Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، «آیت الله سید کاظم نورمفیدی» در دیدار با روحانیون و علمای اهل تسنن و تشیع استان دیاله عراق، اظهار کرد: رفع اختلاف و ایجاد همدلی نقش اساسی در پیشبرد اهداف جامعه دارد و در این راستا با هر کسی که باعث اختلاف و تفرقه افکنی است برخورد باید کرد.

به گفته وی؛ دشمنان اسلام درصدد زدن ضربه به پیکره اسلام هستند به تعبیر قرآن کریم، این دشمنان کف روی آب هستند و روزی از بین خواهند رفت و فقط آب زلال و پاک باقی می ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه شهر گرگان اذعان کرد: دشمنان اسلام با نقشه های مختلف از همان روزهای اول رسالت نبی مکرم اسلام (ص) ظاهر شده و سعی داشتند که جلوی گسترش اسلام را بگیرند.

وی، افزود: دشمنان داخلی و خارجی چه منافقین و چه یهودی ها به طرق مختلف و انواع ترفندها درصدد بودند که ریشه اسلام را بخشکانند.
به گفته وی؛ پیامبر گرامی اسلام (ص) با ایجاد اخوت اسلامی در مدینه توانست وحدت را در جامعه ای که تازه متولد شده بود ایجاد کند و با اتکا به همین وحدت و یکپارچگی مسلمین در همه عرصه ها موفق و پیروز شود.

عضو خبرگان رهبری، شرایط امروز بلاد اسلامی را پیچیده و دشوار دانست و گفت: همه دنیای کفر به همراه گروه های تکفیری با تمام امکانات و تجهیزات علیه مسلمانان و اسلام حقیقی دست بکار شده است.

وی، ادامه داد: دشمنان انقلاب و نظام اسلامی از همان اوایل انقلاب به دنبال توطئه و جنگ بودند؛ ولی به مرور زمان همه آنها از بین رفته و با ایجاد وحدت و همبستگی توانستیم بر تمام مشکلات درونی و خارجی غلبه نمائیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به افزایش قدرت چشمگیر ایران اسلامی در منطقه، اظهار کرد: این اقتدار، عظمت و سربلندی امروز ایران اسلامی وعده الهی و قرآنی است تا دشمنان دین را به وحشت بیندازد.

وی، افزود: ارتش عراق و نیروهای مردمی این کشور ستمدیده به موفقیت هایی دست یافته و داعشی ها را بیرون کرده اند که مایه خرسندی است.

به گفته وی؛ آنچه برای کشور خودمان می خواهیم برای همه کشورهای مسلمان از جمله عراق نیز آرزو داریم.

آیت الله نور مفیدی با بیان اینکه وجود اختلاف و تفرقه کشور را به اضمحلال و فروپاشی سوق می دهد، گفت: اختلاف بدترین غده سرطانی برای از هم پاشیدن یک ملت است و امروزه کشور عراق نیز هیچ راهی جز کنار زدن اختلافات ندارد و چه شیعه و چه سنی باید از حیثیت این کشور دفاع کرده و استقلال آن را بدست آورند.

وی، ادامه داد: امروزه شاهد آن هستیم که ایران توانسته بر همه توطئه های دشمنان فائق آمده و نقشه های استکبار را نقش بر آب کند مردم عراق با محور قرار دادن آیت الله سیستانی می توانند وحدت و استقلال در کشور خودشان ایجاد کنند.

مردم دیاله عراق همزیستی مسالمت آمیزی با هم دارند

رئیس هیات روحانیون و علمای اهل تسنن و تشیع استان دیاله عراق نیز در این دیدار، گفت: در استان دیاله شیعه و سنی در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی با هم دارند.

«شیخ علی صالحی زهیری» افزود: این استان معروف به «عراق کوچک» است و همچنان که توانستیم در این استان کوچک همزیستی مسالمت آمیزی را راه اندازی نماییم درصد تعمیق این اقدام در بغداد و در تمام کشور عراق هستیم.

به گفته وی؛ این هیات شامل جمعی از روحانیون و علمای اهل سنت و تشیع کشور عراق، فعالان مبارزه با گروه های تکفیری، جمعی از خانواده های شهدای مبارزه با داعش و عضو کمیته های صلح استان دیاله و هم مرز ایران می باشند کهحدود 300 کیلومتر مرز مشترک با ایران دارد.

رئیس هیات روحانیون و علمای اهل تسنن و تشیع کشور عراق با اذعان بر وجود نمونه حقیقی وحدت، همدلی و یکپارچگی در ایران اسلامی، تصریح کرد: امروزه شاهد آن هستیم که ایران توانسته بر همه توطئه های دشمنان فائق آمده و نقشه های استکبار را نقش بر آب کند.

وی، ادامه داد: امروزه به فضل الهی از نزدیک شاهد و ناظر وحدت و انسجام مذاهب در ایران اسلامی بودیم.

به گفته وی؛ در دیدارهای اخیر ثمره انقلاب را در این کشور بزرگ در نحوه تدریس در دانشگاه ها، منابع تدریس و حضور و تحصیل طلاب شیعه و سنی در کنار هم را از نزدیک مشاهده و نمونه بارز همزیستی مسالمت آمیز را از نزدیک لمس کردیم.

شیخ صالحی زهیری با اشاره به برگزاری همه ساله کنفرانس وحدت در ایران، اظهار کرد: برگزاری این گونه اجلاس ها ثمره نگاه وحدت گرایانه در ایران اسلامی است، متاسفانه در کشور عراق به جای اینکه وحدت کلمه داشته باشیم طیف های گوناگون سیاسی بوجود آمده است که هر کدام می خواهند قدرت را بر دست بگیرند.

وی، افزود: به گفته امام خمینی (ره)، جمهوری اسلامی مختص شیعه نبوده؛ بلکه همه ادیان و مذاهب ایران در آن سهیم هستند.

به گفته وی؛ ایران اسلامی از همه مظلومین جهان اسلام و غیر اسلامی حمایت می کند.

رئیس هیات روحانیون و علمای اهل تسنن و تشیع کشور عراق با اعلام اینکه امروز شاهد پیشرفت انقلاب اسلامی هستیم، گفت: این پیروزی برگرفته از اتحاد و یکپارچگی خود ملت ایران است که توانست در ابتدای انقلاب پیرو راه امام راحل باشد و پس از آن نیز مقام معظم رهبری ادامه دهنده راه آن شخصیت بزرگوار بود.

وی، ادامه داد: یکی از اهداف ما از این دیدارها دیدن و لمس موفقیت های ایران اسلامی و استفاده از تجربیات این کشور است که به خوبی بر مشکلات منطقه خود فائق آمده و به موفقیت های خوبی دست یافته است.

شیخ صالحی زهیری در پایان خاطر نشان کرد: به امید خداوند در انتظار روزی هستیم که در تمام کشور عراق و در بین همه مذاهب با ترویج تفکر تقریبی اتحاد و همدلی اسلامی شکوفا شود.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۲۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، رئیس دیوان عالی کشور تاکید کرد: حجاب یک تکلیف شرعی و قانونی است و در جامعه اسلامی و به‌خصوص در نظام جمهوری اسلامی ایران، انتظار این است که حتی کسانی که مسلمان نیستند و یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند زیرا قانون در کشور برای همه لازم الاتباع است.

 رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با صیانت جامعه و حجاب، گفت: قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه هیأت عمومی این دیوان اظهار داشت: اکنون بحث حجاب و صیانت از آن یکی از موضوعاتی است که در جامعه مطرح است و برخی که داعیه آشنایی با مفاهیم دینی و احکام الهی را دارند، سخنانی در این رابطه بر زبان جاری می‌کنند که موجب شگفت و تأسف است.

وی با تاکید بر اینکه علامت سوال گذاشتن روی مساله ضرورت حجاب برای بانوان غیرقابل توجیه است، افزود: برخی عنوان می‌کنند که آیا در اسلام بحث حجاب ضروری و واجب است! در حالی که امر حجاب یکی از ضروریات دین و در آیات شریفه قرآن برای همه زنان مسلمان یک تکلیف شرعی است.

منتظری ادامه داد: در روایات و احادیث پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) در باب موضوع حجاب مطالب بی شماری بیان شده و این مساله به قدری مورد تاکید است که در شب معراج پیامبر اسلام (ص) نیز بر مساله حجاب اشاره شده است.

وی یادآور شد: در ادیان آسمانی نیز حجاب بر زنان امری لازم و ضروری بوده است، اصولا ویژگی و ساختار وجودی که خداوند در بانوان قرار داده است؛ اقتضا می‌کند که زن مصون از تعرض باشد و این امر از طریق حجاب محقق می شود.

رئیس دیوان عالی کشور تاکید کرد: حجاب یک تکلیف شرعی و قانونی است و در جامعه اسلامی و به‌خصوص در نظام جمهوری اسلامی ایران، انتظار این است که حتی کسانی که مسلمان نیستند و یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند زیرا قانون در کشور برای همه لازم الاتباع است.

منتظری خاطرنشان کرد: مساله حجاب در نظام جمهوری اسلامی ایران، تنها یک امر عقیدتی و دینی نیست و یک امر قانونی است، تمام شهروندان چه معتقد به مبانی دینی باشند و چه نباشند باید به قانون عمل کنند.

وی با بیان اینکه امروز کیان خانواده در دنیای غرب درحال اضمحلال است، گفت: تجربه نشان داده که بی‌بند و باری و روابط بدون قید و شرط، چه بر سر جوامع بشری آورده است، دست اجانب به دنبال برداشتن امر مهم حجاب، عفاف، حیا و شرم در جامعه اسلامی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمن روی این مساله مدیریت و برنامه‌ریزی کرده است.

رئیس دیوان عالی کشور اضافه کرد: مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند، این مردم با تقدیم ۳۰۰ هزار شهید انتظار حاکمیت احکام اسلام و اجرای دستورات اسلام را در جامعه دارند؛ بنابراین همه دلسوران نظام و دلبستگان اسلام باید بر مساله حجاب توجه لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اجرای قانون توسط همه دستگاه‌های حاکمیتی و با توجه به وظایف و مسئولیت‌های نیروی انتظامی در تامین امنیت جامعه در کشور، بر پشتیبانی و حمایت قاطع از آنان خصوصا در مساله حجاب گفت: تامین امنیت اخلاقی جامعه ضروری است که در این زمینه ضمن اینکه باید جلوی برخی تخلفات و تندروی ها گرفته شود، باید با برنامه ریزی و تدبیر عمل شود و قطعاً همراهی و همکاری مردم نیز در اجرای قانون تاثیرگذار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است
  • منتظری: حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند