Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-27@21:22:52 GMT

غربی‌ها کودتا را به دمکراسی ترجیح می‌دادند

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۲۶۰۲۸

غربی‌ها کودتا را به دمکراسی ترجیح می‌دادند

به گزارش بولتن نیوز، وی در واکنش به اتهام نقض دمکراسی و آزادی‌های مدنی در فضای پس از کودتا، گفت:هیچ‌کس به این اشاره نمی‌کند که در جریان تلاش برای کودتا، 250 شهروند ترکیه کشته و 2 هزار و 193 تن زخمی شدند و مکان‌های بسیاری تخریب شد.
اردوغان ادامه داد: در شب کودتا اما هیچ یک از کشورهای غربی این اقدام را محکوم نکردند و به نظر می‌رسد که کودتا را به دمکراسی ترجیح می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: چطور می‌توان سکوت آنها را توجیح کرد؟ به نظر می‌رسد برخی از این موضوع استقبال کردند. اولین محکومیت‌ها از جانب این کشورها یک هفته بعد از کودتا صورت گرفت. دوست داشتیم که این اتفاق همان شب می افتاد.
وی در واکنش به انتقاد آمریکا و کشورهای اروپایی از بازداشت‌های گسترده بعد از کودتا گفت: غرب همیشه بهانه جویی می‌کند؛ باید این کار را تمام کند و صداقت بیشتری در رابطه با وقایع نشان دهد. کشورهای غربی خود میزبان تروریست‌ها هستند و منابع لازم را در اختیار آنها قرار می‌دهند.
رئیس جمهوری ترکیه در بخشی از صحبت‌های خود، پیکان انتقاد‌ها را متوجه مقام‌های آلمانی کرد و با اشاره به ممانعت برلین از سخنرانی او در جمع ترک‌های مقیم آلمان، گفت: زمانی که به دمکراسی و آزادی‌های فردی می رسیم، مسیری که دولت آلمان برگزیده، تاسف برانگیز است.
اردوغان با اشاره به اعتراض‌ها و تجمعاتی که اخیرا در آلمان علیه او صورت گرفت، گفت: مقام‌های آلمانی نباید اجازه چنین توهین‌هایی را می‌دادند. باید قوانینی در این رابطه وجود داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه از مقایسه آلمانی‌ها و هلندی‌ها با رژیم نازی متاسف نیست، ادامه داد: این توهین‌ها به نوعی بیانگر فاشیسم است و نمی‌توان به نحو دیگری آن را توضیح داد.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دانشجوی معترض آلمانی به جرم مخالفت با نسل کشی در غزه

دریافت 7 MB کد خبر 6090084

دیگر خبرها

  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • دستگیری دانشجوی معترض آلمانی به جرم مخالفت با نسل کشی در غزه
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • زندان را به سازش با کسانی که پاکستان را به بندکشیدند،ترجیح می‌دهم
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • دومین مربی تیم ملی هم جدا شد!