Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@12:25:02 GMT

فرماندار بناب آلودگی آب شهرستان را تکذیب کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۱۹۷۷۴

فرماندار بناب آلودگی آب شهرستان را تکذیب کرد

ولی الله فرج اللهی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان، با انتقاد از اظهارنظرهای برخی افراد غیرمسئول در خصوص غیر بهداشتی بودن آب شرب بناب و روستاهای این شهرستان، افزود: بنده از مسئولان بهداشتی در این خصوص گله مند هستم که اجازه می دهند هر فرد غیرمسئولی در این خصوص اظهار نظر کرده و برخی سایت های محلی نیز به موضوع دامن می زنند و اقدام به سیاه نمایی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: شااید آب بناب از نظر املاح و سختی مشکل داشته باشد، ولی به هیچ وجه غیربهداشتی نیست.
فرج اللهی یادآور شد: اما با روندی که در خصوص آب این شهرستان شاهد هستیم، آب چاه های شرب این شهرستان در آینده به سمت کاملاً غیرشرب حرکت می کند.
وی اضافه کرد: هم اکنون قریب به 70 درصد جمعیت این شهرستان از آب زرینه رود استفاده می کنند.
فرماندار بناب با اشاره به اینکه اقدامات لازم جهت پیشگیری از بروز بیماری تب کریمه کنگو صورت گرفته و خوشبختانه هیچ موردی از این بیماری در این شهرستان مشاهده نشده است، گفت: استفاده از گوشت های غیرمجاز و ذبح غیرمجاز یکی از راه های شیوع این بیماری است و مردم جهت جلوگیری و پیشگیری از ابتلاء به این بیماری حتماً گوشت مورد نیاز خود را از قصابی های معتبر و دارای مهر اداره دامپزشکی تهیه کنند.
فرج اللهی با اشاره به مطالب مطرح در خصوص آبیاری برخی مزارع صیفی جات شهرستان با فاضلاب افزود: با اقداماتی که صورت گرفته چنین چیزی وجود ندارد و اگر در برخی محل ها که دور از چشم مسئولان اقدام به آبیاری مزارع با فاضلاب می کنند، مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان موظفند ضمن بررسی نسبت به جمع آوری موتورهای آب و تخریب مزارع اقدام کنند.
وی تأکید کرد: نباید اجازه دهیم حتی یک کیلوگرم از صیفی جات تولیدی در منطقه با فاضلاب آبیاری شود.
به گزارش ایرنا، مدیر شرکت آب و فاضلاب بناب نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در شرایط فعلی 21 هزار و 600 مترمکعب میزان ذخیره آب شرب این شهرستان است، گفت: در آب شرب این شهرستان هیچ گونه آلودگی وجود ندارد و براساس استاندارد است.
فردین اسماعیلی افزود: 90 درصد آب شهری بناب از محل زرینه رود تأمین می شود و اب شهرستان کاملاً دارای استانداردهای لازم است.
وی ادامه داد: پس از سال 1371 و بعد از منفک شدن شرکت های آب و فاضلاب از شهرداری سه هزار و 200 انشعاب فاضلاب در بناب تحویل این اداره شد که در آن موقع هیچ بحثی در خصوص جمع آوری شبکه و تصفیه خانه فاضلاب بناب نبود و این در حالی است که تاکنون 192 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در بناب کار شده است و بالغ بر 200 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شده است.
اسماعیلی ضمن درخواست از مردم برای تبدیل شبکه های سنتی فاضلاب به شبکه مدرن، گفت: بعد از تعیین وقت به مردم در صورت عدم همکاری نسبت به قطع فاضلاب های سنتی اقدام خواهد شد.
شهرستان بناب با جمعیت 126 هزار نفر در فاصله 123 کیلومتری جنوب مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۹۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، فرماندار چناران گفت: مردان متجاهر به کمپ شهرستان و زنان به مرکز نگهداری و بازپروری مشهد منتقل شدند.
محسن مه آبادی افزود: جمع آوری این افراد در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های مردمی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با خرده فروشان اجرا شده است.
فرماندار چناران گفت: این طرح با همکاری کلانتری‌های شهرستان و دستور قضایی با رعایت موازین شرعی، قانونی و رعایت حقوق شهروندی اجرایی شده است.

دیگر خبرها

  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • رسم غلط تیراندازی در عروسی عنبرآبادی‌ها دو قربانی برجای گذاشت