Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@03:31:31 GMT

طرح حمایتی نویسندگان استان گلستان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۱۸۶۴۶

طرح حمایتی نویسندگان استان گلستان اجرا می‌شود

رئیس اداره فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره کل ارشاد استان گلستان گفت: در طرح حمایتی از نویسندگان استان گلستان، کتاب‌هایی که در همان سال یا سال گذشته چاپ شود از آنان خریداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، فرشته آل نبی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره حمایت‌ها از نویسندگان و هنرمندان استان اظهار داشت: امروز 14 تیر مصادف با روز قلم، همایش بزرگداشت روز قلم با حضور استاد محمدرضا شرفی و اهالی قلم استان گلستان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: این همایش در قالب کارگاه اموزشی داستان نویسی با بیش از 50 نفر از داستان نویسان از شهرهای استان گلستان در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه قابوس بن وشمگیر، یکی از بزرگان داستان‌نویس کشور در گنبدکاووس بوده و در سالروز ثبت جهانی برج قابوس این کارگاه در شهرستان گنبدکاووس برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یادآور شد: این کارگاه در دو نوبت صبح 10 تا 13 و عصر14 تا 16:30 دقیقه برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: در سال جاری یک کتاب شعر بانوان به چاپ خواهد رسید و همچنین داستان‌های کوتاه این کارگاه آموزشی به زیر چاپ خواهد رفت.

آل نبی گفت: وظیفه وزارت ارشاد حمایت و نظارت بر هنرمندان است و در حوزه حمایت، هرکتابی که در استان توسط ناشرین چاپ شود، اداره کل یک نسخه آن را به وزارتخانه تحویل میدهد تا در هیئت خرید کتاب مورد تائید واقع شود و در صورت تائید تعدادی از این کتاب خریداری و در کل کشور توسط موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران توزیع خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگی، مطبوعاتی و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: در طرح حمایتی نویسندگان استان، کتاب‌هایی که در همان سال یا سال گذشته چاپ شود، هیئت خرید ارشاد تعدادی از این کتاب‌ها را در استان خریداری می‌کند.

وی اظهار داشت: کتب ارزشمندی که موضوع آن احیاء فرهنگ بومی و محلی و اقوام مختلف باشد و دارای منابع مطمئن باشد در قالب چاپ حمایت خواهند شد.

انتهای پیام/

R41471/P1357/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۸۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد


به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو با «عادل کریملی» همتای آذربایجانی خود دیدار و گفتگو کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار گفت: اشتراکات زیاد فرهنگی، تاریخی و تمدنی با آذربایجان داریم و به همین خاطر یک ایرانی در آذربایجان و یک آذربایجانی در ایران احساس غربت نمی‌کند.

وی افزود: بنای ما در دولت آیت‌الله رئیسی بازطراحی رابطه فرهنگی با کشور‌های همسایه است. مواضع جمهوری اسلامی ایران در درگیری‌های اخیر تاکید بر حقانیت برادران آذربایجانی بود.

اسماعیلی گفت: تمایل داریم تفاهم‌نامه جامع فرهنگی بین دو کشور مجدد امضا شود. مرز‌های آبی و دریایی مشترک و طولانی با کشور آذربایجان داریم و پیشنهاد می‌کنم تبادلات فرهنگی در شهر‌های مرزی ایجاد شود. همچنین آمادگی داریم بین نویسندگان و سینماگران دو کشور نشست مشترک سینمایی برگزار کنیم.

اسماعیلی گفت: رییس‌جمهور ایران تاکید دارند هر کار فرهنگی در حوزه همسایگان در بخش‌هایی باشد که کاملاً همراهی و اتفاق نظر متقابل وجود داشته باشد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا اولین جشنواره فیلم‌های سینمایی کشور‌های حاشیه خزر را برگزار کنیم در همین زمینه از شما و سینماگران شما دعوت می‌کنیم تا در این جشنواره حضور داشته باشید.

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • گشت ارشاد مدیران بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • بدرود آقای پل استر