Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@13:49:28 GMT

فوايد بي نظير ماساژپا قبل از خواب

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۲۱۱۰۷

خبرگزاري آريا - بسياري از ما هر روز از پاهاي مان کار مي کشيم و به آنها فشار وارد مي کنيم، بدون اين که به فکر يک ماساژ خوب براي آنها باشيم. آن چنان درگير کارها و مسئوليت هايي که داريم مي شويم که فراموش مي کنيم پاهاي مان چه اهميتي در راندمان کاري و انعطاف بدني مان دارند.

به گزارش جام نيوز، خواص درماني ماساژ پا کدامند و چگونه مي توانيم از آن ها بهره بگيريم چرا قبل از خواب بايد اين کار را انجام دهيم براي درمان چه بيماري هايي به ما کمک مي کند


پاها، پايين ترين عضو بدن مان هستند که همه شنيده ايم به آن قلب دوم بدن هم مي گويند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چقدر به سلامت شان اهميت مي دهيم؟ هر روز از آنها کار مي کشيم و وزن بدن مان را به آنها تحميل مي کنيم، و در ازدحام مشغله هايي که داريم گاهي واقعا فراموش مي کنيم که اين عضو بسيار فعال هم نياز به تيمار و رسيدگي دارد.


بسياري از ما هر روز از پاهاي مان کار مي کشيم و به آنها فشار وارد مي کنيم، بدون اين که به فکر يک ماساژ خوب براي آنها باشيم. آن چنان درگير کارها و مسئوليت هايي که داريم مي شويم که فراموش مي کنيم پاهاي مان چه اهميتي در راندمان کاري و انعطاف بدني مان دارند.


افرادي که مکررا به استخرو سونا مي روند، اهميت حفظ سلامت پاها را درک کرده و آگاهي خوبي در اين زمينه دارند، اما ساير افراد چطور؟


علم توضيح مي دهد که چرا ماساژ پا براي پاهاي مان خوب است و به نفع سلامت عمومي مان نيز هست. بر خلاف باور عمومي، ماساژ پا فوايد بيشماري دارد.


هر شب، 10 تا 15 دقيقه قبل از خواب پاهايتان را ماساژ دهيد. حال فوايد اين کار را براي شما مي گوييم.


بهبود جريان خون
ماساژ پاها براي بهبود جريان خون، مخصوصا براي کساني که در محل کار اغلب نشسته اند، مهم است.در تحقيقي معلوم شد بيماراني که از سردرد رنج مي بردند، ماساژ کف پا به کاهش علائم سردردشان کمک کرده است


اگر شما هم چنين شرايطي داريد، يعني عضلات پاهاي شما به ندرت تحرک و فعاليت دارند، يک ماساژ صحيح پيش از رفتن به رختخواب به بهبود جريان خون در پاهاي تان کمک مي کند. غير از ماساژ بايد کفش هاي مان مناسب و راحت باشند و مشکلي براي جريان خون ايجاد نکنند.


کمک به پيشگيري از آسيب پا
شايد اين مسئله را تجربه کرده باشيد که در حال راه رفتن عادي هستيد، ناگهان مچ پاي تان رگ به رگ شده يا گرفتگي دردناکي احساس مي کنيد. اگر هر شب پاهاي تان را کمي ماساژ دهيد، مي توانيد به تقويت عضلات کف و مچ پا کمک کرده و خطر وقوع اين نوع آسيب هاي ناگهاني را کاهش دهيد. براي اين که بيشترين بهره را از اين ماساژ ببريد، کف پا را به آرامي دور مچ بچرخانيد تا اين عضلات نيز ريلکس شده و تقويت شوند.


کاهش فشار خون
ماساژ شبانه کف پاها، علاوه بر بهبود گردش خون، با بالا رفتن فشار خون نيز مقابله مي کند. تعداد افرادي که فشارخون بالا دارند رو به افزايش است که تا حدود زيادي به افزايش استرس و ساير عوامل محيطي مربوط است. مطالعه اي که در دانشگاه ميامي انجام شد، نشان داد که بيماران مبتلا به زوال عقل که سه بار در هفته ماساژ ده دقيقه اي پاها را تجربه کرده بودند، روحيه بهتري داشته و اضطراب شان کم شده بود. همچنين تست هاي انجام شده نشان داد فشار خون اين اشخاص نيز کاهش يافته بود.


کاهش علائم اضطراب و افسردگي
مطالعاتي که در زمينه رفلکسولوژي صورت گرفته است نشان مي دهد ماساژ مختصر و مکرر پاها مي تواند احساس اضطراب و افسردگي را کاهش دهد. تحقيقي هم نشان داد بيماران مبتلا به واريس که تحت درمان رفلکسولوژي قرار گرفته بودند هم اضطراب شان کم شده و هم مدت دردشان کوتاه تر شده بود. در پژوهشي ديگر در مورد زناني که دوران بعد از يائسگي را مي گذراندند نيز معلوم شد، رفلکسولوژي و ماساژ پا اضطراب و افسردگي شان را کاهش مي دهد.


تسکين سردرد
در تحقيقي معلوم شد بيماراني که از سردرد رنج مي بردند، رفلکسولوژي و ماساژ کف پا به کاهش علائم سردردشان کمک کرده است. در تحقيقي که در دانمارک انجام شد، حتي درمان هاي دارويي بيماران را هم متوقف کردند تا اين فرضيه را امتحان کنند. تنها سه ماه بعد از ماساژ و رفلکسولوژي، 65 درصد از اين افراد، کاهش علائم سردرد را گزارش کردند و در درصد کمي هم اين علائم کاملا برطرف شد.


تسکين علائم خار پاشنه و صافي کف پا
افرادي که کف پاي صاف دارند، کف پاي شان به خاطر کوتاهي رباط، قوس طبيعي ندارد. هر چند اين مسئله اغلب تاثيرفيزيکي چندان قابل توجهي ندارد، اما مي تواند موجب درد کف پا شود. آنهايي هم که از خار پاشنه پا (درد و التهاب بافت پاشنه) رنج مي برند، مي توانند از ماساژ مختصر و مکرر بهره ببرند. در برخي موارد، ماساژ کف پا هر شب پيش از خواب مي تواند به تسکين درد ناشي از اين مشکلات کمک کرده و يا حتي در بعضي موارد درمان شان نمايد.


تسکين علائم پيش از قاعدگي و يائسگي
بيشتر علائم رايج پيش از قاعدگي يعني اضطراب، خستگي، سردرد، نوسانات خلق و خو، تحريک پذيري و افسردگي را مي توان با ماساژ مختصر پا هر شب قبل از خواب کاهش داد. علائم يائسگي هم به طور کلي مشابه بوده و آنها را نيز مي توان به اين شيوه به حداقل رساند.


کاهش اثرات خيز
ادم يا خيز، بيماري است که منجر به تجمع مايعات اضافي در حفره ها و بافت هاي بدن مي شود. ادم (ورم بدن)، يک حالت بسيار شايع در طي مراحل انتهايي بارداري است. اثرات ادم را مي توان با ماساژ مکرر کف پاها خنثي کرد. بايد توجه داشته باشيد که رژيم غذايي سالم و استراحت کافي نيز در کاهش اثرات اين حالت موثر هستند.


2024


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۱۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید یک ویتامین برای زنان

آفتاب‌‌نیوز :

فواید مهم این ویتامین شامل درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مانند درد قفسه سینه، فشار خون بالا و گرفتگی یا انسداد رگ‌ها است.

ویتامین‌ای به گروهی از ترکیبات محلول در چربی گفته می‌شود و خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد.

آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که اکسیداسیون را مهار می‌کنند. اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است که می‌تواند مولکول‌های مضری موسوم به رادیکال‌های آزاد را تولید کرده و از این طریق به سلول‌های بدن موجودات زنده آسیب برساند.

ویتامین‌ای همچنین برای سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد. بدن انسان خود قادر به تولید این ویتامین نیست و مصرف مواد خوراکی نظیر دانه‌های روغنی مانند فندق، گردو و همین‌طور روغن زیتون و روغن آفتاب‌گردان می‌تواند نیاز بدن به ویتامین‌ای را تامین کند.

یکی از خواص ویتامین‌ای برای زنان، کمک به تنظیم هورمون‌های بدن است. جلوگیری از سقط جنین در دوران بارداری، درمان خشکی و شکنندگی ناخن‌ها و جلوگیری از گرگرفتگی از دیگر خواص ویتامین‌ای برای زنان است.

همچنین مصرف این ویتامین در زنان باعث کاهش انقباضات و درد‌های عادت ماهانه می‌شود.

با این حال پزشکان تاکید دارند: اگرچه این ویتامین برای زنان نتایج مثبت زیادی به همراه دارد، اما بهتر است زیر نظر پزشک متخصص مصرف شود چراکه استفاده بیش از اندازه آن می‌تواند عوارض جانبی متعددی نظیر مشکلات پوستی یا گوارشی در پی داشته باشد.

متخصصان تغذیه همچنین تاکید دارند: بر خلاف آنچه تاکنون تصور می‌شد برای جذب ویتامین‌ای نیازی به مصرف هم‌زمان چربی نیست. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد ویتامین‌ای حتی در مواردی که شرکت‌کنندگان تا ۱۲ ساعت بعد، چربی مصرف کرده‌اند نیز جذب بدن آن‌ها شده و سودمند بوده است.

بنابر گزارش سایت «مای فود دیتا»، برخی مواد غذایی حاوی بالاترین مقادیر ویتامین‌ای شامل تخمه آفتابگردان، بادام‌ها، آووکادو، اسفناج، کیوی، کلم بروکلی، ماهی قزل آلا، روغن زیتون و میگو هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • داروهایی که حافظه را ضعیف میکند
  • دلایل افزایش وزن که از آن بی خبر هستید
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • با فواید غنی زردچوبه و دانه چیا آشنا شوید
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • ریواس کجا می‌روید؟ چند است؟ فواید ریواس چیست و چطور باید آن‎را خورد؟
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش اشتها می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!
  • خدمت بی منت به سالمندان آسايشگاه نشاط مهريز