Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - مشاور عالی سازمان سنجش با اعلام این که بیش از 740 هزار داوطلب در کنکور 96 پذیرفته خواهند شد، گفت: آمار نهایی پذیرش زمان انتخاب رشته داوطلبان اعلام خواهد شد، ضمن این که دانشگاه‌های غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد ظرفیت پذیرش مجزایی دارندو مطمئنا دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 500 هزار ظرفیت برای داوطلبان در نظر خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه مراسم بازدید از جلسه آزمون کنکور سراسری امروز (پنجشنبه) در آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران تهران ولیعصر (عج) در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که بر اساس آمار اولیه حدود 740 هزار نفر در آزمون سراسری 96 پذیرفته خواهند شد، گفت‌: بر اساس آماری که تاکنون به دست ما رسیده است، تقریبا 740 هزار نفر در آزمون پذیرفته خواهند شد که البته آمار نهایی زمان انتخاب رشته داوطلبان اعلام خواهد شد و مطمئنا میزان پذیرش افزایش پیدا خواهد کرد، ولی کاهش پیدا نمی‌کند.
جوان‌ترین و مسن‌ترین داوطلب کنکور مشخص شد
وی در ادامه‌ به مسن‌ترین و کم سن و سال‌ترین داوطلب کنکور 96 اشاره کرد و گفت‌: مسن ترین داوطلب آزمون امسال داوطلبی متولد 1310 از گلپایگان با 86 سال در گروه آزمایشی علوم انسانی و جوان ترین داوطلب نیز متولد سال 81 و با 15 سال از تهران در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کردند. در واقع این داوطلب سه سال به صورت جهشی تحصیل کرده است.
تاکنون تخلفی گزارش نشده است
دکتر خدایی خاطرنشان کرد: آزمون سراسری سال 96 در 372 شهر و 23 کشور با 27 حوزه برگزار شده است و تاکنون تخلفی نیز از برگزاری این آزمون گزارش نشده است.
به گفته وی بر اساس روال سال‌های گذشته سوالات آزمون سراسری دو ساعت بعد از برگزاری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی http://www.sanjesh.org منتشر خواهد شد و اما کلید سئوالات از روز یکشنبه بر روی سایت قرار می‌گیرد.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این که کنکور سراسری امسال در مقایسه با سال‌های گذشته تفاوت چندانی نداشته است، گفت‌: تنها تفاوتی که می‌شود در کنکور امسال به وضوح دید، بحث اجرایی این آزمون است که متاسفانه ما سال‌های گذشته در استان‌های گرمسیری مانند سیستان‌وبلوچستان و همچنین خوزستان به خاطر گرمی هوا با برخی از مشکلات نظیر قطعی برق مواجه بودیم که این معضل در کنکور امسال نیز با همکاری نهادهایی نظیر نیروی انتظامی، وزارت راه و شهرسازی و اداره پست و ... بر طرف شده است و از نظر حفاظت نیز کنکور امسال در امنیت کامل‌تری برگزار می‌شود.
سئوالات کنکور امسال آسان‌تر طراحی شد
دکتر خدایی با تاکید بر این که سئوالات کنکور امسال در مقایسه با سالهای گذشته آسان‌تر طراحی‌ شد، خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های علمی صورت گرفته سئوالات کنکور سال‌های گذشته بسیار مشکل بود، اما امسال تلاش کردیم محتوای سئوالات آسان‌تر طراحی شود.
دکتر خدایی با تاکید بر این که تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری کاملا به صورت مثبت است، خاطر نشان کرد: از دو سال گذشته بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و همچنین قانون شورای سنجش و پذیرش سوابق تحصیلی دوران دیپلم تا 25 درصد دوران دیپلم و پنج درصد نیز دوره پیش دانشگاهی در آزمون سراسری کنکور تاثیر مثبت خواهد داشت و ا گر در بررسی‌های سازمان نمره داوطلبی با تاثیر این سوابق پایین تر بیاید آن را اعمال نخواهیم کرد.
85 درصد ظرفیت آموزش عالی بدون کنکور است
رییس سازمان آموزش سنجش کشور با تاکید بر این که 85 درصد کل ظرفیت‌های آموزش عالی بدون کنکور است، گفت‌: از سال 92 بر اساس تکلیف قانونی باید 85 درصد کل ظرفیت‌های آموزش عالی بدون کنکور باشد و داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت‌نام می‌کنند معمولا کسانی هستند که می‌خواهند در دوره‌های روزانه و دولتی پذیرش شوند.
دکتر خدایی همچنین در ادامه به سهمیه پنج درصدی ایثارگران اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه سهمیه ایثارگران در پذیرش کنکور سراسری پنج درصد اضافه شده است و این سهمیه برای دارندگان و همسران ایثارگرانی که بیش از شش ماه در جبهه بوده‌اند اعمال خواهد شد و همسران و جانبازانی آنها زیر 25 درصد است اعمال می‌شود.
وی گفت‌: چنانچه در رشته محلی کسانی که حائز شرایط برای دریافت 25 درصد سهمیه هستند از این ظرفیت استفاده نکنند، این ظرفیت به پنج درصد که در برنامه ششم برای ایثارگران در نظر گرفته شده است، اضافه خواهد شد.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این که سال گذشته 10 داوطلب به خاطر تخلف موردی بعد از پذیرش از دانشگاه اخراج شدند، بر اساس قانون تخلفات آزمون اگر تخلف داوطلب در جلسه آزمون محرز شود، سازمان سنجش آموزش کشور این اجازه را دارد که آن داوطلب را بعد از پذیرش در دانشگاه، از دانشگاه اخراج و یا حتی مدرک تحصیلی وی را ابطال کند.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۶۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور پیام فرستاد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور، در پی درگذشت تالم بار نخبه علمی اهل مازندران، زنده یاد سید اسماعیل نصرالهی، در پیامی این ضایعه را به جامعه علمی و فرهنگی استان مازندران و بازماندگان، تسلیت گفت.

طبق روایت فارس، متن پیام وزیر کشور بدین شرح است:

انالله و اناالیه راجعون

مصیبت درگذشت ناگهانی و تالم بار شادروان سید اسماعیل نصرالهی، جوان نخبه ملی و استانی اهل مازندران که برغم معلولیت جسمی، موفقیت مهم کسب رتبه بیست و پنج در زیر گروه علوم انسانی در کنکور سال ۱۴۰۲ را بدست آورد، موجب تاثر و تاسف فراوان اینجانب شد.

به همین مناسبت، مصیبت درگذشت سید اسماعیل نصراللهی و پدر گرامی‌اش، دکتر سید احمد نصراللهی را که در حادثه گاز گرفتگی به مشیت الهی رضایت دادند، به خانواده محترم و معزی، جامعه فرهنگی و علمی و دانش آموزان استان مازندران تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند سبحان برای آن پوینده و رحیل راه علم، آمرزش و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و برای مادر آن زنده یاد، که در حادثه گازگرفتگی آسیب دیده اند، شفا و صحت کامل مسئلت دارم.

گفتنی است، نخبه جوان اهل ساری که با وجود معلولیت شدید جسمی و حرکتی به موفقیت‌های علمی شاخصی دست یافته بود و پارسال در کنکور سراسری رتبه ۲۵ گروه علوم انسانی را کسب کرده بود، روز جمعه چهاردهم اردیبهشت بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در روستای پاجی از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری همراه پدرش جان باختند.

همچنین به نقل از روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران، آمده بود: ساعت ۱۱ روز/جمعه/ خبر مسمومیت سه نفر با گاز منواکسیدکربن در روستای پاجی از درمانگاه روستای محمدآباد به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام و درخواست اعزام بالگرد شد که پیرو این درخواست بالگرد اورژانس به پرواز در آمد.

در این حادثه گازگرفتگی دکتر سید احمد نصراللهی (جراح دندانپزشک) پرسنل بیمارستان امام خمینی(ره) ساری و فرزندش سید اسماعیل نصراللهی جوان نخبه و دارنده رتبه ۲۵ کنکور سال گذشته رشته علوم انسانی بر اثر نشت گاز در ویلای شخصی جان باختند.

مادر سید اسماعیل نصراللهی نیز به دلیل مسمومیت با منواکسیدکربن دچار افت سطح هوشیاری شده بود که با لوله‌گذاری در نای و انتقال سریع به مرکز درمانی امام خمینی(ره)، از مرگ نجات یافت.

زنده‌یاد سید اسماعیل نصراللهی با توجه به معلولیت شدید جسمی حرکتی پارسال پس از موفقیت در کنکور سراسری مورد توجه رسانه‌ها و مسئولان استان و کشور قرار گرفته بود. تا جایی که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پارسال با این جوان نخبه معلول دیدار کرد.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902743

دیگر خبرها

  • نتایج آزمون EPT اعلام شد
  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه تمدید شد
  • تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی
  • وزیر کشور پیام فرستاد
  • ۵۶ درصد حجاج استان سمنان زن هستند/ میانگین سنی ۵۶ سال
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت