Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به نقل از خراسان، حسین مرعشی طی گفت و گویی با ماهنامه اندیشه پویا، ناگفته هایی درباره ثبت نام جهانگیری در انتخابات اخیر ریاست جمهوری بیان کرد. مرعشی در بخش هایی از این گفت و گو که گزیده هایی از آن در کانال تلگرامی این نشریه منتشر شده است، با اشاره به روند انتخاب جهانگیری برای حضور در رقابت های انتخابات گفت: «شورای عالی اصلاحات، موضوع برگزیدن افرادی برای ثبت‌نام در انتخابات در کنار آقای روحانی را بر عهده هیئت‌رئیسه نهاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در جلسه هیئت‌رئیسه آقای عارف گفت که در وضعیتی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام می‌کند که از صحنه کنار نرود. با منتفی شدن بحث آقای عارف، 4 گزینه به ارکان جریان اصلاحات پیشنهاد دادیم: جهانگیری، ظریف، زنگنه و ایرج ملک‌زاده.» وی افزود: در جلسه با رئیس دولت اصلاحات، ایشان نظر داد که اگر آقای روحانی درباره لزوم حضور یک کاندیدای دیگر در عرصه قانع شد، کاندیدای ما آقای جهانگیری باشد و اگر آقای روحانی بر مخالفت خود پافشاری نمود، کاندیدای ما آقای عارف باشد. رئیس ستاد انتخابات جهانگیری در رقابت های اخیر انتخاباتی افزود: صبح آخرین روز ثبت‌نام، من به همراه آقایان موسوی لاری و کمالی به نمایندگی از اصلاح‌طلبان به دیدار آقای روحانی رفتیم و استدلال‌های خود را درخصوص لزوم ثبت‌نام یک کاندیدای دیگر با ایشان در میان گذاشتیم. آقای روحانی در انتهای بحث گفت که به رغم مخالفت با موضوع، به دلیل اصرار و تأکید رئیسِ دولتِ اصلاحات می‌پذیرد و نظر داد که آقایان جهانگیری و نوبخت ثبت‌نام کنند. این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه به گفت و گوی جهانگیری با دکتر روحانی در این خصوص اشاره کرد و تصریح کرد: عصر روز آخر ثبت نام آقای جهانگیری به دیدار رئیس‌جمهور رفت و آقای روحانی موضوع را با ایشان مطرح نمود اما ظاهراً آقای جهانگیری برای ثبت‌نام زیر بار نرفته بود. آقای روحانی گفته بود اگر قصد ثبت‌نام ندارید، باید رئیسِ دولت اصلاحات را که بر این موضوع اصرار دارد قانع کنید. با توجه به فرصت محدود، آقای جهانگیری با ایشان تلفنی صحبت کرد و ایشان هم به جهانگیری گفته بود اگر شما به جمع‌بندی برای ثبت‌نام نرسیده‌ای باید آقای دکتر ظریف را مجاب به ثبت‌نام کنی. با توجه به ضیق وقت و این‌که تنها نیم‌ساعت به پایان وقت ثبت‌نام باقی مانده بود، آقای جهانگیری در آخرین دقایق آخرین روز ثبت‌نام، به وزارت کشور رفت و در انتخابات ثبت‌نام کرد.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است

مهدی کرباسیان، اقتصاددان و معاون وزیر صنعت در دولت روحانی در پاسخ به این پرسش که نرخ تورم تا پایان امسال چه مسیری را طی خواهد کرد؟ می‌گوید: به نظر من هر اقدامی که بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز با ندادن تسهیلات و نقدینگی داشت، توانست تا حدی جلوی رشد شدید قیمت‌ها را بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین، وی البته با اشاره به افزایش نرخ ارز در یکی دو ماه اخیر، می‌افزاید: واقعیت این است که وقتی ۴۵ تا ۵۰ درصد تورم داریم، این نشان می‌دهد که ارزش پول ملی دارد می‌افتد.

او متذکر می‌شود: به نظر می‌رسد سال ۱۴۰۳ سال سختی باشد، اما امید دارم با یکدست شدن دولت و مجلس و حمایت رهبری از دولت، از این بحران‌ها با تصمیمات جسورانه، عقلایی و با مشورت عقلا بگذریم.

کرباسیان یادآور می‌شود: می‌توان نرخ تورم را در حدود ۴۰، ۴۵ درصد نگه داشت، اما در مقابل رکود تشدید می‌شود. وقتی حقوق ۲۰ درصد افزایش پیدا کند، هزینه‌ها پایین باشد، پولی نمی‌چرخد و رکود ایجاد می‌شود.

کرباسیان در پاسخ به این پرسش که نرخ ارز در سال ۱۴۰۳ چه مسیری را طی خواهد کرد؟ به این جمله بسنده می‌کند: این منوط به این است که چقدر درآمد ارزی و نفتی داشته باشیم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: «افزايش قيمت‌ها كاهش تورم»، مردم چگونه باوركنند؟! راز تورم دو رقمی در ایران

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  •  استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس
  • خانم ترانه علیدوستی، یک ایران نگران حال شماست!
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • آغاز‌گر اصلاحات بزرگ
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند