Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کوالالامپور- ايرنا - مالزي موافقت کرد محاکمه کساني که مسئول سرنگوني پرواز ام.اچ17 خطوط هوايي اين کشور در سال 2014 بودند، در هلند انجام شود.

به گزارش ايرنا، `ليو تيونگ لاي` وزير حمل و نقل مالزي روز پنجشنبه گفت که اين کشور به همراه ديگر اعضاي تيم تحقيقات مشترک شامل هلند، بلژيک، اوکراين و استراليا توافق کردند بازجويي و محاکمه به عنوان يک فرايند موثر به منظور کسب اطمينان از پاسخگويي متناسب با بالاترين استانداردهاي بين المللي در هلند انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بوئينگ 777 خطوط هوايي مالزي که روز 17 جولاي 2014 با 298 سرنشين از آمستردام هلند به سمت کوالالامپور در حال حرکت بود در شرق اوکراين هدف شليک موشک قرار گرفت و سرنگون شد.
آمريکا و غربي ها، روسيه و عواملي که از سوي مسکو حمايت مي شوند را عامل سرنگوني اين هواپيماي مسافربري مي دانند، اما `ولاديمير پوتين` رئيس جمهوري روسيه گفته است که آمريکا در باره سانحه هواپيماي مالزي در شرق اوکراين با 298 کشته پنهانکاري کرده و از افشاي حقايق اين رويداد خودداري مي کند.
به نوشته روز پنجشنبه تارنماي روزنامه `نيو استريت تايمز`، وزير حمل و نقل مالزي در بيانيه اي در مورد محاکمه احتمالي عوامل اين سانحه در هلند، اعلام کرد: جلسه دادگاه براساس چهارچوب دادرسي کيفري هلند، برپايه موارد بررسي و آزمايش و همچنين قوانين کيفري انجام مي شود.
به گفته `ليو تيونگ لاي`، هلند مي تواند اقدامات لازم در جهت تصميم گيري مرتبط با بازجويي ها را در زمان مناسب و با توجه به ادامه تحقيقات جنايي انجام دهد.
وي خاطرنشان کرد که نظام حقوقي هلند، حقوق قابل توجهي براي نزديکان قربانيان به منظور نظارت و مشارکت در رسيدگي به اين پرونده را تضمين کرده است.
به گفته وزير حمل و نقل مالزي، هلند بر پايه پيمان هاي دو و چندجانبه چهارچوب حقوقي مشترکي با بسياري از کشورها براي کمک هاي حقوقي و استرداد ايجاد کرده است.
وي همچنين تاکيد کرد که همکاري بين مقامات تحقيقي ضمن انجام رسيدگي هاي حقوقي همچنان ادامه خواهد داشت.
وي گفت که با اين چشم انداز، مالزي بسيار مصمم به جستجوي عدالت است. به عنوان بخشي از تيم تحقيقات مشترک، مالزي در پيگيري بازجويي عاملان اين فاجعه بد يمن همچنان داراي تفکرات واحدي است.
وزير حمل و نقل مالزي همچنين تصريح کرد که با توجه به شرايط پيچيده جغرافياي سياسي، بسيار ضروري بود تحقيقات جنايي مستقل انجام شوند.
وي با اين عنوان که اکنون بسيار زود است در مورد نتايج تحقيقات کيفري گمانه زني کرد، گفت در حالي که غم و اندوه قربانيان و خانواده هاي مسافران پرواز ام.اچ17 را نمي توان فراموش کرد، مالزي همه تلاش خود را براي اجراي عدالت بکار مي گيرد.
تيم تحقيقات پرونده سقوط هواپيماي شماره 17 خطوط هوايي مالزي به خانواده قربانيان اين حادثه اعلام کرد : موشکي که از منطقه جدايي طلبان شرق اوکراين شليک شده است، عامل اصلي سقوط هواپيما است.
هواپيماي بوئينگ با شماره پرواز ام.اچ 17 خطوط هوايي مالزي 26 تير 1393 زماني که از آمستردام هلند به مقصد کوالالامپور پايتخت مالزي در پرواز بود، در مرز ميان روسيه و اوکراين سقوط کرد و تمام 298 مسافر آن که از مليت هاي مختلف نظير مالزي، هلند، استراليا، اندونزي، انگلستان، آلمان، بلژيک، فيليپين، کانادا و نيوزيلند بودند، کشته شدند.
گرچه دولت اوکراين و غرب از همان زمان انگشت اتهام سقوط هواپيماي مالزيايي را به سمت روسيه گرفتند، مسکو هرگونه دخالت در اين حادثه را رد کرده است.
تحقيقات بين المللي که نتايج آن سپتامبر سال گذشته منتشر شد، ادعا کرده است موشکي که اين هواپيما را هدف قرار داده از يک توپخانه حمل شده از روسيه در مرز اوکراين شليک و پس از آن نيز به روسيه بازگردانده شده است.
براساس تحقيقات غربي ها، اين موشک از مکاني شليک شده که در آن زمان در اختيار جدايي طلبان حاميان مسکو بوده است.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپيمان يغمايي



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۳۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند

آفتاب‌‌نیوز :

استفان سژورن، وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای که روز جمعه ۳ مه (۱۴ اردیبهشت) منتشر شد، گفت که فرانسه تخمین می‌زند که ۱۵۰ هزار سرباز روسیه در جریان تهاجم مسکو به اوکراین کشته شده‌اند.

وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای با روزنامه مستقل روسی «نووایا گازتا اروپا» گفت که پاریس، مجموع تلفات روسیه، از جمله مجروحان را ۵۰۰ هزار نفر در این جنگ که اکنون در دومین سال خود قرار دارد، تخمین می‌زند.

سژورن با صحبت در مورد دارایی‌های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا، تأیید کرد که این بودجه می‌تواند برای تأمین مالی دفاع از اوکراین در برابر تهاجم استفاده شود، اما جزئیات بیشتری ارائه نداد

پیش از این، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در ماه فوریه گفته بود که ۱۸۰ هزار سرباز روسی در این جنگ کشته شده‌اند.

مسکو در مورد تلفات خود در این جنگ رسما آماری ارائه نمی‌دهد، اما از تصرف صد‌ها کیلومتر مربع از اراضی اوکراین، کشته شدن ۱۱۱ هزار نیروی اوکراینی و نابودی ۲۱ هزار دستگاه خودروی نظامی از آغاز سال جاری خبر داده است.

پس از ماه‌ها، سرانجام ایالات متحده آمریکا در اواخر ماه آوریل بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری (۵۶.۷ میلیارد یورو) به اوکراین را تصویب کرد.

از سرگیری کمک‌های نظامی ایالات متحده به کی‌ف اجازه می‌دهد تا نیرو‌های خود را جمع‌آوری و جبهه را به ویژه در شرق در مناطق چاسیو یار و آودیوکا تثبیت کند.

مشکلات اوکراین با کمبود پدافند هوایی، به روس‌ها فرصت داده است زیرساخت‌های حیاتی، به ویژه شبکه برق و خطوط راه آهن را بمباران کنند.

برخی از تحلیلگران نظامی بر این باورند که روسیه ممکن است در حال آماده‌شدن برای آغاز یک حمله بزرگ جدید در اوکراین باشد.

منبع: دویچه وله

دیگر خبرها

  • تصاویر فوق العاده از حمله پهپادهای تهاجمی روسیه به اهداف نظامی در اوکراین | ویدئو
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند
  • شوک به خیرونا: احتمال اخراج از اروپا و سقوط به لیگ 2
  • نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • نیروهای روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • روسیه تحقیقات درباره گور‌های جمعی غزه را خواستار شد
  • روسیه تحقیقات درباره گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • تصاویر تجهیزات چهارده کشور در روسیه
  • شاید ما در حال حاضر در یک جنگ جهانی هستیم!