Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - درگاه‌ USB Type-C به زودي در بسياري از گوشي‌هاي هوشمند اندرويدي استفاده خواهد شد. شرکت‌هاي سازنده گوشي‌هاي هوشمند در آينده با حذف جک هدفون 3٫5 ميلي‌متري از اين پورت استفاده خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از کليک،اگر به تازگي يکي از گوشي‌هاي هوشمند Lenovo Moto Z، HTC Bolt،HTC U را خريداري کرده باشيد احتمالا متوجه حذف جک 3٫5 ميلي متري هدفون از اين گوشي‌ها شده‌‌ايد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درست همانند آيفون 7، اين گوشي‌ها نيز جک هدفون ندارند. ما به زودي خواهيم ديد که سازندگان گوشي‌هاي هوشمند اندرويدي از پورت‌هاي لايتينگ ديگر استفاده نخواهند کرد و پورت USB-C را جايگزين آن خواهند کرد. شايد سوييچ کردن به پورت USB-C در کوتاه مدت براي کاربران خسته‌کننده باشد اما در بلند مدت اين پورت ويژگي‌ها و مزيت‌هاي ويژه‌اي را براي کاربر فراهم خواهد کرد. يو اس بي جديد با نام USB Type-C دو برابر ورژن 3٫0 سريع‌تر بوده و دوطرفه است، به اين معنا که مهم نيست از چه جهتي آن را به پورت وارد کنيد.
پس از استفاده از اين نوع درگاه يو اس بي در مک بوک 2015 اپل و کروم بوک پيکسل جديد گوگل ديگر اطمينان داريم که اين درگاه در لپ تاپ هاي جديد ديگر شرکت‌ها هم ديده خواهد شد. اما داستان يو اس بي نوع C به همين جا ختم نمي شود و قرار است از اين درگاه در گوشي‌هاي اندرويدي نيز استفاده گردد. يکي از مديران ارشد گوگل خبر داده که اين پورت‌ها به زودي به دستگاه‌هاي اندرويدي نيز اضافه خواهند شد. آدام رودريگز مدير بخش کروم‌بوک گوگل پس از رونمايي از پيکسل اظهار داشته که “در آينده اي نزديک شاهد ارائه کروم‌بوک‌ها و گوشي‌هاي اندرويدي بسياري مجهز به اين يو اس بي ها خواهيم بود.” وي افزوده که پيکسل يکي از نخستين دستگاه‌هايي است که با شارژر يو اس بي نوع C رونمايي شده که نه تنها براي شارژ لپ‌تاپ ها، بلکه در آينده‌ براي شارژ تبلت ها و گوشي‌هاي هوشمند نيز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
USB-C تغيير چشم‌گيري در پورت‌هاي اتصال دستگاه‌هاي هوشمند ايجاد کرد چرا که اين کابل USB قدرت شارژ بيشتري نسبت به کابل‌هاي استاندارد ديگر ارائه مي‌دهد و از توان 100 وات پشتيباني مي‌کند. اين مقدار توان براي شارژ يک گوشي هوشمند در عرض کمتر از چند دقيقه کافي بوده و همچنين مي‌تواند توان مورد نياز يک کامپيوتر و يا دستگاه الکتريکي را نيز تامين کند. اکثر گوشي‌هاي هوشمند کنوني از شارژر 5 ولتي (1 يا 2 آمپري) بهره مي‌برند که اين مقدار، تواني برابر با 5 الي 10 وات را منتقل مي‌کند. در نهايت با استفاده از قابليت شارژ سريع مقدار توان قابل انتقال به 18 وات مي‌رسد که همچنان اين مقدار نسبت به USB نوع C بسيار کمتر است. نوع A و B کابل USB داراي 4 پين هستند و اتصال USB 3.1 نوع C از 24 پين بهره مي‌برد در حالي که کابل لايتنينگ اپل داراي 8 پين است. حداکثر سرعت انتقال داده در USB نوع C برابر با 10 گيگابايت بر ثانيه بوده و از ظرفيت بسيار بالاتري نسبت به کابل لايتنينگ به منظور انتقال داده پشتيباني مي‌کند.
در حال حاضر پورت اتصال USB نوع C در بسياري از گوشي‌هاي هوشمند رده بالا به کار رفته و در آينده نزديک نيز تمام دستگاه‌هاي الکترونيکي از قبيل کامپيوترها و فلش مموري‌ها به اين نوع از USB مجهز خواهند شد. انتقال صدا و تصوير از طريق USB نوع C جزو برنامه‌هاي آينده شرکتهاي سازنده گوشي‌هاي هوشمند محسوب مي‌شود. همچنين به طور قطع نسل بعدي مبدل کابل‌هاي HDMI از فناوري USB نوع C بهره خواهند برد. USB نوع C نوعي استاندارد براي کابل‌هاي رابط است که که توليد آن براي هر شرکتي ساده‌تر و مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. بنابراين در آينده با افزايش شرکتهاي رقيب در توليد اين نوع کابل، قيمت آن نيز کاهش خواهد يافت.
به طور قطع کامپيوتر و يا گوشي هوشمندي که در آينده خريداري کنيد از پورت اتصال USB نوع C بهره خواهند برد. در حال حاضر اکثر کامپيوتر‌ها به پورت‌هاي USB 2.0 ،USB 3.0 (blue) ،HDMI ،VGA و DC-IN مجهز هستند که در آينده جايگزيني تمام اين پورت‌هاي اتصال با پورت USB نوع C امکان‌پذير خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، گفت: در دو سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات در راستای مجهز شدن مدارس خریداری شد و به مدارس مناطق مختلف استان ارسال شد. - اخبار استانها -

افشین امیریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و تبریک ایام بزرگداشت مقام معلم، اظهار داشت: مسئله رتبه بندی که یکی از مطالبات فرهنگیان عزیز بود، پس از چندین دولت در دولت سیزدهم اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه در کل استان 197 مشاور در سطح استان وجود دارد، عنوان کرد: پس از چندین سال، آزمون استخدامی مربی امور تربیتی و مشاوره برگزار خواهد شد که در این آزمون در رشته‌های مختلف، افراد جذب خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به اینکه 110 حوزه امتحانی استان مجهز به دوربین مداربسته شدند، در برنامه کاری هست که مدارس نیز بطور کامل مجهز شوند.

امیریان با اشاره به اینکه در سال جاری یک هزار و 558 نفر جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد، گفت: در دو سال گذشته بیش از 4 هزار نفر جذب آموزش و پرورش شدند که عدد بسیار بالا و خوبی است.

وی با اشاره به اینکه 449 نفر از طریق آزمون آموزگاری و دبیری وارد آموزش و پرورش خواهند شد، بیان کرد: همچنین 329 نفر از طریق آزمون مربی امور تربیتی و مشاور و 290 نفر نیز خدمتگذار جذب خواهند شد.

امیریان با اشاره به اینکه در دو سال گذشته بیش از 100 میلیارد تومان تجهیزات در راستای مجهز شدن مدارس خریداری شد و به مدارس مناطق مختلف استان ارسال شد، خاطرنشان کرد: بیش از 2 هزار آموزشگاه قطعا نیاز به تجهیزات بیشتری دارد

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • چرا کابل otg وصل نمیشه؟
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • پاوربانک جدید شیائومی چه قابلیتی دارد؟