Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - فوتبال آلمان در قرن بيست و يکم پوست اندازي کرده و به موفقيت هاي کم نظيري دست يافته است. هيچ يک از کشورهاي صاحب فوتبال حتي برزيل و اسپانيا نيز چنين موفقيت هاي مستمري را در تورنمنت هاي بزرگ تجربه نکرده اند.

به گزارش خبرگزاري آريا از وبسايت رسمي برنامه نود، يواخيم لوو و اشتفان کونتس سرمربيان تيم هاي ملي بزرگسال و زير 21 ساله هاي آلمان توانستند در تابستان 2017، نسل جديدي از فوتبال اين کشور را رونمايي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نگاهي تحليلي خواهيم داشت به وضعيت کنوني تيم ملي فوتبال آلمان و گزينه هاي يواخيم لوو در گام به سوي قهرماني در جام هاي جهاني 2018 و 2022
يکي از بزرگ ترين انتقادهاي هميشگي پيرامون فوتبال آلمان، عدم موفقيت در رده هاي سني پايه بود. اگر نگاهي به تاريخچه جام جهاني نوجوانان و جوانان و همچنين رقابت هاي زير 21 ساله هاي اروپا کنيم، تا پيش از سال 2009 فقط يک عنوان قهرماني توسط آلماني ها به دست آمده است.
تيم آلمان غربي در جام جهاني جوانان 1981 به قهرماني رسيد ولي پس از آن، علي رغم قدرت نمايي تيم بزرگسالان آلمان، هيچ گاه شاهد دستاورد عمده اي در رده هاي پايه طي سه دهه بعد نبوديم. (توضيح: از چند عنوان قهرماني تيم هاي ملي آلمان (شرقي يا غربي) در تورنمنت هاي اروپايي در رده هاي سني پايين تر صرف نظر شده است)

از سال 2007 به بعد، تحولات با شتاب بيشتري به پيش رفت و تيم زير 17 ساله هاي آلمان دو بار در سال هاي 2007 و 2011 به مقام سوم جام جهاني دست يافت.
هورست هروبش يکي از اسطوره هاي تاريخ فوتبال آلمان توانست تيم چغري را با تکيه بر برادران دوقلوي لارس و اسون بندر ساخته و قهرماني زير 19 ساله هاي اروپا را در سال 2008 جشن بگيرد.
همچنين يک سال بعد، تيم زير 21 ساله هاي آلمان نيز براي نخستين بار، قهرمان اروپا شد.
قهرماني آن تيم در سال 2009 با حضور جوانان کم نام و نشاني همچون مانوئل نوير، جروم بواتنگ، متس هوملس، مسوت اوزيل، کاپيتان سامي خديرا، گونزالو کاسترو، آندرياس بک و مارکو مارين رقم خورد.
بين اين بازيکن ها، سامي خديرا شهرت بيشتري داشت زيرا دو سال پيش به همراه اشتوتگارت فاتح بوندس ليگا شده و مسوت اوزيل نيز گل قهرماني وردر برمن در فينال جام حذفي را به ثمر رسانده بود.
شاگردان جوان و جوياي نام هورست هروبش در گروه بسيار دشواري قرار گرفته و هيچ کس براي قهرماني آلمان در اين تورنمنت حساب باز نکرده بود.
آلمان در بازي نخست مقابل تيم قدرتمند اسپانيا به تساوي ارزشمند بدون گل دست يافت اما در بازي دوم به لطف گل هاي بنديکت هوودس و اشکان دژاگه از سد فنلاند گذشت.
سومين بازي مانشافت جوان يک تقابل دشوار با انگليس مدعي بود که پاس جروم بواتنگ با ضربه تمام کننده گونزالو کاسترو، گل نخست بازي را براي آلمان به ارمغان آورد اما شاگردان استيوارت پيرس بازي را به تساوي کشانده تا انگليس به عنوان تيم اول و آلمان به عنوان تيم دوم از اين گروه صعود کنند.
هورست هروبش از نتيجه تساوي و نحوه بازي تيمش مقابل انگليس رضايت نداشت و اين عصبانيت را پنهان نکرد.
تک گل آندرياس بک باعث پيروزي دشوار ياران هروبش مقابل تيم قدرتمند ايتاليا شد که ماريو بالوتلي را در اختيار داشت.
فينال تورنمنت مسابقه تکراري بين آلمان و انگليس بود که متس هوملس به عنوان هافبک دفاعي مسئول مهار تئو وولکات شد.
يک گل و يک پاس گل از مسوت اوزيل و سپس دو گل از ساندرو واگنر در دقايق پاياني بازي، پيروزي عجيب 4-0 آلمان را مقابل انگليس رقم زد.

بدين ترتيب، آلمان به يک قهرماني غير منتظره در خاک سوئد دست يافت و نسل جديد ستاره هاي فوتبال اين کشور ظهور کردند.
بسياري از کارشناس هاي فوتبال آلمان، قهرماني اين تيم در رقابت هاي زير 21 سال هاي اروپا در سال 2009 را يک نقطه عطف عمده در تاريخ فوتبال اين کشور مي دانند زيرا اغلب همين بازيکن ها پس از چند سال، شالوده تيمي را تشکيل داده که فاتح جام جهاني 2014 شد.
6 بازيکن از اين تيم ملي جوانان به عضويت مانشافت در جام جهاني 2014 در آمدند و هورست هروبش در مأموريت بعدي، تيم المپيک آلمان را به مدال نقره المپيک 2016 ريو رسانيد.
در واقع جوانان نوظهور فوتبال آلمان در سال 2009 [معروف به کلاس 2009] ظرف 5 سال به اوج بلوغ و پختگي رسيده که حاصل آن، قهرماني مقتدرانه تيم بزرگسالان در جام جهاني 2014 بود.
گر چه در اين بين، يک جام جهاني [2010] از دست رفت، اما سرانجام زحمات يواخيم لوو پاداش زحمات خودش را با قهرماني خاطره انگيز در خاک برزيل گرفت.
تيم ملي زير 21 ساله هاي آلمان اين بار در سال 2017 تحت هدايت يک مربي جوان تر يعني اشتفان کونتس، مجدداً به قهرماني اروپا دست يافت.
چهره هايي مانند کاپيتان ماکسيميليان آرنولد، ماکسيمليان فيليپ، مارک اوليور کمپف، ميشل وايزر، داوي زلکه، مکس ماير و سرژ نابري براي تيم زير 21 ساله هاي آلمان در اين تورنمنت به ميدان رفتند.
شاگردان اشتفان کونتس با توجه به دو پيروزي مقتدرانه طي دو بازي نخست و علي رغم باخت مصلحتي مقابل ايتاليا، از گروه خود صعود کردند ولي اوج هنر جوانان مانشافت از مرحله نيمه نهايي بود.
آلمان در دو بازي نيمه نهايي و فينال به مصاف دو تيم پُر ستاره انگليس و اسپانيا رفت که حقيقتاً هر دو حريف را بايد منتخبي از ليگ برتر و لاليگا دانست.
پيروزي مقابل انگليس در ضربات پنالتي به لطف درخشش يوليان پولرزبک پديده جديد دروازه باني فوتبال آلمان رقم خورد اما ياران کونتس در بازي فينال، کاري کردند کارستان! هيچ کس نمي توانست اين جام در چنگ تيمي به جز اسپانيا تصور کند.
جوانان اسپانيا با ستاره هاي بزرگ و نامبر وان همچون سائول نيگز، مارکو آسنسيو، هکتور بيرين، دني سبايوس، جرارد دلوفئو و ساندرو راميرز مقابل آلمان شکست خوردند و ميشل وايزر محصول آکادمي بايرن مونيخ گل قهرماني آلمان را به ثمر رساند.

حالا که زير 21 ساله هاي آلمان توانستند قهرماني سال 2009 را تکرار کنند، اين پرسش مطرح مي شود که آيا تيم بزرگسالان نيز طي چند سال آينده با تکيه بر همين تيم تحت هدايت اشتفان کونتس، قادر به تکرار قهرماني در جام جهاني خواهد بود؟ شايد کمي خوش بينانه باشد که انتظار حضور اين نسل را در جام جهاني 2018 داشته باشيم و شايد کمي غير منصفانه باشد که از اين نسل نوپا انتظار فتح جام جهاني 2018 را داشته باشيم. با توجه به پروسه تحول تدريجي در دنياي فوتبال، نوبت شکوفايي اين نسل در جام جهاني 2022 خواهد بود.
بايد گفت که اشتفان کونتس به وظيفه اصلي خود در پرورش اين نسل از فوتبال آلمان به نحو احسن عمل کرد و از اين پس نوبت يواخيم (يوگي) لوو است.
سرمربي 57 ساله مانشافت شايستگي خود را بارها اثبات کرده و طي 152 حضور روي نيمکت آلمان، داراي آمار فوق العاده 102 برد، 27 مساوي و تنها 23 باخت مي باشد.
او به موازات برگزاري مسابقات زير 21 سال هاي اروپا، يک تيم ديگر را از جوانان مستعد آلماني تشکيل داده و ظرف مدت يک ماه از تشکيل اين تيم نوپا، قهرماني در جام کنفدراسيون ها را به دست آورد.
وقتي که يواخيم لوو فهرست تيم ملي آلمان را براي حضور در جام کنفدراسيون ها اعلام و تنها 3 بازيکن از جام جهاني 2014 در اين فهرست قرار گرفتند، بسياري از کارشناس هاي فوتبال از اين جوان گرايي مفرط لوو انتقاد کردند.
اغلب اين کارشناس ها معتقد بودند که لوو اين جام را دست کم گرفته که با عده اي جوان پا به تورنمنت گذاشته و احتمالاً شانس چنداني براي قهرماني نخواهد داشت اما همه اين پيش بيني ها نادرست از آب در آمد و تيم دوم آلمان نيز راحت تر از حد تصور، فاتح جام کنفدراسيون ها شد.

يواخيم لوو از 9 تيم مختلف بوندس ليگايي، بازيکن هايي را براي جام کنفدراسيون ها دعوت کرد که اغلب آنها بسيار جوان هستند.
او همچون سنوات گذشته، باز هم ثمره اعتماد به جوان ها را ديد و از اين به بعد با دردسرهاي شيريني براي انتخاب ترکيب اصلي مانشافت رو به رو خواهد شد.
حالا تيم ملي آلمان در هر پُست، دو يا چند گزينه آماده و بالقوه در اختيار دارد. به قول يواخيم لوو، جام کنفدراسيون ها يک نعمت و فرصت بزرگ براي تيم ملي آلمان بود تا يک پوست اندازي ديگر را در چارچوب يک تورنمنت تجربه کند البته يواخيم لوو در جام کنفدراسيون ها، فقط به تغيير بازيکن ها اقدام نکرد بلکه تغيير سيستم و آزمون خط دفاعي سه نفره نيز در دستور کار يوگي و دوستان قرار داشت.
پس از خداحافظي ميروسلاو کلوزه و لوکاس پودولسکي، خلأ بزرگي در خط حمله احساس مي شد و شايد ماريو گومز پا به سن گذاشته نيز يک گزينه قابل اتکاء براي بلند مدت نبود اما به لطف درايت لوو، اکنون ساندرو واگنر، لارس اشتيندل و تيمو ورنر نيز به خط حمله مانشافت اضافه شدند البته واگنر و اشتيندل چندان هم جوان نيستند اما طي دو فصل اخير نمايش خوبي در بوندس ليگا داشتند به ويژه واگنر که گل هاي زيادي را براي دارمشتات و هوفنهايم به ثمر رساند و فوتبال خود را احياء کرد.
لارس اشتيندل زننده گل قهرماني آلمان در فينال جام کنفدراسيون ها، پس از درخشش در گلادباخ به تيم ملي راه يافت. اشتيندل قابليت بازي در خطوط هافبک و حمله را دارد.
به جز مهاجم هاي فوق الذکر، بايد به دو مهاجم تيم زير 21 ساله ها يعني سرژ نابري و داوي زلکه نيز اشاره شود.
نابري در برمن احياء شد و حالا براي تحقق آرزوهاي بزرگ تر به بايرن مونيخ پيوسته است. زلکه نيز روزگاري پديده بزرگ فوتبال آلمان بود اما با يک انتخاب اشتباه و حضور در دسته دوم بوندس ليگا به همراه لايپزيگ، از نظرها محو شد.
زلکه نيز پس از نيمکت نشيني محض در لايپزيگ، مجبور به جدايي و حضور در هرتا برلين گرديد. هم نابري و هم زلکه نمايش قابل قبولي در مسابقات زير 21 سال ارائه دادند.

تيمو ورنر و کرم دميرباي از ستاره هاي جوان فصل گذشته بوندس ليگا بودند که درخششي فراي حد تصور داشتند.
ورنر 21 گل براي لايپزيگ و دميرباي نيز 6 گل (و 10 پاس گل) را براي هوفنهايم به ثبت رسانده و شايستگي هاي خود را اثبات کردند البته دميرباي يک هافبک هجومي بوده که هر گاه در جام کنفدراسيون ها به ميدان رفت، عملکرد قابل قبولي داشت و نخستين گل ملي خود را نيز به ثمر رساند. از اين پس بايد منتظر حضور پُر رنگ تر دميرباي در ترکيب آلمان باشيم.
يکي ديگر از سورپرايزهاي يواخيم لوو، کسي نيست جز ماروين پلاتنهارت مدافع و هافبک چپ هرتا برلين که متخصص ضربات ايستگاهي است. آلمان در کناره هاي زمين از وجود بنجامين هنريکس، ميشل وايزر و يوناس هکتور نيز بهره مند مي باشد.
ياسوا کيميش جانشين خلف فيليپ لام در تيم ملي آلمان و بايرن مونيخ را بايد مهم ترين گزينه يواخيم لوو دانست.
کيميش تنها بازيکني بوده که لوو طي چند ماه اخير و به طور مرتب از او استفاده کرد در حالي که کيميش در اغلب بازي هاي بايرن مونيخ، نيمکت نشين بود.
لوو با سپردن بازوبند کاپيتاني به کيميش 22 ساله، يک بار ديگر از ميزان اعتماد خود به اين پديده جوان فوتبال آلمان پرده برداشت البته کيميش در تيم ملي در جناح راست بازي کرده اما در بايرن مونيخ، پُست هاي ديگر از جمله دفاع وسط و هافبک را نيز تجربه نمود.
اوج ترافيک بازيکن هاي بالقوه تيم ملي آلمان، در قلب خط دفاع و همچنين پُست هافبک وسط است.
جوانان ديگري از جمله يوليان برانت، لئون گورتسکا، ماتياس گينتر، ماکس ماير، نديم اميري، جرمي توليان و نيکلاس اشتارک نيز جايگاه ويژه اي در برنامه هاي آينده يواخيم لوو خواهند داشت.
وبسايت رسمي بوندس ليگا، اثبات کرده که يواخيم لوو بر اساس سيستم 1-3-2-4 مي تواند 4 تيم متفاوت (آپشن) را براي جام جهاني 2018 به ميدان بفرستد که حاکي از پتانسيل فوق العاده فوتبال آلمان است.
آپشن اول آلمان به اندازه پُر ستاره بوده که حتي ستاره هايي مانند يوليان دراکسلر، شکودران موستافي، لئون گورتسکا، يوليان برانت، آنتونيو روديگر، نيکلاس زوله و مکس ماير نيز چاره اي جز نيمکت نشيني ندارند.
چگونه مي توان از ستاره هايي مانند هوملس، بواتنگ، کروس، خديرا، اوزيل، مولر و کيميش صرف نظر کرد؟




عجيب اين که به جز 4 تيم فرضي، اين وبسايت يک تيم 23 نفره ديگر نيز از بازيکن هاي واجد شرايط براي پوشيدن پيراهن تيم ملي آلمان را ارائه کرده است.
به عبارت ديگر، مي توان 67 بازيکن آلماني در قالب حداقل 6 تيم کاملاً متفاوت را به عنوان تيم ملي آلمان تشکيل داد.

جالب تر اين که وبسايت بوندس ليگا يک پيش بيني نيز از ترکيب احتمالي و بالقوه تيم ملي آلمان در جام جهاني 2022 را ارائه کرده که اين تيم فرضي، بر اساس بازيکن هاي کنوني تيم زير 21 ساله ها (به عنوان قهرمان 2017 اروپا) چيده شده است.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۲۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی خانگی روستوف در غیاب محبی

تیم فوتبال روستوف در غیاب مهاجم ایرانی‌اش در دیداری خانگی از هفته بیست‌وششم لیگ برتر روسیه به پیروزی رسید. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال روسیه دوشنبه شب تیم روستوف برابر اورنبورگ با نتیجه 2 بر یک پیروز شد.

گل نخست این بازی برای اورنبورگ میهمان در دقیقه 12 توسط جوردی تامپسون به دست آمد. رونالدو (81) و نیکولای کوملینچنکو (6+90) نیز زننده گل‌های روستوف بودند.

محمد محبی در این بازی به دلیل آسیب‌دیدگی در فهرست بازیکنان روستوف حضور نداشت.

شکست سنگین روستوف در شب نیمکت‌نشینی محبی

تیم فوتبال روستوف با کسب این پیروزی خانگی 40 امتیازی شد و به رده هفتم جدول 16 تیمی لیگ برتر روسیه صعود کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مدیر عامل آدیداس: حاضر نشدیم با پیشنهاد نایکی به فدراسیون فوتبال آلمان برابری کنیم
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است
  • دعوت آزادکار نوجوان قمی به اردوی تیم‌ملی
  • پیروزی خانگی روستوف در غیاب محبی
  • قهرمانی زود هنگام مسی‌در روز تقسیم امتیازات/ تلاش پرواز برای بقا
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • واکنش دوستان بازیگر زن سریال نون خ به چهره و ظاهرش (فیلم)
  • ماموریت جدید برای قاتل هالند: هری کین!
  • قهرمانی ایران در رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی
  • مربی مورد علاقه ایرانی‌ها مفسر اسکای شد