Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: ۳ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید برای خرید و پرورش اسب اصیل ترکمن در استان تخصیص یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود دلپسند در نشست کارگروه اسب اصیل ترکمن استان و با حضور علیرضا سعیدی، معاون تجهیز و تخصیص منابع مالی صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت: موضوع پرورش اسب اصیل ترکمن با توجه به دلیل سابقه تولید، آشنایی و علاقه‌مندی مردم استان به این صنعت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و استان خراسان شمالی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ذخیره‌گاه‌های ژنتیکی اسب اصیل ترکمن در کشور شناخته‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلپسند افزود: پرداخت تسهیلات خرید اسب با محوریت توجه به تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان اسب استان است و موجب رونق و توسعه این صنعت در استان خواهد شد و بنابراین تلاش داریم تا با افزایش حمایت مالی از اسبداران، انگیزه این تولیدکنندگان برای رونق اقتصادی این صنعت ارتقا یابد.

وی گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان اسب، تزریق اعتبار تسهیلاتی از محل صندوق کارآفرینی و امید از سوی استان پیگیری شد و با توجه به نشست‌های کارشناسی صورت گرفته پرداخت تسهیلات خرید اسب اول مردادماه وارد مرحله اجرایی می‌شود.

دلپسند از صندوق کارآفرینی امید ارائه تسهیلات سرمایه در گردش برای تولیدکنندگان اسب‌های مولد استان و همچنین افزایش سقف تسهیلات خرید اسب و حمایت بیشتر از تولیدکنندگان را خواستار شد.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد بازار برای تولیدکنندگان و پرورش دهنگان اسب استان مهم‌ترین راهکار حمایت از صنعت اسب استان است، تصریح کرد: حفظ، توسعه و ورود افراد جدید به این صنعت مورد تأکید استان است چراکه تحقق این امر موجب اشتغال پایدار در مناطق روستایی نیز خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: به دنبال ایجاد محدودیت در نحوه پرداخت تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی نیستیم تا قاعده رقابت در بین تولیدکنندگان استان در حوزه‌های مختلف ارتقاء یابد.

دلپسند بر توسعه شرکت‌های تعاونی استان نیز تأکید داشت و افزود: خرید اسب از شرکت‌های تعاونی اسب‌داران استان باید در اولویت باشد.

انتهای پیام/

R41359/P1377/S6,55/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۰۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر ایجاد شهر شیلاتی در لرستان هستیم

ایسنا/لرستان مدیرکل شیلات لرستان گفت: همزمان در حال انجام مطالعات زیست‌محیطی، بیوتکنولوژی و نقشه‌برداری هستیم تا بتوانیم شهر شیلاتی را ایجاد کنیم.

کیارش بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یک تفاهم‌نامه در سازمان شیلات کشور با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بسته شده است تا تولیدکنندگان بتوانند از تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر روی مرکز تکثیر و اصلاح نژاد تسهیلات خوبی داده می‌شود و تاکنون ده نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.

مدیرکل شیلات لرستان در خصوص خسارت وارد شده به تولیدکنندگان آبزیان، گفت: سقف خسارت مزارع آبزی‌پروری ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

بیرانوند بیان کرد: برای ایجاد شهر شیلاتی پیگیری‌هایی انجام و تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه خاتم انجام شده و باید زیرساخت‌ها مهیا شود.

وی گفت: برای ایجاد شهر شیلاتی اعتبار تامین شده از محل فروش اموال جهاد کشاورزی است.

 مدیرکل شیلات لرستان اظهار کرد: همزمان در حال انجام مطالعات زیست‌محیطی، بیوتکنولوژی و نقشه‌برداری هستیم تا بتوانیم شهر شیلاتی را ایجاد کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه خراسان جنوبی با کار جهادی و تیمی رقم می‌خورد
  • توزیع بیش از ۴۰۰۰ اصله نهال توت در همدان
  • آب مهمترین مشکل توسعه شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی
  • نسبت منابع به مصارف ملاک بانک‌ها در خراسان شمالی نباشد
  • استفاده ۲ پروژه راهسازی خراسان شمالی از ظرفیت ماده ۵۶
  • محور بجنورد ـ سنخواست با اعطای تسهیلات دولتی ساخته می‌شود
  • تخصیص ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار سفر استانی به خراسان جنوبی
  • بسترسازی برای توسعه ساخت مسکن در سال آخر دولت سیزدهم چطور صورت گرفت؟
  • آموزش و پرورش استان مرکزی بخشی از مشکلاتش را از طریق مولدسازی حل کند
  • پیگیر ایجاد شهر شیلاتی در لرستان هستیم