Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آموزش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: کشور ما به خاطر داشتن روحیه ایثار و مقاومت از ثروتمندترین کشورهای دنیا است. میل به جهادارزشمند‌ترین دارایی فرهنگی و خاطرات دفاع مقدس یک ثروت ملی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازدیار آفتاب؛آئین رونمایی از ۴۰ کتاب دفاع مقدس استان مرکزی و تجلیل از فعالان عرصه ادبیات دفاع مقدس با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در محل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میل به جهادارزشمند‌ترین دارایی فرهنگی

احمد یارمحمدی مدیر آموزش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره لزوم استخراج گنج دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس به مانند یک تابلو نقاشی می‌مانند که هر ذره آن قابل دیدن و بهره‌گیری است.

وی ثروت فرهنگی کشور را میل به جهاد دانست و گفت: کشور ما به خاطر داشتن روحیه ایثار و مقاومت از ثروتمندترین کشورهای دنیا است. میل به جهادارزشمند‌ترین دارایی فرهنگی و خاطرات دفاع مقدس یک ثروت ملی است.

مدیر آموزش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: این ثروت ملی بایستی ساماندهی و به نسل جوان انقلاب اسلامی منتقل شود.

یارمحمدی با اشاره تعداد کلاس‌های برگزار شده در حوزه آموزش و ادبیات دفاع مقدس گفت: سالانه بیش از ۱۵۰ هزار دانشجو در هر ترم با مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس آشنا می‌شوند. نقش نویسندگان در انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت است.

اخراجی‌هاضعیف‌ترین سوژه دفاع مقدس را به نمایش گذاشت

وی با اشاره به فیلم سینمایی اخراجی‌ها گفت: اولین فیلم تاریخ سینمای ایران که پرفروش ترین فیلم در حوزه دفاع مقدس بود در حقیقت ضعیف‌ترین سوژه دفاع مقدس را به نمایش گذاشت و اگر کسی از فضای دفاع مقدس مطلع و آشنایی لازم را نداشته باشد تصور می‌کند که همه کسانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند مجید سوزوکی‌ها بودند در حالیکه اینگونه نیست خیلی آن‌ها آدم‌های قوی بودند که می‌توانند هر کدام به یک اثر تبدیل شوند.

مدیر آموزش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: در سال ۹۳ در بنیاد حفظ آثار در کشور داستان‌های کوتاه، خاطرات شفاهی و داستانی در حوزه دفاع مقدس تهیه شد. باتوجه به ظرفیت استان‌ها ابلاغ شد که هر استان سالانه ۳۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس تولید و منتشر کند.

یارمحمدی با اشاره به کارگاه‌های تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس گفت: در این زمینه افراد متخصص تربیت شده‌اند که بیش از ۱۰۰ کارگاه در این حوزه برگزار شده و مفاهیم و ارزش‌ها دفاع مقدس را تبیین کرده‌اند.

وی با بیان اینکه الگو در حوزه دفاع مقدس کم نداریمف گفت: متاسفانه الگوها بسیار هستند ولی گنگ هستند چراکه غبارروبی نشده و به درستی معرفی نشده‌اند.

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

رضا قمرزاده معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این مراسم بر ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: تبیین و شناساندن مقام و منزلت شهداء به اقشار مختلف جامعه یکی از راه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. و امروز این اقتدار و امنیت را مرهون خون شهدایی هستیم که برای دفاع از اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی پای در مکتب شهادت گذاشتند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: حضور در مراسمی که به نام شهدا باشد فیضی است که امروز نسیب من هم شده است.

رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان مرکزی

مصطفی مشایخی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقد گویی به حاضرین با تاکید بر لزوم تبیین فرهنگ دفاع مقدس گفت: استان مرکزی، استان ۷ هزار شهید است. شهدایی که جان خود را بخشیدند تا ما امروز در امنیت و آسایش باشیم.

وی با اشاره به ۴۰ عنوان کتابی که در این مراسم رونمایی شد، گفت: از سال گذشته و سه ماهه نخست امسال تعداد ۴۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان به رشته تحریر درآمده است که از این تعداد ۲۰ عنوان در حوزه کودک و ۲۰ عنوان در حوزه خاطرات و زندگینامه شهدا و شهدای مدافع حرم است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۸۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان

در مراسمی با حضور تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشور پیراهن تیم ملی فوتسال که اخیرأ قهرمان آسیا شد به موزه دفاع مقدس استان کرمان اهدا شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079031 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم
  • تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون مشهد مقدس
  • تشییع پیکر شهدای تازه تقحص شده دفاع مقدس در اصفهان
  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • مجلس یازدهم در نظارت ضعیف بود
  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس