Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاماش آیان رییس فدراسیون وزنه‌برداری در نامه‌ای به خانواده وزنه‌برداری از آن‌ها خواست تا از اختلاف جلوگیری کنند و با هم همکاری کنند تا جایگاه وزنه‌برداری در المپیک حفظ شود.

به گزارش ایسنا، تاماش آیان در بیانیه‌ای خطاب به همکاران و جامعه وزنه برداری نوشت: به دنبال اولین جلسه هیات اجرایی IWF بعد از انتخابات ریاست فدراسیون و مسابقه‌های جهانی جوانان در توکیو ژاپن وقت آن رسیده است که به ارزیابی‌هایی بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به تصمیمات IOC برای برنامه توکیو ۲۰۲۰، ما نکاتی را در رابطه با بیشتر شدن تعداد رویدادها در برنامه ۲۰۲۰، کاهش تعداد ورزشکاران و افزایش تساوی جنسیتی منتشر کردیم. بعد از جلسه هیات اجرایی IOC، من تماسی از سوی توماس باخ داشتم که من را از تصمیمات جدید و جدی که گرفته شده بود آگاه کرد.

او ادامه داد: اطلاعات زیر برای روشن‌تر شدن تغییرات اساسی است که پیش از این از سال‌های گذشته در جنبش المپیک و بازی‌های جهانی ایجاد شده است. هدف این است که مسابقه‌ها بیشتر بر روی جوانان تمرکز کند و با افزایش رویدادها ملت‌های بیشتری بتوانند در بازی‌ها شرکت کنند.قرار است که ۲۸۵ ورزشکار نسبت به مسابقه‌های ریو ۲۰۱۶ از بازی‌ها کاسته شود اما زنان بیشتری در المپیک شرکت کنند. وزنه‌برداری برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ تایید شده است اما ۶۴ سهمیه از وزنه‌برداری کم شده و از اوزان نیز کاسته شده است. کاهش اوزان برای تساوی بین زنان و مردان بوده است.

آیان افزود: میزان سهمیه‌های کم شده، زیاد بوده‌اند، با این حال وزنه برداری به عنوان عضوی از خانواده المپیک باید این تغییرات را تحمل کند تا ورزش‌های دیگر نیز جایی در المپیک داشته باشند. ضمنا کسانی که در جلسه قبل از مسابقه‌های جهانی جوانان شرکت کردند اطلاعات اضافه‌تری درباره جایگاه وزنه‌برداری در المپیک ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ کسب کردند. با توجه به تغییرات ایجاد شده اخطارهایی نیز داده شد و از IWF انتظار می‌رود تا اقداماتی انجام دهد. همه می‌دانند که چنین تصمیماتی در جنبش المپیک با توجه به آنالیزها و مطالعات مختلف گرفته می‌شود و مساله‌ای یک روزه نیست؛ بنابراین افرادی که می‌خواهند نشان دهند این اتفاقات به دلیل انتخابات IWF بوده است اشتباه می‌کنند و به ورزش کمکی نمی‌کنند.

رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری همچنین نوشته است: هیات اجرایی IWF از ایده اتحاد، تلاش همگانی، روشنفکری و جلوگیری از درگیری حمایت می‌کند. هدف ما ضمانت آینده دلخواه ورزش ماست. هیات اجرایی IWF همچنین تصمیم دارد تا اقدامات لازم را انجام دهد و مدارک لازم را تا زمان تعیین شده به IOC بدهد. قبل از ریو ۲۰۱۶، IWF با تمام توان تلاش کرد تا از شرکت کردن ورزشکاران دوپینگی به کشور جلوگیری کند و تمهیدات لازم را برای ورزش پاک بیندیشد. ما همگی با هم متحد شده‌ایم تا همه کار برای حفاظت از ورزش پاک انجام دهیم و انتظارات IOC را برآورده کنیم. ما از یک طرف تلاش می‌کنیم تا برنامه ضد دوپینگ را قوی‌تر کنیم. پیش از این نیز این کار را انجام داده‌ایم تا کاملا دوپینگ برطرف شود. از طرف دیگر تلاش می‌کنیم تا آگاهی را در بین مسئولان ورزش افزایش دهیم.

او در پایان نوشته است: ما قصد داریم که گروه‌هایی که تشکیل دهیم که مسئولیت این پروسه را بر عهده آن‌ها قرار دهیم. این گروه‌ها گزارشی تهیه می‌کنند و مشورت‌هایی به هیات اجرایی IWF می‌دهند. جلساتی در سپتامبر و نوامبر قبل از مسابقه‌های جهانی ۲۰۱۷ برگزار خواهند شد و تا ماه دسامبر نتیجه به IOC ابلاغ می‌شود. از تمامی همکاری‌ها استقبال می‌شود. ما وظیفه داریم با IOC همکاری لازم را انجام دهیم. من از تمام خانواده وزنه‌برداری می‌خواهم تا در این راستا ما را همراهی کنند. الان زمان آن نیست که با دادن پیغام‌هایی باعث ایجاد اختلاف شویم بلکه زمان آن است که با هم همراه شویم و وزنه‌برداری را در المپیک به جایگاهی که شایستگی‌اش را دارد برسانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمان در چهار وزن نخست مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان ایران در بخش بانوان، از ساعت ۱۰ روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در سالن امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان آغاز شد. 

بر این اساس، ۱۲۶ وزنه‌بردار (۵۳ ورزشکار در بخش نوجوانان و ۷۳ ورزشکار در بخش جوانان) در کنار ۴۱ مربی از ۲۸ استان در بخش دختران مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان ایران در همدان به روی تخته می‌روند.

هفت طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمان در چهار وزن نخست

چهار وزن نخست مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان ایران در بخش دختران، با درخشش وزنه برداران کرمانی که موفق به کسب ۷ مدال طلا شدند پایان یافت. ضمن اینکه ۳ مدال طلا نصیب استان فارس شد و ۲ طلا نیز به ایلامی‌ها رسید. 

نتایج چهار وزن نخست مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان ایران که از دیروز در سالن ورزشی امام علی (ع) دانشگاه آزادی اسلامی واحد همدان آغار شده است را در ادامه مرور می‌کنیم: 

دسته ۴۰ کیلوگرم نوجوانان
????یکضرب
????زهرا پورامین (کرمان): ۴۴ کیلوگرم
????دوضرب
????زهرا پورامین (کرمان): ۵۰ کیلوگرم
????مجموع
????زهرا پورامین (کرمان): ۹۴ کیلوگرم

دسته ۴۵ کیلوگرم نوجوانان
????یکضرب
????هدیه سهراب پور پاریزی (کرمان): ۳۸ کیلوگرم
????حنانه بیژنی (ایلام): ۳۷ کیلوگرم
????پرنیا افشار (خراسان رضوی): ۳۵ کیلوگرم
????دوضرب
????حنانه بیژنی (ایلام): ۵۲ کیلوگرم
????هدیه سهراب پور پاریزی (کرمان): ۴۶ کیلوگرم
????پرنیا افشار (خراسان رضوی): ۳۵ کیلوگرم
????مجموع
????حنانه بیژنی (ایلام): ۸۹ کیلوگرم
????هدیه سهراب پور پاریزی (کرمان): ۸۴ کیلوگرم
????پرنیا افشار (خراسان رضوی): ۷۰ کیلوگرم

دسته ۴۹ کیلوگرم نوجوانان
????یکضرب
????ساغر حاج محمدی (کرمان): ۴۰ کیلوگرم
????متینا ثاقب ذبیحی (خراسان رضوی): ۳۵ کیلوگرم
????فاطمه طهماسبی (چهارمحال و بختیاری): ۳۲ کیلوگرم
????دوضرب
????ساغر حاج محمدی (کرمان): ۴۹ کیلوگرم
????متینا ثاقب ذبیحی (خراسان رضوی): ۴۹ کیلوگرم
????فاطمه طهماسبی (چهارمحال و بختیاری): ۴۰ کیلوگرم
????مجموع
????ساغر حاج محمدی (کرمان): ۸۹ کیلوگرم
????متینا ثاقب ذبیحی (خراسان رضوی): ۸۴ کیلوگرم
????فاطمه طهماسبی (چهارمحال و بختیاری): ۷۲ کیلوگرم

دسته ۵۵ کیلوگرم نوجوانان
????یکضرب
????مریم کشتکار (فارس): ۶۰ کیلوگرم
????مهسا قیاسی (همدان): ۴۸ کیلوگرم
????نگین سهراب پور پاریزی (کرمان): ۴۳ کیلوگرم
????دوضرب
????مریم کشتکار (فارس): ۸۰ کیلوگرم
????مهسا قیاسی (همدان): ۶۵ کیلوگرم
????نگین سهراب پور پاریزی (کرمان): ۵۱ کیلوگرم
????مجموع
????مریم کشتکار (فارس): ۱۴۰ کیلوگرم
????مهسا قیاسی (همدان): ۱۱۳ کیلوگرم
????نگین سهراب پور پاریزی (کرمان): ۹۴ کیلوگرم

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمان در چهار وزن نخست مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان
  • دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • بانوان کردستانی به یک نشان سیمین نقره دست یافتند
  • درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران
  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی دختران کشور در همدان
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند