Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@09:49:11 GMT

چهل و هفتمین ماراتن کنکور 96 آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۲۳۵۱۹

چهل و هفتمین ماراتن کنکور 96 آغاز شد

به گزارش خبرنگارحوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آزمون های مختلفی در سال 96 برگزار می شود و هر یک از ماه های سال به ترتیب زمان اعلام نتایج و برگزاری برخی از آزمون هاست.

آزمون سراسری سال 96 در صبح و بعد از ظهر امروز و فردا 15 و 16 تیرماه 1396 در حوزه های امتحانی مربوط برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آزمون سراسری سال 96 تعداد 930 هزار و 208داوطلب با هم به رقابت می پردازند که از این تعداد ۵۴۸ هزار و ۴۳۴ نفر معادل ۵۸.۹۶ درصد زن و ۳۸۱ هزار و ۷۷۴ نفر معادل ۴۱.۰۴ درصد مرد هستند.


آمار داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون سراسری سال ۹۶ با تعداد ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب نسبت به آمار سال ۹۵ که ۸۶۰ هزار و ۴۳۷ نفر بوده است تعداد ۶۹ هزار و ۷۷۱ نفر یا معادل ۷.۵ درصد بیشتر است.


در سال های اخیر تعداد دختران داوطلب کنکور سراسری از پسران پیشی گرفته است اما در گروه های آزمایشی مختلف وضعیت متفاوتی حاکم است. در آزمون سراسری سال ۹۶ پسران در گروه علوم ریاضی و فنی و دختران در سایر گروه ها از جمله علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان های خارجی پیشتاز هستند.

در گروه ازمایش علوم ریاضی و فنی از 148 هزار500 داوطلب ،52 هزار و 531 نفر زن، و 95 هزار و 969 نفر مرد می باشند.هم چنین در گروه علوم انسانی از 184 هزار و 195 نفر داوطلب،115 هزار و466 نفر زن، و68 هزار و729 نفر مرد می باشند.


در گروه علوم تجربی از 580 هزار و 570 نفر 367 هزار و793نفر زن،و212 هزار و 777نفر مرد تشکیل داده شده است.


در گروه هنر هم نیز از مجموع 10 هزار و 675 نفر داوطلب 8 هزار و 49 نفرزن و ،2هزار و 626نفر مرد می باشند.


و در آخر در گروه زبان های خارجی از مجموع 6هزار و268 نفر داوطلب 4 هزار و 595نفر داوطلب زن و یک هزار 673 نفر مرد تشکیل می شود.


نظر به اینکه آزمون سراسری سال 96 برای هر یک از گروه های آزمایشی پنجگانه به صورت جداگانه برگزار می شود و داوطلب ضرورت دارد نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون گروه های آزمایشی انتخابی خود اقدام کند، با توجه به تعداد 930 هزار و 208 داوطلب ثبت نام کننده در آزمون سراسری سال 96 و آمار علاقمندان به شرکت در گروه های آزمایشی هنر و زبان های خارجی به تعداد 163هزار و509نفر، برای برگزای آزمون سال 96 در مجموع تعداد یک میلیون و 93 هزار و 717 کارت صادر شده است.


از تعداد یک میلیون و 93 هزار و 717 کارت صادر شده تعداد 657 هزار و 883کارت برای خواهران و 435 هزار و 834 کارت برای برادران صادر شده است و آزمون سراسری سال 96 با این آمار برگزار می شود.


تعداد 148 هزار و 500 کارت برای گروه علوم ریاضی و فنی، تعداد 580 هزار و 570 کارت برای گروه آزمایشی علوم تجربی، تعداد 184 هزار و 195 کارت برای گروه آزمایشی علوم انسانی، تعداد 61 هزار و 985 کارت برای گروه آزمایشی هنر (با احتساب علاقمندان سایر گروه ها) و تعداد 118هزار و 467 کارت برای گروه آزمایشی زبان های خارجی (با احتساب علاقمندان سایر گروه ها) صادر شده است.

نتایج اولیه بصورت کارنامه از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش در دهه دوم مرداد 96 اعلام می شود و انتخاب رشته اینترنتی نیز منحصراً از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش در همین زمان انجام می گیرد.نتایج نهایی آزمون سراسری سال 1396 نیمه دوم شهریور 96 منتشر می شود

گفتنی است؛ در کنکور 96 پیشتازی پسران در ریاضی و دختران در تجربی و انسانی می باشد.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۳۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر مهدی رضایت، رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، با اشاره به پانل ساماندهی برنامه های آموزشی گفت: در هیات رییسه پانل دبیر شورای عالی برنامه ریزی و دبیر دبیرخانه علوم پایه پزشکی و رییس کارگروه کار افرینی معاونت حضور داشتند. در این نشست بر اهمیت ساماندهی رشته محل ها و برنامه عملیاتی آن تاکید شد. در این برنامه عملیاتی، سامانه فعال آماری مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی و اجرا می شود که در آن تمامی رشته محل ها و تعداد دانشجویان، فارغ التحصیلان درج می شود تا پروفایلی از وضعیت هر کدام از رشته مقاطع در اختیار قرار گیرد.

وی وضعیت نمودار و شیب رشته ها را در طراحی نقشه راه آن موثر خواند و تصریح کرد: پس از بررسی رشته مقاطع و رشته محل ها، بر اساس همفکری دبیرخانه ها و نخبگان آن رشته، برای تقویت و ظرفیت سازی در برخی از رشته ها تصمیم گیری می شود. به عنوان مثال ممکن است در برخی از رشته ها که نیاز کشور هستند اما متقاضی ندارند، راه حل هایی برای تشویق متقاضی ایجاد کنیم.

رضایت بر تناسب میان رشته ها، نیاز کشور و تعداد داوطلبین تاکید کرد و افزود: پس از تعیین وضعیت موجود، ممکن است که برای هر کدام از رشته ها اقداماتی از جنس تقویت، محدودیت و یا از جنس تعلیق و توقف داشته باشیم.

رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، سپس به مباحث مطرح شده در پانل در خصوص اهمیت ساماندهی و مامور محور کردن دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: همکاران از دانشگاه های مختلفی همچون، همدان، البرز، مشهد، شاهرود، زاهدان، اصفهان و بجنورد و شهید بهشتی و ایران در این نشست مشارکت فعال داشتند و مطالعاتی در زمینه شاخص های مربوط به ساماندهی رشته های آموزشی را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه در ساماندهی رشته ها، نیاز کشور در اولویت قرار دارد، خاطر نشان کرد: مواردی همچون نگاه بخشی و منطقه ای در اولویت های بعدی قرار می گیرد چرا که کشور منابع محدودی دارد و باید بر اساس شاخص های انسانی سلامت حرکت کنیم.

دکتر رضایت ساماندهی رشته ها را اقدامی کارشناسی شده خواند و افزود: هدف از این کار، محدود سازی و حصر رشته ها نیست بلکه با کمک دبیرخانه ها برای بهبود شرایط اقدام خواهیم کرد. همچنین نگاه ما در بازنگری کاریکولوم های درسی به صورت مهارت محوری و نیاز محوری و ماموریت محوری است.

رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، بر ضرورت دستیابی به الگوی متوازن رشته مناطق و رشته محل ها، از طریق کار کارشناسی تاکید کرد و افزود: با تاکید معاون آموزشی مقرر شده است سامانه ساماندهی بعنوان ابزاری مدیریتی اجرایی شود که بر اساس نیاز در قالب داده ها و آمارهای دقیق در اختیار قرار می گیرد.

کد خبر 6098029

دیگر خبرها

  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه تمدید شد
  • وزیر کشور پیام فرستاد
  • «پدیده کنکور ۱۴۰۲» و پدرش جان باختند
  • پیام وزیر علوم درپی درگذشت نخبه کنکوری
  • پیام درگذشت وزیر علوم در پی درگذشت نخبه کنکوری