Web Analytics Made Easy - Statcounter

شنیده شده، انتخابات خانه مطبوعات همدان پس از سه بار به تعویق افتادن، قرار است برگزار نشود و در حالی که معاون اداره کل ارشاد اسلامی استان، به طور واضح و روشن علت سومین تعویق را تغییرات اساسنامه ای و عدم ثبت آن در سامانه می داند، که در خبر منتشر شده از سوی خانه مطبوعات کشور اعلام شده که این انتخابات در همدان و هفت استان دیگر به دلیل اینکه انتخابات آنها به تازگی برگزار شده، انجام نمی شود!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازرودآور؛ گفتند که خانه مطبوعات هر استانی است، قرار است روز روزگاری زمینه ساز بیان مطالبات اهالی رسانه باشد و شاید حلال مشکلات پیش روی آنان در تو در توهای پیچیده جامعه امروزی و کم کم این خانه مطبوعات ها در سراسر کشور راه اندازی شد و دروازه امیدی برای این صنف پر مشغله.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان همدان این خانه از سال 82 فعالیت خود را آغاز کرد، اما آن چنان که باید نه تنها حلال مشکلات خبرنگاران نشد بلکه به گفته عمده خبرنگاران از سوی نهادی فرهنگی همچون ارشاد هم آنچنان که باید حمایت نشده است و انتخابات سال جاری هیأت مدیره خانه مطبوعات این استان پس از سه بار به تعویق افتادن با آن هم مشکلات پیش روی مسیر ثبت نام در خانه مطبوعات، این روزها گفته می شود که برگزار نمی شود.

اعلام برگزار نشدن این انتخابات در انتهای خبری با عنوان مرحله دوم انتخابات الکترونیکی خانه‌های مطبوعات برگزار شد در سایت خانه مطبوعات کشور آمده است، جایی که نوشته شده:«نخستین انتخابات الکترونیکی هیات مدیره خانه های مطبوعات، در 8 استان تهران، مرکزی، همدان، اصفهان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، گلستان و گیلان» به دلیل اینکه انتخابات آنها به تازگی برگزار شده، برگزار نمی شود.»

به تعویق افتادن انتخابات خانه مطبوعات استان همدان خود دارای حواشی بسیاری بود که جای سوال دارد و حالا حواشی جدید و دل نگرانی های اهالی رسانه همدان به خواندن این دو خط بیشتر از زمانی است که روز برگزاری انتخابات تغییر کرده بود، اینکه مقصر این همه هزینه و نادیده گرفتن سختی های پیش روی اهالی رسانه برای ثبت نام در سامانه و گرفتن تأیدیه ای برای حق رأی دادن ها، چه کسی یا کسانی هستند هم، جای سوال بسیار دارد.

بازی با افکار و احساسات خبرنگاران و تناقض گویی های مسئولان

تعویق سه باره انتخابات خانه مطبوعات استان همدان در خبرگزاری های تسنیم و فارس و کانال های خبری و فضای مجازی سر و صداها و واکنش های مختلفی به دننال داشت تا جایی که عمده این خبرها خبر از سهل انگاری اداره ارشاد همدان را منتشر کردند.

در خبرگزاری تسنیم دراین باره آمده بود:«انتخابات خانه مطبوعات همدان به سبب سهل‌انگاری فرهنگ و ارشاد اسلامی و عدم پیگیری مراحل ثبت تغییرات اساسنامه برای سومین بار در سال ۹۶ به تعویق افتاد.»

و این نقل قول را از سوی «مجید فروتن» معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان عنوان کرده بود که؛«انتخابات خانه مطبوعات به دلیل تغییرات اساسنامه و عدم ثبت آن در سامانه به تعویق افتاده است چرا که باید انتخابات پیش رو با توجه به تغییرات جدید اساسنامه برگزار شود.»

در حالی که فروتن به طور واضح و روشن علت این همه تعویق را تغییرات اساسنامه ای و عدم ثبت آن در سامانه می داند، که در خبر منتشر شده از سوی خانه مطبوعات کشور اعلام شده که این مسئله در همدان و هفت استان دیگر به دلیل اینکهانتخابات آن ها به تازگی برگزار شده، برگزار نمی شود!

و البته ناگفته نماند که«محمدرضا عارف» رئیس خانه مطبوعات استان همدان هم در گفت و گو با یکی از رسانه ها تأکید داشته است که؛«دلیل به تعویق افتادن سه باره انتخابات خانه مطبوعات استان همدان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عدم ثبت تغییرات به وجود آمده در اساسنامه اعلام شده است.

وی افزود: ما پیش از زمان انتخابات خانه مطبوعات در مراحل مختلف برای ثبت تغییرات به وجود آمده در اساسنامه اصلی خانه مطبوعات به اداره ثبت مراجعه کرده‌ایم که هر بار بعد از چند مدت، نقص در پرونده و عدم ثبت تغییرات آن در سامانه به ما اعلام شده است.»

در این میان عمده اهالی رسانه که حق رأی دارند و با هزار مشکل در سامانه ثبت نام کرده بودند این روزها این سوال برایشان ایجاد شده که اگر قرار بود انتخابات در استانشان برگزار نشود، پس چرا باید ثبت نام می کردند و امروز این موضوع پس از سه بار به تعویق افتادن عنوان می شود؟!

بازی با آبروی یک مجموعه صنفی!

حالا باید جستجو کرد که شخص حقیقی و حقوقی در این باره مقصر و به نوعی با افکار و آبروی یک صنف معتبر بازی کرده است، موضوعی که حتی از سوی «غلامرضا فریدونی» سرپرست روزنامه کیهان در همدان هم عنوان شده است که؛«مسئولان مربوطه باید پاسخ دهند چرا وقتی تغییرات ایجاد شده هنوز در سامانه ثبت نشده است اهالی رسانه را به زحمت و سختی انداختند و دوم اینکه وقتی خانه مطبوعات همدان دارای شماره ثبت است آیا این تغییرات می‌تواند مانع از برگزاری انتخابات شود یا خیر و اصلا بررسی این موضوع در صلاحیت استان هست یا خیر.

وی حتی با تاکید بر لزوم پیگیری و بررسی این مدعا اظهار کرد: البته سخنانی به گوش اهالی رسانه همدان رسیده است که امیدواریم هیچ کدام صحیح نباشد و آن اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با هماهنگی دوستان بالادستی خود تصمیم گرفته‌اند برای جلوگیری از حضور برخی افراد و رای آوردن آنها، انتخابات را برگزار نکنند.

وی با اشاره به اینکه این موضوع اقدام و دخالت آشکاردولتی‌ها در امور یک مجموعه صنفی است، تاکید کرد: این افراد تنها به دلیل عدم تحمل حضور یک فرد که مخالف آرا و نظرات آنها است انتخابات را به تعویق انداخته‌اند و این کار در عمل بازی کردن با آبروی یک مجموعه صنفی است.»

اینجاست که جای این سوال هم باز بر پیشانی خبرنگاران همدانی نقش بسته است،آزادی انتخابات و تشکیل یک خانه مطبوعاتی مستقل چه می شود؟

تشکیل خانه مطبوعات مستقل خواسته اهالی رسانه استان

و البته این موضوع از سوی «احسان مطهری» سرپرست روزنامه جوان در همدان هم عنوان و بر آن تأکید شده است که؛«اهالی رسانه همدان خواستار تشکیل خانه مطبوعاتی مستقل هستند.»

وی از سختی های اهالی رسانه استان همدان برای ثبت نام در سامانه هم خبر داده و گفته که«اهالی رسانه همدان مراحل و سختی بسیاری مانند ارائه سوء پیشینه و مدارک مربوط به بیمه، ثبت نام و غیره را سپری کردند تا انتخابات به این مرحله رسیده و برگزار شود.»

نکته قابل تأمل آن است که حتی«مهرداد حمزه» عضو هییت مدیره کنونی خانه مطبوعات استان همدان تأکید دارد که:«تغییرات اساسنامه هیچ‌گونه ربطی به برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان همدان نداشته و مساله به تعویق افتادن انتخابات برای بنده به عنوان عضو هیات مدیره هم جای سوال و تعجب دارد.

وی گفته است: ضعف عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش‌های مختلف فرهنگی به خوبی مشهود است و این بار با دخالت در برگزاری انتخابات خانه مطبوعات این اداره کل نشان داد دنبال اصلاح و پیشبرد امور نبوده بلکه صرفا دنبال اهداف خاص خود است.»

پشت پرده های تعویق برگزاری انتخابات هیئت مدیر خانه مطبوعات چیست؟

آنچه که از اتفاقات چند روز اخیر و اظهار نظرهای عمده اهالی رسانه استان همدان مشهود است نشانگر پشت پرده هایی است که مانعی برای استقلال خانه مطبوعات این استان شده.

استقلالی که با مشاهدهبیانیه انصراف ازانتخابات خانه مطبوعات همدان «اسدالله ربانی مهر» صاحب امتیاز ومدیر مسئول نشریه همدلی و واکنش برخی از خبرنگاران استان، روشن است که زیر سوال رفته و گرنه این انصراف و آن واکنش ها را نباید به دنبال می داشت.

در این بیانیه آمده است:

«باسلام وادب خدمت همکاران محترم رسانه ای استان همدان بنده با۱۵سال سابقه کارمطبوعاتی و۱۳سال سابقه فعالیت اداری!دراستان همدان بانیت خدمت به همکارآن محترم رسانه وداشتن۲۴عنوان برنامه قصدداشتم درکنارهمکارآن دراین تشکل صنفی باشم امامتاسفانه وعلیرغم اینکه به گفته دوستان بیشترین رای راداشتم به دلایل ذیل انصراف خودرا اعلام مینمایم: ۱..تاخیروتعویق چندباره درزمان انتخابات :البته بنده علیرغم این انتقا امابه حصورحداکثری اعتقاددارم وبه تراست زمینه حضورهمه فراهم شونده عده ای خاص. ۲...سیاسی شدن فضای یک تشکل صنفی که این بزرگترین افت است وتقریباهیچ کاری نمیشودکاردوبیشتراتلاف وقت است!وجای تاسف دارد! ۳...متاسفانه عده ای سعی دارندازانتخابات برای تخریب دولت ومدیر آن استان استفاده کنندو این برخلاف دستورات رهبرانقلاب وهمچنین اجحاف درحق مردم است وبه جای اینکه دولتی که بآرای میلیونی مردم انتخاب شدکمک کنیم سعی درحاشیه ساز ی و...داریم. ۴..بی شک تنها کسانی میتواننددرخانه مطبوعات خدمتی به اصحاب رسانه ارایه دهندکه اهل تعامل برنانه ریزی و...باشندوافرادحاشیه سازومخالف دولت نمیتواند کاری کنند وبیشترازاین تشکل صنفی به عنوان اهرم وابزاراستفاده میکنند. نکته اخراینکه خدمت به جوانان عزیز استان وتشکلهاولویت اصلی بنده است والبته ازهرکاری درجهت خدمت به اصحاب رسانه کوتاهی نمیکنم وبه بودن درکنارانهاافتخارمیکنم. هرگزنرسدکس به توانایی خویش الاتوچراغ رحمتش داری پیش» واکنش یکی از اهالی رسانه همدان به انصراف یک کاندیدا نوروزی یکی از اهالی فعال رسانه ای استان همدان در واکنش به این انصراف عنوان کرد:«دوست و همکار گرامی جناب آقای ربانی حقیقتا تا اواخر مطلب حضرتعالی کنجکاو بودم که بدانم متن کدامیک از همکاران را منتشر کرده اید که در پایان در کمال تعجب متوجه شدم مربوط به خود شماست ! اما چرا نمی توانستم قبول کنم مربوط به شماست . ۱_ همانگونه که ذکر کرده اید ۱۵ سال سابقه اداری و ۱۳ سال سابقه رسانه دارید . چنین متن دارای اغلاط محتوایی و کلمات نمی تواند چنین پشتوانه ای را به دنبال خود داشته باشد مگر اینکه فشاری باعث به هم ریختگی اعصاب نگارنده باشد . ۲- جلو گیری و تغییر چند باره زمان انتخابات به دست اعضای خانه انجام نشده و اتفاقا کسانی که این روند نامبارک را رقم میزنند دقیقا با اسم و پلاکارد حمایت از دولت باعث اختلال در روند کار خانه مطبوعات که یک تشکل کاملا صنفی است شده اند . ۳- در چند هفته گذشته تعدادی از همکاران در گروههای چند نفره اقدام به تهیه لیست هایی که از نظر آنها ارجحیت دارند نموده اند که کاملا طبیعی و باعث شور انتخابات هم می شود این امر نباید باعث دلخوری و انصراف شود . کسی که وارد این گود می شود باید خود را برای تنشهای جدی تری آماده کند . ۴- همانگونه که از ظاهر امر بر می آید دستهایی در صدد سیاسی و بی محتوا کردن خانه مطبوعات هستند و از فشار آوردن به اعضا با روشهای مختلف دریغ نمی کنند بی شک دم دست ترین افراد کسانی هستند که رابطه کاری دارند فلذا اگر انصاف بدهیم در برآورد ارتباطات کاری و اداری ,این کار شما خیلی هم غیر عادی به نظر نمی رسد !؟ هر چند آنها با این کار ضرر کردند . برایتان آرزوی موفقیت دارم .» به گزارش رودآور، حال باید دید و منتظر ماند اهالی رسانه استان همدان برای استقلال خانه مطبوعاتی که قرار بود روز روزگاری حلال مشکلاتشان شود، چه می اندیشند و آیا می توانند در برابر آنانی که این استقلال را زیر سوال می برند مقاومت کنند؟ انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر ورزش در منزل پیشکسوت رسانه

به گزارش "ورزش سه"، چندی پیش بود که سیدغفور هاشمی، از پیشکسوتان رسانه و مطبوعات در غم از دست دادن فرزند خود عزادار شد که اکنون وزیر ورزش و جوانان برای عرض تسلیت، راهی منزل وی شده است.

کیومرث هاشمی که بدلیل همزمانی مراسم ترحیم سید فراز هاشمی با یکی از جلسات، امکان حضور در مراسم ترحیم فرزند غفور هاشمی پیشکسوت مطبوعات ورزشی و مربیان سابق فوتبال تهران را پیدا نکرده بود، پیش از غروب سه شنبه (امروز) با حضور در منزل او، درگذشت فرزندش را تسلیت گفت.

در این دیدار غفور هاشمی با قدردانی از وزیر ورزش برای این حضور، توضیحاتی درباره روزهای بیماری و درگذشت فرزندش ارائه کرد و کیومرث هاشمی نیز به او و مادر داغدیده تسلیت گفت و از خداوند برای آنها صبر مسألت کرد.

دیگر خبرها

  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد
  • حضور وزیر ورزش در منزل پیشکسوت رسانه
  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ببینید | قدردانی بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس از برنامه‌های نوروزی، قرآنی و انتخاباتی صداوسیما
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اعلام حمایت خانه مطبوعات و اصحاب رسانه همدان از عملیات وعده صادق