Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@04:55:12 GMT

حفظ شعائر دینی وحدت و انسجام مسئولان را می‌طلبد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۲۳۸۶۴

حفظ شعائر دینی وحدت و انسجام مسئولان را می‌طلبد

فرماندار شهرستان ری گفت: غفلت از مسئله حجاب آسیب‌های زیادی به خانواده‌ها و جامعه وارد می‌کند که قابل جبران نیست و لذا برای اصلاح آن مسئولان باید با وحدت و انسجام بیشتری تلاش کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازآفتاب ری، هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ریدر نشست ستادهماهنگی عفاف و حجاب گفت: دشمنان و مخالفان دین همواره در طول تاریخ با استفاده از روش‌های مختلف سعی کرده‌اند دین را از بین ببرند و ارزش‌های مذهبی را کمرنگ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حرکاتی که در حوزه مسیحیت صورت گرفته است، افزود: وضعیتی که اکنون در اروپا می‌بینیم، نتیجه اقداماتی است که 2هزار سال پیش برنامه‌ریزی شده و امروزارزش‌ها و بنیان خانواده در این کشورها سست شده است.

فرماندار شهرستان ری اضافه کرد: در حوزه دین اسلام نیز قدم‌های متفاوتی برداشته‌اند و لذا نبایداجازه بدهیم هنجارها و کارهای حلال به ناهنجاری و حرام تبدیل شوند.

جمالی پور اظهار داشت: اگر مسئله حجاب در خانواده‌ها یک ضدارزش عنوان شود، نتیجه آن در سطح جامعهبروزپیدا می‌کند وکارکردجامعه را از بین می‌برد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص جنگ نرم،گفت: از غفلت حاکمیت و مسئولان و اختلافات درونی، مسائلی ناشی می‌شود که آسیبش قابل جبران نیست.

فرماندار شهرستان ری بیان کرد: رسیدگی به موضوع حجاب در دوردیفمطرح می‌شود، یکی بحث کلان است که وحدت بیش از پیش جامعه را می‌طلبد و لازم استمسئولان منسجم‌تر و عمیق‌تر در حفظ شعائر و ظرفیت‌های دین تلاش کنند.

جمالی پور ادامه داد: هرچه وحدت جامعه بیشتر باشد، وقت آزادتری داریم برای پرداختن به هنجارها ولی اگروحدت کمتر باشد، وقتمان صرف منازعات می‌شود و دشمن نیز از این فرصت‌ها برای رسیدن به اهداف خود و ترویج ناهنجاری‌ها بهره می‌برد.

وی با بیان اینکه مسئله امربه معروف باید با حفظ آداب اخلاقی صورت بگیرد، گفت: در موضوع حجاب نیز اگر به اجبار متوسل بشویم افراد مقابله خواهند کرد و لذا باید در حوزه مباحث اخلاقی و امر به معروف نگاهی جدید داشته باشیم که در نتیجه این امر موجب اغنای عمومی شود.

فرماندار شهرستان ری با بیان اینکه برخی روش‌ها بازدارنده هستند، افزود:برای صیانت از دینباید از خلاقیت‌ها و کارآفرینی استفاده کنیم. برنامه‌ها و روش‌های منطقی و کارهای پایه‌ای در مدارس می‌تواند تاثیرگذار باشد.

جمالی پور تاکید کرد: دغدغه ما در مورد حجاب نباید محدود به یک هفتهدر سالباشد چراکه این مسئله، دغدغه هرروز و هرساعت ما است. آسیب‌های جامعه از غفلت از این موضوع ناشی می‌شود.

وی ادامه داد: در ترویج ارزش‌های دینی نباید فقط سختی های دین گفته شود چرا که دین ما را به شاد بودن نیز سفارش کرده است، دینداری فقط عزاداری و ماتم و سیاه‌پوشی نیست بلکه باید موقعیتی فراهم شود تا شادی‌های خوب و مناسب را در جامعه فراهم کنیم که این امر تبلیغی برای ترویج دین خواهد بود.

فرماندار شهرستان ری اظهار داشت: مسئله حجاب با کارهای امنیتی و انتظامیاصلاحنمی شود، برای کنترل فضای اجتماعی باید از روش‌هایی استفاده کرد که تاثیرپذیر باشد.

جمالی پور خاطرنشان کرد: اگر برای این مسئله فکری نکنیم و اقدامات موثری انجام ندهیم، مانند معظل اعتیاد و مواد مخدر برای همه خانواده‌ها خطرآفرین خواهد بود.

نشست ستاد هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته عفاف و حجاب شهرستان ری با حضورشاهچراغی امام جمعهشهرری، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، و مدیران دستگاه های مختلف ازجمله سپاه ری، شهرداری منطقه20 و ادارات ذی‌ربط در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۳۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علما حافظان مرزهای دینی هستند

امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت روز معلم گفت: علما راستین کسانی هستندکه به میدان می‌آیند و تا پای جان با بیان و قلمشان از دین حفاظت می‌کنند و جامعه را نجات می‌دهد.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه علامه مطهری، نیز در آن شرایطی که تعریف‌های نادرست از دین می‌شد با بیان و قلمش دین را محافظت کرد و تمام کتاب هایش مورد تایید است گفت: معلمان و اساتید باید این شخصیت بزرگ را الگو خود قرار هند.

وی با اشاره به روز کارگر نیز گفت: هرکسی که اهل کار و تلاش باشد نتیجه آن را می‌بیند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امسال سال تولید و جهش تولید با مشارکت مردم است به نقش کارگران و کارفرمایان در این جهاد تاکید کرد.

حجت الاسلام نوفرستی در بخش دیگری از خطبه‌ها در خصوص وعده صادق نیز گفت: ایران با زدن موشک به اسرائیل توانست قدرت و جسارت اسلام و ایران را نشان دهد که با این اقدام شهامت در دل ملت‌ها ایجاد و قوت قلب مسلمانان شد.

وی افزود: در آینده خواهیم دید که مظلومان بیدار خواهند شد و به مقابله با مستکبران خواهند پرداخت.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به سفر رییس جمهور به پاکستان و گفت: سفر رئیس جمهور به پاکستان نیز اتفاق خوبی را رقم خواهد زد و حضور رییس جمهور در پاکستان نیز در مقابله تحرکات تروریست‌ها نقش موثری خواهد داشت.

وی درخصوص موضوع حجاب با بیان اینکه این روز‌ها اقداماتی توسط نیرو‌های انتظامی و قوه قضائیه صورت می‌گیرد، افزود: قطعا موضوع حجاب و ناهنجاری‌ها باید از سوی نیروی انتظامی دنبال شود و باید حتما باید در این موضوع دقت داشته باشند همانطور که رهبر انقلاب بیان کردند.

حجت الاسلام نوفرستی به نقش زن مسلمان و مومن در جامعه اشاره کرد و گفت: زنان مسلمان با حجاب و عفت شان افتخارات زیادی کسب کردند و به دشمنان نشان دادند که با حجاب هم می‌شود به موفقیت‌های زیادی برسند.

در پایان مراسم نماز جمعه از ۳ کارگر به مناسبت هفته کار و کارگر و تعدادی از کارکنان نیروی انتظامی که در زمینه طرح نور فعالیت داشتند تقدیر و تشکر به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • علما حافظان مرزهای دینی هستند
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • مهلت یک ماهه فرماندار مشهد به مسئولان بینالود
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند