Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

مدیرکل راه‌آهن فارس گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان مرودشت در بلاک بحرانی شیراز-سیوند، ساخت ایستگاه ایستگاه راه‌آهن مرودشت در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از راه‌آهن فارس غلامحسین ولدی علی قیارلو از احداث ایستگاه راه‌آهن مرودشت خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت شهرستان مرودشت و اینکه تنها شهرستانی می باشد که در بلاک بحرانی شیراز -سیوند قرار دارد احداث و ایجاد ایستگاه راه آهن مرودشت در دستور کار قرار گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولدی در حاشیه بازدید از انجام عملیات اجرایی این پروژه بیان کرد: با توجه به بلاک بحرانی شیراز-سیوند به طول 80 کیلومتر و به منظور جلوگیری از توقف قطارهای مسافری در ایستگاه سیوند هنگام اشغال بلاک توسط سایر قطارهای مسافری ، احداث و ایجاد ایستگاه مرودشت در محل توقفگاه مرودشت در کیلومتر 1026 در دستور کار قرار گرفت .

وی گفت:با اخذ مجوز از کمیته فنی ایستگاهها نسبت به ایجاد ایستگاه دو خطه اضطراری از مورخ ۹۶/۴/۱۰اقدام کردیم و بلاک مذکور به 2 قسمت شیراز-مرودشت به طول 47 کیلومتر و مرودشت-سیوند به طول 33 کیلومتر تبدیل شد .

مدیرکل راه‌آهن فارس انجام این عملیات را اینگونه شرح داد: نصب 4 دستگاه سوزن ،ریلگذاری حدود 350 متر در امتداد خط فرعی و ایجاد خط 1 ایستگاه به طول 850 متر ،احداث سکوی مسافری به طول 30 متر، محوطه سازی و عملیات عمرانی به مساحت تقریبی 2500 متر مربع،احداث راه دسترسی و ایجاد سیستم روشنایی ،تهیه و تدارک 3 دستگاه کانکس مجهز جهت استقرار مسافرین قطار و ارتقای سطح خدمات به مسافرین محترم از اهم امور در دست اقدام است .

معرفی 5 هدف ساخت ایستگاه

ولدی در ادامه اهم اهداف اجرای این طرح را به ترتیب زیر اعلام کرد:

1 - عدم توقف قطارهای مسافری پشت سر هم در ایستگاه سیوند و حذف بلاک بحرانی در گراف و امکان تلاقی و سبقت

2 - ایجاد زمینه احداث ایستگاه مرودشت با توجه به اهمیت این شهرستان بعنوان دومین شهرستان بزرگ استان فارس و نقش مهم گردشگری آثار باستانی استان از جمله تخت جمشید و نقش رستم

3 - امکان استفاده بهینه از زمان مسدودی جهت عملیات خطی در بلاک مذکور

4 - مدیریت زمان و استفاده از شرایط بهینه در امداد قطارهای مسافری و جلوگیری از تأخیر در مبدأ شیراز

5 - امکان جذب و تخلیه بار با استفاده از دنباله خطوط فرعی در ایستگاه

عملیات بلوکاژ بالاست در تونل شماره 4 واقع در کیلومتر ۵۰۰+۸۳۸

مدیرکل راه آهن فارس در این باره گفت: در راستای رفع تقلیل سرعت و جهت هدایت آبهای سرگردان داخل تونل عملیات بلوکاژ بالاست های تونل شماره 4 واقع در کیلومتر ۵۰۰+۸۳۸ به صورت پایلوت انجام شد.

ولدی افزود: نفوذ آب از کف تونل باعث آلوده شدن بالاست ها و تخریب آنها شده بود و این امر به مرور زمان باعث افتادگی خط و تغییر دور می شود و زمینه را برای خروج قطار از خط فراهم می کند که بسیار خطرناک است.

وی تصریح کرد:تقلیل سرعت از سال 91 در این محدوده اعمال شده بود که این تقلیل سرعت باعث افزایش زمان سیر شده است.

ولدی اظهارداشت: در راستای رفع این مشکل و جهت هدایت آبهای سرگردان ،بالاست های آلوده تا عمق 60 سانتی متر زیر تراورس تخلیه و حدود 30 سانتی متر از کف بلوکاژ و 30 سانتی متر دیگر نیز بالاست های مرغوب جایگزین شد .

وی ادامه داد: این عملیات به دلیل شرایط خاص و واقع شدن در تونل بسیار سخت بود و در صورت نتیجه مثبت تقلیل سرعت در این تونل حذف خواهد شد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار شهرستان اشنویه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته معلم از کلنگ زنی و آغاز عملیات ساخت سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان این شهرستان خبر داد.

سید علی ترابی افزود:  طرح احداث سالن چند منظوره ورزشی روستای سنگان از محل اعتبارات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان بوده که برای اجرای آن در مجموع سه میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

ترابی اظهارکرد: بزودی این طرح با حضور مردم و مسئولان و ورزشکاران کلنگ زنی و عملیات اجرایی  آن آغاز خواهد شد.

وی، کلنگ‌زنی گاز رسانی روستاهای ذمه و آلکاباد و جشن پایانی آن با اتمام این دو روستا، پیگیری تسریع در عملیات تصفیه خانه فاضلاب شهری،  احداث ۵۵ کلاس درس در شهرستان، اجرای طرحهای عمران شهری شهرداریها، موفقیت طرحهای مخابرات در سطح استان ،اتمام طرحهای راهداری با پایان راه روستاهای مندان و پولیه، اجرای طرحهای تأمین آب آشامیدنی روستاها و برگزاری باشکوه  جشنواره گیلاس را برخی از اقدامات صورت گرفته و درحال اجرا و پیگیری عنوان کرد.

فرماندار شهرستان اشنویه، همچنین با قدردانی از زحمات مدیر و مجموعه کارکنان و معلمان شهرستان در امر تعلیم و تربیت و نیز تشکر از تلاش اصحاب رسانه اظهار امیدواری کرد با تعامل و همدلی مردم و مسئولان شهرستان، گامهای مؤثر و اساسی برای توسعه شهرستان برداشته شود.

دیگر خبرها

  • احداث فاز نخست بوستان جلالیه در محله گل محمدی
  • تی‌بی‌ام خط ۲ متروی اصفهان تا یک ماه آینده به ایستگاه ابن‌سینا است
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • آغاز عملیات احداث پل دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید چمران
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • کمربندی نسیم شمال بدون قطع یک‌ درخت احداث شد
  • یک تونل و ۲ نقطه جاده ای هرمزگان برای عملیات عمرانی مسدود اعلام شد
  • اتمام عملیات بهسازی بلاک ساقه – باغیک قم
  • روان سازی ترافیک تبریز با احداث ۶ تقاطع های غیر همسطح