Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آئین اختتامیه دومین جشنواره هنری و همایش بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی با حضور مقامات دولتی، هنرمندان و جمع کثیری از مردم عصر امروز، 14 تیرماه در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد. در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران مهدی بهرامیان، ریاست سازمان بسیج حقوقدانان قزوین پشت تریبون قرار گرفت و اظهار کرد: امروز حقوق بشر تبدیل به گفتگوی جهانی شده و غرب با سردمداری آمریکا این موضوع را دستاویزی قرار داده تا مشروعیت دیگر کشورها را زیر سوال ببرد؛ کشورهایی که مخالف سیاست‌های آمریکا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این جشنواره در پی این است جایگاه حقیقی آمریکا در نقض حقوق بشر را مشخص کند و به جهانیان نشان دهد که این ادعاهای بشردوستانه آمریکا هیچ نشانی از حقیقت در خود ندارد.

بعد از این مراسم از اسفندیار قره باغی تجلیل به عمل آمد، این خواننده پیشکسوت کشورمان که سرود حماسی مرگ بر آمریکا را خوانده است؛ در سخنانی کوتاه اظهار کرد: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم عمرمان یک روزی به پایان می‌رسد اما خوشا به حال آنان که مقام رفیع شهادت پایان بخش زندگی دنیای آنان است هر چند که شهدا همیشه زنده‌اند و بر اعمال ما نظارت دارند. آمریکا با شلیک موشک به هواپیمای مسافری ایربارس نشان داد که هیچ بویی از حقوق بشر نبرده است والا به چه جرمی 200 نفر از سرنشینان این هواپیما باید به شهادت برسند.

در بخشی دیگر از مراسم تقدیر از پرویز شیخ طادی، فیلمساز برجسته کشورمان نیز تجلیل به عمل آمد. بعد از آئین تجلیل از هنرمندان، عباسی علی کدخدایی، سخنگو و عضو حقوقدان شورای نگهبان پشت تریبون قرار گرفت و اظهار کرد: برگزاری دومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی رویدادی از سر دلسوزی است زیرا ادعاهای دروغین و کذب آمریکا را در دفاع از حقوق بشر به جهانیان ارجاع می‌کند. در ضمن این جشنواره عاملی است تا هویت واقعی آمریکا با زبان هنر که ابزاری تاثیرگذار است برای جهانیان افشا شود برای همین جا دارد از برگزارکنندگان این رویداد تشکر به عمل آورم.

وی ادامه داد: غربیان حفظ حقوق بشر را به خود انتصاب می‌دهند برای همین می‌خواهیم بررسی کنیم شاخصه‌‌هایی که آنان برای حفظ حقوق بشر می‌برند، چیست. پایه‌های اصلی حقوق بشر مبتنی بر اعلامیه سال 1948 سازمان ملل است که در طول زمان به آن موضوعاتی اضافه شد. ولیکن همین قانون که از طرف غربیان ترسیم شده بارها از سوی آمریکائیان زیر پا گذاشته شده است که نمود آن را در سرکوب جنبش‌های آزادی بخش، حمایت از حکومت‌های دیکتاتوری و جنگ ویتنام به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه حقوق بشر از دیدگاه آمریکا فرامینی است که حافظ منافع آمریکا باشد، بیان کرد: اولین ویژگی حقوق بشر آمریکایی تبعیض است چون آنها با رفتارهای تبعیض آمیز خود بزرگترین ناقض حقوق بشر هستند برای نمونه آمریکائی ها در مقابل فجایایی که در بحرین رخ می‌دهد، سکوت پیشه کرده‌اند زیرا متحد آنها (آل سعود) دستش به خون مردم بیگناه مردم بحرین آغشته است. همچنین آمریکا با حمایت خود از گروهک تروریستی منافقین که دستش به خون مردم ایران آغشته است نشان داده به هیچ وجه نمی‌تواند حافظ حقوق بشر باشد.

وی اضافه کرد: دومین ویژگی حقوق بشر آمریکایی فقدان عنصر برابری است؛ رفتار آمریکا در کنوانسیون منع تبعیض، کنوانسیون پاریس .. از جمله این نابرابری‌ها است. سومین شاخصه‌ آمریکا در حقوق بشر مد نظر خود توسل به زور است این بخش را به خوبی طی دو دهه اخیر از سوی آمریکائیان مشاهده کرده‌ایم که با توضیحات غیر معقول به افغانستان و عراق حمله کردند و جان کثیری از مردم را گرفتند.

کدخدایی چهارمین شاخصه حقوق بشر آمریکایی را این چنین برشمرد؛ بی توجهی آمریکا به قوانین مجامع جهانی یکی دیگر از مثال‌های روشن از نقض حقوق بشر توسط آمریکا است. برخوردهای آمریکا با سازمان امنیت و یونیسکو نمونه‌های روشن در این زمینه است. در واقع حقوق بشر آمریکایی با ترسیم توسعه طلبی شکل گرفته است و مراجع بین‌المللی هم تا زمانی که با منافع آمریکا همخوانی دارد؛ رسمیت دارد. آمریکا امروز با رفتارهای خود به روشنی تبعیض نژادی را فریاد می‌زند به نحوی که این رفتار تبعیض آمیز اعتراض مردم آمریکا را هم در پی داشته است. مؤلفه‌های حقوق بشر از دیدگاه آمریکا در مداخله گری، استفاده از روش‌های دوگانه، توسل به زور و عدم به توجه به مراجع و سازمان‌های بین‌المللی نمود پیدا کرده است.

بعد از سخنان کدخدایی از دو اثر علمی توسط مقامات حاضر در جلسه تجلیل به عمل آمد؛ ابتدا از سالنامه «نشان افتخار» که توسط حسین کرمی تنظیم شده تجلیل شد سپس از مجموعه مقالات مستند علی بهادری تقدیر و رونمایی به عمل آمد.

در بخش پایانی این مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف به شرح زیر معرفی شدند:

بخش کاریکاتور

برگزیده اول: محمد علی خلجی

برگزیده دوم: حامد مرتضوی

برگزیده سوم: سعید صادقی و محسن اسدی

بخش پوستر

برگزیده اول: حامد مقرونی

برگزیده دوم: پویا سرابی

برگزیده سوم: محمد رضا چیتساز و علی حیاتی

بخش اینفوگرافیک

تقدیر از : علی رضا خدا مرادی، جواد قربانی پور، محمد یاقوتی، حسین رستمی و محمد حسن ثقفی

بخش موشن گرافیک

تقدیر از: علی اقتدار پرور، محمد مهدی رحیمی، علی رضا زکاله، سید مرتضی خلیل پور و امین کریمی

در آئین اختتامیه دومین جشنواره و همایش بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی؛ محسن مومنی شریف؛ رئیس حوزه هنری، سردار نقدی، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران، عباسعلی کدخدایی، صادق کوشکی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و ... از جمله مهمانان حاضر در مراسم بودند.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،این تجمع با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه در محوطه دانشکده علوم انسانی این واحد دانشگاهی برگزار شد؛ شرکت کنندگان در این اجتماع با سردادن شعار‌های "مرگ بر آمریکا و اسرائیل، مرگ بر حقوق بشر آمریکایی" از خیزش اساتید و دانشجویان در آمریکا و کشور‌های اروپایی حمایت کرده و جنایات آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی را در غزه و فلسطین محکوم کردند.
یاوری معاون سیاسی فرماندار سبزوار در این تجمع گفت: جنبش اعتراضی اساتید بیدار و دانشجویان آمریکا و اروپا در مهد کشور‌هایی که ادعای آزادی بیان و حمایت از حقوق بشر دارند اتفاق افتاد و دیدیم که این دولتمردان این کشور‌ها بر خلاف شعار‌های حقوق بشری خود نه تنها به دانشجویان و اساتید خود آزادی بیان نمی‌دهند بلکه اقدام به ضرب و شتم و سرکوب جامعه نخبگانی خود می‌کنند.
وی با بیان اینکه دولت‌های غربی که گروه‌های مظلوم فلسطینی را تروریستی می‌دانند، امروز شاهد خیزش جنبش‌های دانشجویی خود هستند جنبش‌هایی که بر خلاف نظر این دولت‌ها فلسینی‌ها را مظلوم و نه تروریست می‌دانند وجدان‌های بیداری که ظلم صهیونیست‌ها را با وجود سانسور رسانه‌ای می‌بینند و برای دفاع از ارمان این مردم به صحنه امده اند.
در پایان این تجمع اعتراضی بیانیه‌ای در حمایت از خیزش اساتید و دانشجویان در آمریکا و کشور‌های اروپایی و محکومیت جنایات اسرائیل غاصب در غزه و فلسطین قرائت شد.

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد
  • ذهن آمریکااندیش
  • آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند
  • رفتار آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین حقیقت حقوق بشر آنها را روشن کرد
  • گور‌های جمعی، مکان‌هایی که ابعاد نقض حقوق شهدای غزه را افشا می‌کند
  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • جشنواره نوجوان خوارزمی در مهرستان و خاش
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی