Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در همایش هفته مبارزه با دخانیات با اشاره به معضلات تولید مواد دخانی در کشور گفت: شرکت‌های تولید کننده به بهانه اشتغال‌زائی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و این در حالی است که تمام مواد اولیه این شرکت‌ها از طریق قاچاق به کشور وارد می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیل سپیدپوش، همایش ملی هفته مبارزه با دخانیات، صبح امروز در سالن امام جواد(ع) وزارت بهداشت با حضور وزیر بهداشت، معاونین و مدیران این سازمان، نمایندگان مجلس، هنرمندان و ورزشکاران با شعار دخانیات تهدیدی برای توسعه و سلامت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این همایش دکتر محمد حسین قربانی، نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به مشکلقاچاق در موضوعدخانیات گفت: در هیچ‌جا از دنیا این چنین بی حد و حصر تولید دخانیات را در اختیار شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی قرار نمی‌دهند، متاسفانه در ایران به بهانه اشتغال‌زائی و تولید شغل فضایی را برای شرکت‌های خارجی ایجاد کرده‌ایم که به جرات می‌توان گفت یک خیانت بزرگ است و شرکت‌های خارجی بدون هیچ دخالت و نظارتی از سوی مسئولان با کمترین سرمایه‌گذاری و تنها با ایجاد 1500 فرصت شغلی، درآمدهای بالای هشت هزار میلیاردی را از آن خود کرده‌اند.

قربانی توضیح داد: تمام واردات شرکت‌هایی که امروز به عنوان تولیدکنندگان داخلی در کشور مشغول تولید مواد دخانی هستند از طریق قاچاق و بدون پرداخت مالیات و ارزش افزوده صورت می‌گیرد و متاسفانه به دلیل لابی‌گرایی که در این فضا وجود دارد این شرکت‌ها توانسته‌اند فضای اقتصادی این حوزه را در انحصارخودشان قرار دهند.

وی افزود: هفتاد درصد تولید یک سیگار توتون، 10 درصد هزینه کاغذ و سلفون و تنها بیست درصد هزینه مربوط به تولید و مسئله اشتغال‌زائی است و باید یادآوری کنم تمام مواد اولیه، توتون، کاغذ و سلفون آن از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، با اشاره به تاثیر اراده در حل مشکل قاچاق و تولید سیگار به تجربه کاهشواردات گندم اشاره کرد و توضیح داد: در مورد مشکل قاچاق برنج هم با توجه به نیاز 2میلیون 700 هزار تن جامعه و تولید داخلی به میزان 2 میلیون 300 هزار تن توانستیم جلوی وارداتِ 2 میلیون تنی برنج را با کمک و همکاری مجلس، دولت و کشاورزان بگیریم، در مورد مسئله قاچاق مواد دخانی نیز بر این باور هستم که با ایجاد یک اراده قوی، برگزاری فضاهای فرهنگی، نشست‌ها و با کمک دولت و حمایت مجلس می‌توانیم این تهدید بزرگ جامعه را از بین ببریم.

قربانی در ادامه صحبت‌های خود به موضوع روند رو به رشد مصرف قلیان و تنباکوهای معسل پرداخت و گفت: متاسفانه هیچ دخل و تصرفی در تولید این تتنباکوها در داخل کشور وجود ندارد و این تنباکوها به‌صورت واردات و از طریق قاچاق به بازار کشور راه پیدا کرده‌اند و آن‌چه که شواهد نشان می‌دهد استفاده از مواد اولیه نامرغوب و کپک‌زده در تولید این نوع از تنباکو است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس متهم کردن و به دنبال مقصر بودن را بی‌فایده دانست و اظهار کرد: بهترین راه کنترل و مبارزه با دخانیات داشتن یک اراده قوی در حاکمیت با مبارزه با قاچاق، فرهنگ‌سازی در این زمینه و قرار دادن مالیات بر روی مواد دخانی است و این مولفه در سراسر دنیا در حال اجراست.

انتهای پیام/ن

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۱۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد

سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان" جهش تولید با مشارکت مردم" فعال سازی معادن کوچک مقیاس از جمله برنامه های سال جدید است که در اشتغال بخش معدن نیز بسیار تاثیرگذار می باشد. - اخبار بازار -

رضا محتشمی پور معاون معادن و فرآوری مواد معدنی وزارت صمت ضمن حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان در ششمین نمایشگاه IRAN EXPO2024 و بازدید از دستاوردهای این مجتمع بزرگ صنعتی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان" جهش تولید با مشارکت مردم"  فعال سازی معادن کوچک مقیاس از جمله برنامه های سال جدید است که در اشتغال بخش معدن نیز بسیار تاثیرگذار می باشد.
وی ضمن افزود : فعال کردن بازار سرمایه نیز از جمله سایر اقدامات است تا از این طریق شرکت های بورسی بتوانند به بخش معدن ورود کنند البته این رویکرد سال گذشته با معدن جانجا محقق شد و امسال هم چنین برنامه هایی توسعه می یابد تا ظرفیت های معدنی کشور از طریق شرکت های بورسی فعال شده و سرمایه های خُرد وارد بخش معدن شوند.
معاون معادن و فرآوری مواد معدنی وزارت صمت در ادامه به اهمیت تامین مواد اولیه برای رشد تولید محصولات ارزش افزا در ذوب آهن اصفهان پرداخت و اظهار داشت : رویکرد معدنی این مجتمع عظیم صنعتی در دوره جدید متفاوت و اثربخش است و سبب شده با حضور فعال در مزایده های معدنی کشور موفقیت های خوبی را در سال گذشته کسب نماید.
محتشمی پور تصریح کرد : ذوب آهن اصفهان به دلیل شیوه تولید کوره بلند نیازمند نوع خاصی از مواد معدنی است و همچنین از یارانه انرژی هم برخوردار نیست ،در مقابل فولادی های دیگر با شرایط متفاوت تولید قرار دارند بنابراین ذوب آهن اصفهان کمبود مواد اولیه و سایر فولادی ها کمبود انرژی را تجربه می کنند.
وی اضافه کرد : معادن دولتی در قالب قراردادهای برداشت و فروش به صورت مداوم وارد مزایده می شوند و  انشاا... امسال هم با برگزاری مزایده چند معدنی که در اختیار ایمیدرو قرار دارد این روند ادامه می یابد که فرصت بسیار خوبی برای گسترش فعالیت های معدنی ذوب آهن اصفهان به شمار می رود.
معاون معادن و فرآوری مواد معدنی وزارت صمت گفت : در طول سالیان متمادی واحدهای معدنی ذوب آهن اصفهان گرفته شد و حتی واحدهای صنعتی که می توانست برای این مجموعه ارزش آفرین باشد مانند بخش ورق از آن جدا شد و این موضوع محدودیت هایی را برای شرکت ایجاد کرده است.
وی در پاسخ به این سوال که علت صدور مجوزهای احداث واحدهای فولادی با وجود کمبود مواد اولیه برای شرکت های فعلی چیست، چنین گفت : در طی سال های 97 و 98 بر اساس سیاست های موجود از جایگاه دولت و حاکمیت در قیمت گذاری زنجیره فولاد مداخله هایی صورت گرفت و این رویکرد باعث شد جذابیت سرمایه گذاری در پایین دست افزایش یافت و لذا شرکت های بسیاری وارد این مقوله شدند و راهکار برطرف شدن این چالش، ادغام شرکت های فولادی بزرگ با یکدیگر و همین طور مجموعه های معدنی است تا اشکالات موجود در زنجیره فولاد برطرف شود و همچنین توان سرمایه گذاری شرکت ها نیز افزایش یابد.

دیگر خبرها

  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!