Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@10:05:34 GMT

نرخ جدید شهریه مهدهای کودک قزوین مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۲۴۷۶۵

نرخ جدید شهریه مهدهای کودک قزوین مشخص شد

علیرضا وارثی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براین اساس شهریه مهدهای کودک یک ستاره 10 درصد، 2 ستاره 20 درصد،سه ستاره 30 درصد و چهار ستاره 40 درصد بیشتر از شهریه پایه در نظر گرفته شده است.
وارثی با بیان اینکه شهریه اعلام شده بدون احتساب هزینه صبحانه و ناهار در نظر گرفته شده است،تاکید کرد: در صورتی که مهد کودک تغذیه صبحانه و ناهار ارائه کند حداکثر هزینه آنها نباید بیش از 800 هزار ریال تعیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به نحوه دریافت شهریه توسط مهدهای کودک، ادامه داد: مهدهای کودک مجاز هستند شهریه سالیانه مهد کودک را به صورت ماهیانه، فصلی و یا یک جا و با توافق والدین به نحو دیگری دریافت کنند و در صورت انصراف کودک از دریافت خدمات، مهد کودک فقط مجاز به دریافت شهریه آن ماه به صورت کامل می‌باشد و شهریه ماه‌های بعد باید مسترد شود.
مدیرکل بهزیستی قزوین اظهار کرد: هر مهد کودک تمام وقت از ساعت 7:30 تا 15:30 می تواند با به کارگیری مربیان دارای مهارت و کارت مربیگری از مراجع ذیصلاح حداکثر پنچ فعالیت را در قالب یکی از محورهای فعالیت‌های ورزشی،فعالیت‌های هنری شامل نمایش خلاق، سفالگری و نقاشی و همچنین فعالیت‌های فرهنگی نظیر آموزش ویژه قرآن کریم به کودکان ارائه کند.
وارثی خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها الزاماا باید در ساعات بعدازظهر برگزار گردند و اجرای بیش از یک فعالیت فوق برنامه در هر روز ممنوع است
مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: فعالیت‌های فوق برنامه مهدهای کودک در راستای رشد و تکامل همه جانبه کودکان و منطبق بر فرهنگ اسلامی و ایرانی و با تایید کمیته تخصصی بهزیستی استان به مهدهای کودک ابلاغ می شود.
وی اظهار کرد: شرکت کودکان در هر یک از فعالیت‌های فوق برنامه کاملاً اختیاری بوده و باید با رضایت کتبی والدین و مطابق با قرارداد منعقده بین والدین و مهد کودک باشد و شهریه آن نیز جداگانه محاسبه می شود.
وارثی، شهریه هر فعالیت فوق برنامه را حداکثر پنج درصد شهریه نهایی هر مهد کودک عنوان کرد و خاطر نشان کرد: مهد کودک موظف است برای آن دسته از کودکانی که به هر دلیلی از کلاس‌های فوق برنامه استفاده نمی‌کنند برنامه جاری و تعریف شده خود را برگزار کند.
مدیرکل بهزیستی قزوین با بیان اینکه تهیه و تامین لوازم بهداشتی مصرفی مهد کودک بر عهده مهدها می‌باشد، خاطر نشان کرد: تهیه لوازم‌التحریر مورد نیاز کودک بر عهده والدین است اما به منظور رفاه حال والدین و در صورت رضایت آنها و پرداخت هزینه مربوطه، این لوازم می‌تواند توسط مهد کودک تامین شود.
وارثی اظهار کرد: هزینه سرویس ایاب و ذهاب کودکان با توافق والدین و مهد کودک به طور جداگانه و در قالب قرارداد مشخص اخذ خواهد شد
وی در ادامه افزود : مهدهای کودک تنها مجاز به استفاده از سرویس‌های دارای مجوز و رانندگان با صلاحیت و متعهد و ترجیحا دارای راننده خانم و با رعایت تعرفه‌های معمول هستند.
مدیرکل بهزیستی قزوین در ادامه تاکید کرد: بخشنامه شهریه مصوب که از سوی بهزیستی استان برای مهدهای کودک ابلاغ شده است، باید در معرض دید عموم والدین قرار گیرد و همچنین والدین می توانند جهت اطلاع از رتبه بندی و شهریه مهدها به سایت بهزیستی استان به آدرس qazvin-behzisti.ir مراجعه نمایند.
این مسئول همچنین از تنظیم و ابلاغ فرم‌های قرارداد دریافت خدمات رشد و تکامل همه جانبه خبر داد و گفت: در راستای حمایت از والدین و مهدهای کودک و اطلاع طرفین از تعهدات و خدمات، این فرم‌ها در اختیار تمام مهدهای کودک قرار گرفته و هنگام ثبت نام کودک در مهد باید تکمیل و منعقد شود.
مدیرکل بهزیستی قزوین در پایان از والدین خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، از طریق سامانه پیامک 3000012333 موارد را به بهزیستی اطلاع دهند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت

 سیدمحمدجواد حسینی گفت: در ماه مبارک امسال برای نخستین بار در سطح گسترده روایت ها، موضوعات و مسائل جامعه هدف، مددجویان، همکاران، خدمت گیرندگان، خدمت دهندگان در راستای جهاد تبیین و شناخت بیش از پیش سازمان معرفی شد و به مدت یک ماه علاوه بر جلب مشارکت‌های نقدی مردم، بسیاری از نظام مسائل خاص افراد دارای معلولیت، ایتام، بانوان سرپرست‌خانوار، کودکان کار، مادران و پدران فداکار در رسانه ملی روایت و بیان شد.

وی افزود: در این ماه مبارک به میزان قابل توجه‌ای رسانه ملی به افراد دارای معلولیت، مددجویان سازمان بهزیستی و مسئله آسیب‌های اجتماعی در برنامه‌های مختلف پرداخت و مخاطبان با نظام مسائل مددجویان سازمان بهزیستی آشنا شدند.

حسینی در زمینه بستر‌های دریافت مشارکت‌های مردمی گفت: امسال به روز رسانی و نوآوری بستر‌های مشارکت مردم، مانند راه اندازی برخی درگاه ها، اتصالات با برخی شتاب‌دهنده‌ها و راه اندازی درگاه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی به نشانی mosharekat.behzisti.ir صورت گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد: در سالی که به نام مشارکت مردم مزین شده‌است، بتوانیم با استفاده از بستر‌های نوین و ایجاد ارتباط مؤثر نسبت به استفاده بیش از پیش از ظرفیت‌ها و منابع مردمی و گروه‌های غیردولتی اقدام کنیم.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی شهر تهران نیز درباره کمک‌های مردمی به مددجویان گفت: ۱۷ میلیارد ریال فطریه بین مددجویان و جامعه هدف بهزیستی در شهر تهران توزیع شد.

ژیلا اصلانی با قدردانی از خیرین شهر تهران از جمع آوری مبلغی بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیر نقدی به مناسبت عید فطر در این شهر خبر داد و گفت: با استقرار ۶۰ پایگاه جمع آوری فطریه در روز عید فطر مبلغی بالغ بر ملبغ ۳ میلیارد ریال در مراکز دولتی و بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال در مرکز غیردولتی جمع آوری شد.

وی خاطر نشان کرد: این مبلغ نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است که هر سال بر اساس موازین و دستورالعمل‌های شرعی در سریع‌ترین زمان ممکن و در راستای دستگیری از نیازمندان واقعی هزینه می‌شود و امیدوار هستیم این مبالغ بتواند در رفع مشکلات مددجویان نقش اثرگذاری داشته باشد.

اصلانی یادآور شد: در سال گذشته خیرین نقش بسزایی در کمک به اقشار نیازمند از جمله افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار داشتند و امیدوار هستیم با توجه به مشکلات کنونی جامعه هدف از جمله تامین تجهیزات توانبخشی، هزینه درمان و معیشتی همچنان شاهد حضور خیرین به عنوان بازوان توانمند در این اداره باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • حکم اسرائیل برای تعطیلی دفتر الجزیره
  • جزئیات جدید از پیدا شدن دختر صحرا؛ پشت‌پرده دزدیده شدن «یسنا» فاش شد!
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند |‌ انگیزه متهمان از ربودن این کودک مشخص شد؟
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند