Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، الجعفری در گفت و گو با شبکه المیادین عنوان کرد: دولت سوریه روی مذاکرات آستانه حساب باز کرده ، چرا که این مذاکرات به نفع ملت سوریه است و فعالیت ها در این نشست با طرف های بین المللی در مورد توقف خونریزی ها، برگرداندن شرایط عادی و تمرکز تلاش ها در زمینه مبارزه با تروریسم با جدیت دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در مورد دور جدید مذاکرات آستانه گفت: اساس نشست ها در آستانه 5 تعیین نقشه مناطق چهارگانه کاهش تنش است، ولی مسئله غافلگیر کننده این است که خروجی این نشست ارتباطی به این موضوع ندارد.
الجعفری ادامه داد: خروجی آستانه 5 دو سند خواهد بود که نخست مربوط به مین زدایی شهر تدمر و مناطق ثبت شده در یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهانی است و دوم دعوت به کار گروه کشورهای تضمین کننده آتش بس به نشستی در تهران و تلاش برای تکمیل مناطق کاهش تنش است.
رئیس هیات مذاکراه کننده دولت سوریه در آستانه در مورد نقش ترکیه در گفت و گوهای آستانه 5 گفت: برای پیشبرد امور تلاش های زیادی کردیم ، ولی همانند 4 نشست قبلی به ویژه در این نشست برای ما معلوم شد که نقش ترکیه بسیار منفی است و در مقابل هرگونه توافقی در مورد اجرای توافق های سابق مانع تراشی می کند.
وی ادامه داد: رفتار ترکیه باج خواهانه و گستاخانه است و آنکارا به دنبال تعیین شروط در مورد تقسیم منطقه ادلب و همچنین خواهان ورود نظامیان ترک به این منطقه است.
رئیس هیات مذاکراه کننده دولت سوریه در گفت و گوهای آستانه تاکید کرد: منظور از منطقه کاهش تنش استقرار نیروهای پلیس در این مناطق است و دمشق با هر گونه حضور نظامی آنکارا در خاک سوریه مخالف است.
الجعفری در مورد علت تجمع تروریست های داعش در موصل و حلب گفت: ترکیه در موصل و حلب به دنبال جاه طلبی های استعماری خود است.
وی تصریح کرد: تُرک ها می گویند هیات سوریه، ایران و روسیه اگر به ما اجازه ندهند نظامیان خود را وارد سوریه کنیم، ما با تعیین مناطق چهارگانه کاهش تنش مخالف هستیم.
رئیس هیات مذاکراه کننده دولت سوریه اظهار داشت: طرف های اردنی، اسرائیلی و آمریکایی نیز در جنوب سوریه به دنبال باج خواهی هستند و موضوع برای برخی قدرت ها هیچ ارتباطی به کاستن از درد و رنج ملت سوریه و کمک به دولت این کشور در مورد پیشبرد امور در مناطق کاهش تنش ندارد.
خاورم*9364* شبس 1574 ** مترجم: محسن عزیزی ** انتشار دهنده: محسن تهوری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۰۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش سیل آسا در پایتخت ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، در اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب، چند ایستگاه متروی آنکارا، خیابان‌ها و بزرگراه‌های چندین منطقه دچار آبگرفتگی شده و به تعداد زیادی خودرو و صد‌ها خانه و مغازه آسیب وارد شده است.
تردد خودرو‌ها در بسیاری از مناطق آنکارا با مشکل مواجه شده و مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورد.
گفته می‌شود برق برخی مناطق آنکارا قطع شده است.
واسیب شاهین استاندار آنکارا اعلام کرد تاکنون تلفات انسانی گزارش نشده است ولی به شهروندان توصیه می‌شود به علت بارش‌های مداوم و شدید تا اطلاع ثانوی از منازل خود خارج نشوند.
گفتنی است سازمان هواشناسی ترکیه برای ۲۷ استان مرکزی و شمالی این کشور هشدار زرد اعلام کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • جلسه دوم نشست ادبی «عصا بیفکن» برگزار می‌شود
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • بارش سیل آسا در پایتخت ترکیه
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • برق این مناطق گیلان فردا قطع می‌شود
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد