Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: وزارت صنعت کاهش مصرف دخانیات را قبول ندارد و به دنبال توسعه این صنعت است زیرا درآمدزایی بالایی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت، سیدحسن هاشمی در همایش هفته ملی بدون دخانیات با اشاره به کاهش استعمال سیگار از سال ۹۰ تا سال ۹۵، گفت: طی سه تا چهار سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه مبارزه با استعمال دخانیات در کشور شده است اما چون عزم جدی عمومی در این راستا وجود ندارد فعالیت‌ها در این زمینه به جایی نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی تصریح کرد: وزارت صنعت کاهش مصرف دخانیات را قبول ندارد و به دنبال توسعه این صنعت است زیرا درآمدزایی بالایی دارد و هر چه ما می‌بافیم، وزارت صنعت پنبه می‌کند و شاید برای وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه هم این مسیر درآمدزا است که چشم خود را به روی برخی مسائل می‌بندند.
وی یادآور شد: برخی افراد به ما انتقاد می‌کنند که چرا هزینه‌های درمان افزایش می‌یابد اما همان‌ها مردم را بیمار می‌کنند. چرا شما جلوی مصرف سیگار را نمی‌گیرید، چرا هوا را به دلیل سوخت نامناسب آلوده می‌کنید.
وزیر بهداشت با اشاره به مرگ تعداد زیادی از مردم در اثر مصرف سیگار و مواد دخانی، گفت: باید شرایطی فراهم شود که مردم نشاط بیشتری داشته باشند و سراغ مصرف اینگونه مواد نروند اما متاسفانه شاهد هستیم که سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان در کشور برای مصرف دخانیات دود می‌شود.
هاشمی افزود: عده‌ای می‌گویند اگر جلوی سیگار و قلیان گرفته شود مردم به سمت مواد دیگر از جمله شیشه می‌روند، یا اگر مالیات و عوارض سیگار افزایش یابد قاچاق آن نیز زیاد می‌شود که همه آنها دروغ است.
وی با بیان این که شروع اعتیاد با سیگار است، گفت: در دولت و مجلس بسیاری از افراد نمی‌پذیرند که شروع اعتیاد با مصرف سیگار است اما پس از بروز اعتیاد به دنبال معلول آن می‌گردند و وزارت بهداشت باید هزینه‌های زیادی را برای درمان، دارو و ارائه خدمات به این افراد پرداخت کند.
سود سالانه 8 هزار میلیارد تومانی
 2 شرکت خارجی از ایران
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: طبق بررسی‌ها سالانه مصرف حدود ۶۰ تا ۶۵ میلیارد نخ سیگار در کشور تخمین زده شده است.محمد حسین قربانی افزود: دو شرکت خارجی که یکی شرکت آمریکایی انگلیسی BAT و دیگری شرکت ژاپنی GIT است، در ایران کمتر از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و برای کمتر از ۱۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند، این شرکت‌ها در هر سال ۸ هزار میلیارد تومان سود می‌برند و این پول را از کشور خارج می‌کنند و باید گفت میدان دادن به خارجی‌ها برای فعالیت در تولید سیگار، خیانت به کشور است.
مرگ سالانه 55 تا ۶۵ هزار نفر در ایران
به دلیل استعمال سیگار
شهرام رفیعی‌فر، سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت نیز با اشاره به مرگ سالانه 55 تا ۶۵ هزار نفر در ایران به دلیل استعمال سیگار، گفت: سیگار قابل پیشگیری‌ترین عامل مرگ است و ۷۶ درصد از افراد اگر به دلیل بیماری‌های تنفسی و قلبی و عروقی فوت شده‌اند به دلیل مصرف سیگار بوده است.
استفاده از مواد شیمیایی صنعتی
در بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد تنباکوهای معطر
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت نیز در این همایش گفت: با اشاره به مصرف تبناکوهای درجه سه و تنباکوهای معطر، گفت: بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد تنباکوهای معطر دارای مواد شیمیایی صنعتی هستند و در آنها حلال‌های آروماتیک و بنزن وجود دارد.
خسرو صادق‌نیت با اشاره به وجود قارچ در تنباکوهای معطر، افزود: بنزن موجود در این تنباکوها  در یک دوره سه  تا ۱۰ ساله باعث سرطان می‌شود و سرب موجود در این تنباکوها ۵۰ برابر بیشتر از حد استاندارد است.
تحریم همه چیز غیر از دخانیات
رئیس جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات نیز در این همایش گفت: غربی‌ها در زمانی که همه کالاها و خدمات را به ایران تحریم کرده بودند، طرح افزایش فروش و تولید سیگار را در ایران دنبال می‌کردند.به گزارش ایرنا، محمدرضا مسجدی افزود: افزایش تولید و مصرف دخانیات در ایران یکی از استراتژی‌های اساسی آمریکا برای ضربه زدن به ایران است.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۳۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد

وزیر بهداشت در خصوص مصوبه دولت در ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی گفت: این مصوبه به همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه هر حادثه یا بیماری که در هفت سال اول زندگی رخ دهد، در سایر سال های عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، اظهار کرد: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آنها ایمن شود.

وی با بیان اینکه این مصوبه به تمام بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است و با اشاره به کمبود دارو برای بیماران تالاسمی افزود: بنای ما این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز را تامین کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، اما تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد، کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌کنیم.

کد خبر 749679

دیگر خبرها

  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • ناآگاهی مهمترین علت مصرف الکل و دخانیات
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد