Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمجید مصلح با بیان اینکه از این شمار داوطلب بوشهری شرکت کننده در کنکور سراسری پنج هزار و 52 داوطلب معادل 38 درصد مرد هستند و هشت هزارو 448 داوطلب معادل 62 درصد را زنان تشکیل می دهند، اظهار داشت: در کنکور امسال هفت هزار و 749 داوطلب بوشهری در رشته علوم تجربی، یکهزار و 781 نفر در رشته علوم انسانی، یکهزار و 758 نفر در رشته علوم ریاضی، یک هزار و 377 داوطلب در رشته زبان خارجی و 835 نفر در رشته هنر شرکت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر همین اساس در کنکور سراسری امسال 57 درصد داوطلبان بوشهری در رشته علوم تجربی، 14 درصد علوم انسانی، 13 درصد علوم ریاضی، 10 درصد زبان خارجی و 6 درصد در رشته هنر شرکت دارند.

مصلح اظهار کرد: میزان شرکت کنندگان در گروه آزمایشی علوم انسانی امسال نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش، ریاضی 2درصد کاهش، هنر یک درصد افزایش، علوم تجربی و زبان خارجی نیز هر کدام 1 درصد کاهش نشان می دهند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با تاکید بر اینکه در کنکور سال گذشته 34٫5 درصد داوطلبان شرکت کننده استان بوشهر در همه گروه های آزمایشی در دانشگاه های کشور پذیرفته شدند، ادامه داد: پارسال 11هزار و 555 داوطلب درکنکور 95-96 در استان بوشهر شرکت کردند که از این مجموع 11درصد شرکت کنندگان در رشته علوم انسانی، 15 درصد علوم ریاضی، 5 درصد هنر، 58درصد علوم تجربی و 11 درصد مربوط به رشته زبان خارجی بودند.

انتهای پیام/ ث

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۵۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه

ایسنا/خراسان جنوبی مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: افرادی که نتوانستند در تاریخ ۶ اردیبهشت در آزمون سراسری شرکت کنند مجدد در تاریخ ۲۱ اردیبشهت برگزار می‌شود.

سید جواد حسینی واشان، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با توجه به سیل رخ داده در زیرکوه در تاریخ ۶ اردیبهشت  و مسدوی راه‌ها بسیاری از افراد نتوانستند در کنکور شرکت کنند. 

وی بیان کرد: ۱۳۸ نفر از افراد در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی  که نتوانستند شرکت کنند آزمون در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.                                             

حسینی واشان گفت: داوطلبان می‌توانند کارت شرکت به آزمون را از روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کنند و در ۲۱ اردیبهشت در ۸ صبح روز جمعه آزمون برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۲۰۰۰ داوطلب در آزمون دستیاری/ اعلام حقوق دستیاران
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • اعطای بورس به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تحصیل دردانشگاه تربت حیدریه
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی
  • برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد