Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام آفریقایی تاکید کرد با این که قاره آفریقا نقش بسیار ناچیزی در انتشار گازهای آلاینده گلخانه ای در زمین دارد، از پیامدهای گرمایش زمین به شدت رنج می برد.

به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صداوسیمابه نقل از خبرگزاری شین هوا از ادیس آبابا، یک مقام آفریقایی تاکید کرد با این که قاره آفریقا نقش بسیار ناچیزی در انتشار گازهای آلاینده گلخانه ای در زمین دارد، از پیامدهای گرمایش زمین به شدت رنج می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توماس کویسی کوارتی نایب رئیس کمیسیون آفریقا اعلام کرد تنها چهار درصد از کل گازهای آلاینده گلخانه ای که هر سال در زمین تولید می شود، متعلق به قاره آفریقا است اما این قاره به شدت در معرض پیامدهای ویرانگر گرمایش زمین قرار دارد.نایب رئیس کمیسیون آفریقا که در آستانه نشست سران اتحادیه آفریقا در ادیس آبابا سخن می گفت، خاطر نشان کرد جوامع فقیر و آسیب پذیر قاره آفریقا با خطرات تغییرات اقلیمی روبرو هستند با این حال برای مقابله با این پدیده امکانات و ابزارهای بسیار محدودی دارند. کوارتی افزود ظهور پدیده های آب و هوایی بسیار شدید و ناگوار تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی خطر قحطی و سوء تغذیه را در میان جوامع آفریقایی به شدت افزایش داده است.این مسئول اتحادیه آفریقا در رابطه با بخش کشاورزی این قاره افزود تقریبا نود درصد از جوامع روستایی قاره آفریقا در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند اما دو سوم از جوامع روستایی کشورهای زیرصحرای آفریقا که برای زندگی به شدت به کشاورزی وابسته هستند، با آثار منفی تغییرات اقلیمی روبرو هستند. بیم آن می رود که تغییرات ناگوار آب و هوایی تا سال دو هزار و بیست، بیش از یکصد و بیست میلیون نفر دیگر را در نقاط مختلف جهان به ویژه در آفریقا و آسیا به زیر خط فقر بکشاند. طبق یک سناریوی بدبینانه، پیامدهای شدید تغییرات آب و هوایی بیشتر از همه جوامعی را نابود خواهد کرد که برای امرار معاش خود عمدتا به کشاورزی وابسته هستند اما پیامدهای ناامنی غذایی می تواند به همه مناطق و جوامع گسترش یابد.کوارتی ادامه داد پس از آن که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد کشورش را از توافق نامه آب و هوایی پاریس خارج می کند، آثار منفی تغییرات آب و هوایی بر قاره آفریقا بار دیگر توجه جامعه جهانی را به خود جلب کرده است. وی افزود اتحادیه آفریقا نتایج این تصمیم دولت آمریکا را بر روی قاره آفریقا منفی ارزیابی می کند و از دولت ترامپ می خواهد در توافق نامه آب و هوایی پاریس بماند.اتحادیه آفریقا شنبه پیش نیز از دولت آمریکا خواست توافق نامه آب و هوایی پاریس را ترک نکند چرا که تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از این توافق نامه می تواند آثار منفی زیادی بر بخش کشاورزی آفریقا داشته باشد. ژوزفا ساکو کمیسر کشاورزی و اقتصاد روستایی آفریقا در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر اتحادیه آفریقا در ادیس آبابا تاکید کرد اتحادیه آفریقا برای ارتقای مدیریت پایدار منابع طبیعی قاره و کاهش هر چه بیشتر آثار و پیامدهای منفی تغییرات اقلیمی تدابیر متعددی را به اجرا گذاشته و خواستار آن است که آمریکا نیز توافق نامه آب و هوایی پاریس را رعایت کند.توافق نامه تاریخی پاریس در زمینه آب و هوا که بر ضرورت تلاش مشترک و هماهنگ جامعه جهانی به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و محدود کردن پیامدهای گرمایش زمین تاکید کرده است، در سال 2015 در پاریس توسط بیش از یکصد و نود کشور امضا شد اما دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا یک ماه پیش بدون توجه به مخالفتهای داخلی و جهانی اعلام کرد آمریکا را از توافق نامه آب و هوایی پاریس خارج می کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۳۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عجیب فرانسه از یونان

دولت فرانسه از یونان درخواست کرد تا این کشور در زمان المپیک سامانه موشکی خود را به پاریس انتقال دهد.

به گزارش مشرق، در حالی که ۳ ماه به بازی‌های المپیک پاریس زمان باقیمانده، آتن با درخواست بی‌سابقه‌ای از سوی فرانسه مواجه شده است.

مقامات فرانسوی رسماً خواستار قرض گرفتن سیستم دفاع هوایی یونان برای بازی‌های المپیک شدند. بر اساس گزارش‌های روزنامه یونانی «کاتیمرینی»، فرانسوی‌ها به طور خاص درخواست انتقال سامانه موشکی زمین به هوای کوتاه‌برد کروتال را از نیروی هوایی یونان کرده‌اند.

این مذاکرات نوامبر گذشته بین فرانسه و یونان آغاز شد اما از آن زمان تاکنون پیشرفت مذاکرات یا کند بوده یا وجود نداشته است. فرانسه استدلال می‌کند از آنجایی که قصد دارد سیستم‌های ضد هوایی به اوکراین ارائه کند، به کمک متحدان برای تضمین دفاع هوایی زیرساخت‌های حیاتی پاریس در طول بازی‌های المپیک نیاز دارد.

در حالی که آتن هنوز رسما به این درخواست پاسخ نداده اما اعلام شده هرگونه کمک اعطایی به قابلیت‌های دفاعی این کشور لطمه نمی‌زند و فقط برای بازی‌ها استفاده می‌شود. این درخواست اگرچه مستقیماً به اوکراین مرتبط نیست اما به عنوان یک درخواست غیرمستقیم از آتن برای کمک به تلاش گسترده اروپا برای تقویت کیف تلقی می‌شود.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟ 
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • زمان بازگشت به جنوب خط استوا
  • قنادزاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است