Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@18:57:45 GMT

قطار حومه‌ای هشتگرد در انتظار بودجه

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۲۳۲۲۴

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید مشکل اصلی پیشبرد پروژه قطار حومه‌ای هشتگرد را عدم نقدینگی کافی عنوان کرد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید مشکل اصلی پیشبرد پروژه قطار حومه‌ای هشتگرد را عدم نقدینگی کافی عنوان کرد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا توکلی در خصوص آخرین وضعیت شبکه قطارهای حومه‌ای شهرهای جدید اعلام کرد: بیشترین تمرکز شرکت عمران شهرهای جدید در این حوزه طی سال ۹۵ بر روی راه‌اندازی قطار برقی هشتگرد ـ گلشهر ـ تهران بود که متأسفانه علی‌رغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته به دلیل عدم نقدینگی کافی موفق به بهره‌برداری از این پروژه نشدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


توکلی در ادامه با تأکید براینکه سعی داریم تا ضمن تخصیص مناسبی از اعتبارات به این طرح در سال ۹۶ آن را افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار دهیم گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه ۸۵ درصد و پیشرفت فیزیکی ایستگاه آن ۷۵ درصد اعلام شده است.

به گفته وی میزان زیادی ار عملیات اجرایی طرح مذکور باقی نمانده و به دلیل وجود مشکلات مالی همچنان پیگیری‌های لازم جهت خرید تجهیزات از سوی شرکت عمران در حال پیگیری است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید بیشترین مشکل فعلی پیشبرد پروژه را عدم نقدینگی کافی اعلام کرد و افزود: قطعا اگر تزریق اعتبارات به طور کامل صورت بگیرد می‌توانیم تجهیزاتی که مبلغ پیش‌پرداخت آن داده شده است را تحویل گرفته و هرچه سریعتر این قطار را به بهره‌برداری برسانیم.

توکلی در ادامه خبر داد: در سال ۹۶ همچنین به دنبال تزریق نقدینگی برای آغاز پروژه قطار حومه‌ای بهارستان به طول ۱۵ کیلومتر هستیم تا در صورت امکان بتوانیم پروژه را طی سال ۹۷ به بهره‌برداری برسانیم.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که طی سال گذشته موفق به تمدید مجوز شورای اقتصاد درخصوص قطار حومه‌ای مشهد ـ گلبهار ـ چناران نیز شده ایم گفت: امید است هرچه سریعتر اقدامات لازم برای انجام فاینانس این طرح نیز صورت گرفته و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید همچنین خاطرنشان کرد: تکمیل مطالعات احداث قطار برقی پردیس به تهران، صدرا به شیراز و سهند به تبریز نیز در دستور کار سال جاری قرار گرفته که امید است در لایحه بودجه ۹۷ مورد توجه قرار بگیرد.

توکلی در ادامه با تأکید براینکه قرار گرفتن پروژه قطار پردیس در لایحه بودجه سال ۹۷ منوط به بهره‌برداری از پروژه هشتگرد و خروج آن از لایحه است گفت: خوشبختانه طی سال گذشته اقدامات مثبتی در حوزه حمل و نقل درون‌شهری در هماهنگی با شهرداری‌های شهرهای جدید انجام داده‌ایم که افزایش تعداد ناوگان حمل و نقلی، ارتقای ایمنی و نصب علائم در معابر شهری از جمله آن به شمار می‌رود.

وی همچنین اضافه کرد: قطعا با توجه به تکمیل واحدهای مسکن مهر و اسکان بیشتر جمعیت نیاز به توسعه شبکه حمل و نقل درون شهری در شهرها وجود دارد.

وی در پایان از وجود حدودا ۱۹۷۴ تاکسی، ۳۳۵ دستگاه اتوبوس و ۶۸ دستکاه مینی‌بوس در سطح شهرهای جدید خبر داد و گفت: به طور یقین این تعداد از وسایل نقلیه عمومی در شهرهای جدید کافی نبوده و کمتر از حد استاندارد است و باید هرچه سریعتر از سوی شهرداری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به همراه جواد خدائی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسوولان از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید به عمل آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در برنامه امروز استاندار خراسان رضوی، تقاطع به تقاطع و نقاط حساس مسیر قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید شد.
 
داعی افزود: با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم و مترو را تحویل بهره‌برداران اصلی یعنی مردم بدهیم.

گفتنی است؛ پروژه قطار حومه‌ای «مشهد-گلبهار-چناران» در سال ۸۴ به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال ۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شده است. بر این اساس حد فاصل ۴۰ کیلومتری مشهد تا گلبهار از این طریق سهل‌الوصول‌تر شده و در ادامه چناران نیز به این پروژه افزوده شده تا شبکه ریلی مشهد و استان به‌ نحوی به خط‌آهن مشهد - گرگان متصل شود.

دیگر خبرها

  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • قطارهای لوکس ایران، سفری شاهانه در انتظار شماست
  • قطارهای حومه‌ای به سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر شهر اصفهان متصل می‌شود
  • سرویس‌دهی اتوبوسرانی تبریز برای تماشاگران بازی تراکتور و استقلال
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند