Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اهر گفت: برخی‌ها با سوءاستفاده از فرمان آتش به اختیار جریان انقلابی را متهم می‌کنند در حالی که جریان انقلابی بیشتر از همه مراقب آرامش، عدم سوءاستفاده‌های دشمنان از وضعیت کشور و قوانین باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در جلسه قرارگاه فرهنگی شهرستان اهر که با محوریت فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص آتش به اختیار در بیت امام جمعه اهر برگزار شد، اظهار داشت: مردم باید مراقب منافذ فرهنگی باشند و اجازه ندهند که دشمن پروژه نفوذ خود را عملی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه باید مراقب بود و در صورت احساس نخستین قدم نفوذی به مقابله برخیزیم و این امر رهبری خطاب به همگان است، افزود: امام خمینی(ره) نیز همواره فرمان آتش به اختیار را در عناوین مختلف مطرح کرده بودند، امام(ره) فرموده‌اند زمانی که مسئولین به‌جای اینکه به وظایفشان عمل کنند از وظایف سرباز زدند مردم حتی می‌توانند رأساً وارد شوند و فرمان اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با آتش به اختیار همین موضوع بوده است.

امام جمعه اهر ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی از جمله کارهای مهم بوده در حالی که شکاف‌های بسیاری در حوزه فرهنگی داریم و جاهایی که از نظر فرهنگی نفوذ گاه بوده بسیار است، برطرف کردن شکاف‌های فرهنگی از جمله وظایف دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های مردمی است در صورتی که مسئولین از این اوامر رهبری سرباز زدند مردم موظف‌اند تا وارد میدان شوند.

آیت‌الله حاجی‌زاده بابیان اینکه آتش به اختیار در دیدگاه مقام معظم رهبری در واقع یک کار فرهنگی خودجوش و تمیز است، گفت: آتش به اختیار اصلاً به معنای بی‌قانونی، فحاشی و طلبکار کردن مدعیان پوچ‌اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی نیست و برخی‌ها با سوءاستفاده از فرمان آتش به اختیار جریان انقلابی را متهم می‌کنند در حالی که جریان انقلابی بیشتر از همه مراقب آرامش، عدم سوءاستفاده‌های دشمنان از وضعیت کشور و قوانین باشند.

وی تأکید کرد: آتش به اختیار به این معنی نیست که وقتی ارتباط با مقرر فرماندهی قطع شد، همه به خواب فرو روند. باید هر اندازه‌ای که می‌توانند از کیان کشور اسلامی دفاع کرد، اصلاً در مسائل پدافند و دفاعی نیازی به اذن حاکم نیست در حین حملات دشمنان بدون اجازه حاکم نیز باید به مقابله پرداخت مخصوصاً زمانی که مقر فرماندهی به‌کل تعطیل‌شده یا به دست دشمن افتاده است.

امام جمعه اهر با تأکید بر اینکه در جریان اجرای فرمان آتش به اختیار به‌جای مطالبه پی‌درپی از دولت، همراه کردن در جهت مطالبه تحقق آرمان‌ها از دولت و عدم غفلت مردم در صورت بی‌تفاوتی‌ها و گرایشات غیر اصولی از طرف دولتمردان نهفته است، تصریح کرد: آن‌طور نباشد که در خصوص آتش به اختیار فقط طرف دولت است. اگر دولت به وظایف قانونی خودش عمل کرده و اصول را حفظ کرد، باید مردم همراهی نمایند و اگر غفلت کنند مردم به آتش به اختیار عمل کند.

آیت الله حاجی‌زاده اضافه کرد: نظام استکبار جهانی به‌طور بی‌شرمانه اذعان می‌کنند که تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران برای آن‌ها حیاتی است و استکبار به دلیل تغییر در نظام اسلامی با سلطنت‌طلبان دست‌به‌یکی کرده‌اند و در این راستا سعی دارند که در بین مسئولین و مردم تفرقه ایجاد کنند این شیوه دشمن است.

امام جمعه اهر به پروژه نفوذ دشمنان از طریق سند 2030 نیز اشاره کرد، بیان داشت: متأسفانه برخی‌ها حتی در جریان امضای سند 2030 حتی کلمه‌ای بر زبان نیاوردند با توجه به اینکه مردم نیز کمی دیرتر به موضوع ورود پیدا کردند اما بعد مدت‌ها فریاد زدن‌ها و محکوم کردن این سند ننگین نهایتاً سند 2030 را باطل اعلام کردند، نباید غفلت کرد و نباید اجازه دهیم رهبری همه‌چیز را گوش زد کنند در حالی که برخی اقداماتی که زمینه نفوذ را فراهم می‌کند با هوشیاری از انجام آن جلوگیری کنیم.

آیت‌الله حاجی‌زاده آنگاه به الزامات عمل به آتش به اختیار پرداختند و اولویت‌بندی و نظم و قانون‌گرایی و توجه به عقلانیت انقلابی را از جمله الزامات دانستند و در این زمینه توضیحات لازم را ارائه نمودند.

انتهای پیام/

R7887/P1377/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۹۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز

اشتری با موضوع دهه کرامت و همایش امام رضایی ها برگزار شد، گفت : اجرای اولین همایش امام رضایی ها در سال گذشته در کرج به علت برخی مشکلات با گلایه های مردمی همراه بود.

وی ادامه داد: برهمین اساس امسال کمیته های مختلف اجرایی با مشارکت تمام دستگاههای اجرایی و تشکل های مردم نهاد در کرج و استان البرز شکل گرفته تا این همایش معنوی با شکوه خاصی برگزار شود.

اشتری گفت: در تلاش هستیم تا امسال این همایش معنوی در ورزشگاه انقلاب اسلامی کرج برگزار شود تا مشکلات به حداقل برسد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج بیان کرد: اکنون هماهنگی لازم با مجموعه های نظارتی، حفاظتی و امنیتی استان البرز انجام گرفته و قرار است این همایش روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه جاری از ساعت ۱۶ الی ۲۰ با حضور قشرهای مختلف مردم در کرج برگزار شود.

وی ادامه داد: اقدامات لازم برای حمل و نقل رایگان مردم و پذیرایی از حاضران در همایش بزرگ امام رضایی های البرز پیش بینی شده است.

اشتری اظهار کرد: با توجه به عشق و ارادت مردم البرز به خاندان عصمت و طهارت (ع) و حضرت ثامن الحجج (ع) ، این همایش مردم محور است و ساکنان البرز نقش اساسی در برگزاری آن ایفا می کنند.

وی افزود: در حاشیه این همایش غرفه های فرهنگی ، هنری ، نقاشی کودکان و دیوار عکاسی پیش بینی شده است.

اشتری ادامه داد: قاریان بین المللی قرآن و تعدادی مداحان کشور در این همایش بزرگ به اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی می پردازند.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج گفت : انعکاس ابعاد مختلف این رویداد بزرگ معنوی توسط رسانه های جمعی نقش موثری برای برگزاری با شکوه آن در سال های آتی خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • توصیه مهم امام جمعه زاهدان برای اجرای قانوان عفاف و حجاب
  • پلیس مفتخر به حمایت مردم فهیم و انقلابی است
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است
  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد