Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با اشاره به اینکه فضای سیاسی کشور باید به سمت و سوی وحدت پیش رود گفت: ما در تمام بسترهایی که هر دولتی بروز و نمود پیدا کرده منتقدینی نیز داشته است و در اصل کشور بدون انتقاد نمی شود ولی باید تمامی انتقادها براساس یک اصول و معیار اخلاقی و مبتنی بر علم باشد و هیچ کدام بر پایه دروغ و توهین نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: ما هیچگاه مخالف انتقاد صحیح نیستیم اما در مجموع کشور در حال طی مسیر به سمت و سوی وحدت و همگرایی بیشتر میان سیاسیون و تفکرات جناحی و فراجناحی است.

وی در خصوص تغییرات در بدنه دولت و جوان سازی که از سوی منتخب دولت دوازدهم عنوان شد گفت: ما موافق این هستیم که در بدنه دولت دوازدهم از اصل شایسته سالاری لحاظ شود و از افراد شایسته و بدور از گرایش های سیاسی اما نفرات لایق و بدیع در دولت حضور داشته باشند تا امکان پیشرفت در مسیرها و زمینه های کشور بر پایه همگرایی بالاتر صورت گیرد.

وی عنوان کرد: من معتقدم که دولت می تواند با داشتن برنامه ای روشن از جناح های مختلف در بدنه دولت استفاده کند.

مطهری در خصوص جریانات اتفاق افتاده در بدنه نظام بانکی و سرمایه گذاری کشور گفت: با توجه به موضوعات پیش آمده در حال حاضر یک فضای بانک هراسی در بستر جامعه در حال انجام است و سرمایه گذاران درصدد این هستند تا سرمایه و پول های خود را به خارج از مرزها سوق دهند و متاسفانه یک فضا علیه دولت ایجاد شده که زمینه ساز این شده تا مردم گرایش های خود در خصوص سرمایه گذاری و دپوی مالی خود از سوی بانک های داخلی را به بانک های خارج از مرزهای کشور و کشورهای همسایه هدایت کند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه هیچ یک از بانکهای ما اعلام ورشکستگی نکردند ضمن آنکه ما بانکی را که به عنوان ورشکسته اعلام شده باشد نداریم اما در حوزه موسسات مالی و اعتباری آسیب ها و کاستی هایی نیز به وجود آمده است که بخشی از آن ناشی از عملکرد ضعیف بانک مرکزی است.

وی خاطر نشان کرد: ما نمی توانیم این موضوع و ضعفی که در نظام بانکی به خصوص موسسات مالی اعتباری است را کتمان کنیم. ضمن آنکه در بحث موسسات اعتباری مانند ثامن الحج، آرمان و کاسپین بسیار بد عمل شد و نظارت کافی از سوی دستگاه های مسوول به خصوص بانک مرکزی صورت نگرفته و نیز اطلاع رسانی به موقع انجام نشد که این امر باعث شد تا مشکلاتی در سطح جامعه به وجود بیاید.

نایب رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه اعتماد مردم به طبع این اتفاقات از سوی نظام بانکی کم شد گفت: این موضوعات صرفاً مرتبط موسسات مالی و اعتباری است. اما در خصوص بانک ها هیچ مشکلی وجود ندارد و مردم نباید اعتماد خود را به دولت و نظام بانکی از دست بدهند.

وی در ادامه با بیان اینکه قول های اصلی دولت در خصوص مدیریت چنین موضوعی مطرح شده است گفت: تا زمانی که این موسسات نتوانند پول سپرده گذاران را پرداخت کنند از نظر ما عملاً هیچ اتفاقی صورت نگرفته اما دولت بازپرداخت سرمایه مردم را یکی از وعده های خود توصیف کرده است.

مطهری در پاسخ به اینکه میزان این سرمایه از دست رفته به چه میزان بوده افزود: رقم دقیقی نسبت به این امر در دست نیست و مطرح نشده اما مقدار این سرمایه بسیار قابل توجه و بالاست.

وی با انتقاد از اینکه این قبیل مشکلات نباید پرونده آنها سه سال طول بکشد گفت: مشکلات مشابهی که همانند پدیده، کاسپین، ثامن الحجج و آرمان صورت گرفته خوب نیست که سه سال طول بکشد و باید نسبت به این موضوعات به صورت ضرب العجل تصمیم گیری و اقدام شود و میتوان گفت: زمانی که به این پرونده ها خورده است نشانه یک ضعف دیگر در دولت است.

وی در ادامه تاکید کرد: البته، این چنین اتفاقات تنها از سوی یک ارگان یا دولت نیست بلکه دستگاه های بسیاری در این خصوص درگیر می شوند.

وی تاکید کرد: بخشی از این ضعف ها به بدنه قوه قضائیه وارد است به طوری که در برخی موارد قوه قضائیه نباید به طور مستقل ورود می کرد ولی بنا به صلاحدید خود به موضوعات ورود کرده که این امر گاهی آسیب زده و گاهی با تبیین تصمیمات غلط باعث پیچیدگی بیشتر موضوع شدند.

وی گفت: به طور مثال، در بحث پدیده دادستان مشهد باعث بروز مشکلات شد که موضوع را عمیق تر از قبل و اصل آن جلوه گر شد و به هر حال مشکلی که 3 سال طول می کشد نشانه کارآمدی دستگاه های مربوط است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از این نقصان ها و موضوعات به دولت نهم و دهم بر می گردد گفت: مشکلاتی که الان در حال حاضر کشور با آن روبروست نقطه شروع آن از دولت قبلی بوده است ضمن آنکه این دولت هم (بانک مرکزی) نظارت کافی و اطلاع رسانی را به درستی صورت نداده است و باید این موضوعات را از قبل مدیریت و از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری به عمل می آورد.

وی با بیان اینکه در این خصوص که طرح سوال از رئیس جمهور از سوی نمایندگان صورت گرفته یا خیر گفت: این موضوع در دستور کار نمایندگان کمیسیون قرار گرفته و طرح سوال از رئیس جمهور در خصوص تعیین تکلیف موسسات مالی و اعتباری از سوی نمایندگان به امضا رسیده است.

وی در پایان اذعان کرد: این موضوع باید طبق آیین نامه به سرعت به کمیسیون مربوطه ارسال و ادغامات لازم برای اعلام وصول در صحن صورت گیرد.

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۷۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌یابی دو بانوی تیرانداز مازندرانی به فینال مسابقات کشور

دبیر هیئت تیراندازی مازندران از راه‌یابی دو بانوی تیرانداز مازندرانی به فینال مسابقات کشوری در رده جوانان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، علی‌مصطفی رجبی شامگاه _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌یابی دو بانوی تیرانداز مازندرانی به فینال مسابقات کشوری اظهار کرد: ماهک مسلمی و سیده مهنّا سیدپور دو بانوی توانمند در رشته تیراندازی با ثبت رکوردهای خوب در مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بانوان به مرحله فینال راه یافتند.

وی افزود: در فینال این مسابقات که عصر امروز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت در مجموعه تیراندازی آزادی تهران برگزار شد، ماهک مسلمی رتبه سوم کشور را به‌دست آورد و سیده مهنّا سیدپور در جایگاه پنجم قرار گرفت.

دبیر هیئت تیراندازی مازندران با حضور در این رقابت‌ها به همراه تیم تیراندازی استان و برعهده گرفتن مربیگری ورزشکاران عنوان کرد: مراسم اهدای مدال با حضور کبری غیاثی نایب‌رئیس فدراسیون، یاسر خلیل‌نژاد مسئول کمیته آموزش و حسین باقری سرمربی تیم‌ملی نوجوانان و جوانان برگزار شد.

رجبی خاطرنشان کرد: مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بانوان در سال ۱۴۰۳ در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مجموعه تیراندازی آزادی تهران برگزار شد.

کد خبر 750197

دیگر خبرها

  • راه‌یابی دو بانوی تیرانداز مازندرانی به فینال مسابقات کشور
  • اتفاقات سکوهای زنان دردسرساز شد؛ اولین اقدام کمیته انضباطی در خصوص پرسپولیس و سپاهان
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • تفکیک زباله از مبدأ یک ضرورت است
  • شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!