Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس تصریح کرد: به طور حتم باید با پشتوانه دینی برای جوانان روشن کنیم که وظایف درست آنها برای استفاده مفید از عمر، توجه به حوزه کارآفرینی است در آن زمان است که کشور توسعه و تحول پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا از رشت،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در سفر یک روزه به استان گیلان و شهر رشت، با آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: یکی از توفیقات ما در سفر به استان گیلان، دیدار با آیت الله قربانی بود که خوشبختانه این توفیق حاصل شد البته ما از دیرباز نسبت به این عالم بزرگوار ارادت داشته‌ایم و پیش از پیروزی انقلاب نیز از آثار و کتب ایشان استفاده می‌کردیم.

ایران و جهان اسلام از آثار آیت‌اللهقربانیبهره می‌برند

وی ادامه داد: یکی از توفیقات مردم گیلان این است که از وجود آیت‌الله قربانی به عنوان یک فرد شاخص در حوزه اسلامی استفاده می‌کنند و این مسئله یک نعمت بزرگی برای مردم استان و کل کشور محسوب می‌شود زیرا آیت‌الله قربانی در طول عمر پربرکت خود بیش از ۷۰ جلد کتاب در حوزه معارف دینی نوشته‌اند و در شرایط کنونی کل ایران و جهان اسلام از آثار ایشان بهره می‌برند.

لاریجانی گفت: به خاطر دارم که در نوروز سال ۵۶ شهید مطهری سفری به استان گیلان داشتند و در این سفر دیداری با آیت‌الله قربانی صورت گرفت. پس از سفر شهید مطهری از فضل و کمالات آیت الله قربانی و همچنین کتب ایشان در حوزه تمدن اسلامی تعریف بسیار کردند لذا این مسئله نشان می‌دهد که آیت الله قربانی از ظرفیت بسیار بالایی درحوزه دینی برخوردار هستند.

مهمترین مسئله کشور توجه به توسعه اقتصادی

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط کنونی مهمترین مسئله کشور توجه به توسعه اقتصادی است، گفت: به طور حتم مابقی امور و مسائل حاشیه‌ای بوده البته نمی‌گویم که امور دیگر ارزشی برای کار کردن و توجه ندارد اما مهمترین اصل و مسئله کشور توجه به تولید، اشتغال و مسئله کارآفرینی است و این موضوع بارها از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار گرفته به طوری که ایشان در ابتدای سال‌ها محور اقتصادی را مورد تأکید قرار داده‌اند.

کشمکش‌های سیاسیاذهان را از مسائل اصلی دور می‌کند

وی تصریح کرد: این موضوع یک حقیقت جدی است که تا زمانی که شرایط اقتصادی کشور دچار تحول بنیادین نشود نمی‌توانیم به اهداف دیگر دست یابیم از این رو به توجه به اولویت‌های کنونی، پرهیز از کشمکش‌های سیاسی ضروری است زیرا این مسائل اذهان را از مسائل اصلی دور می‌کند.

توجه مناسب برنامه ششم توسعه به اقتصاد مقاومتی

لاریجانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تحقق مسئله اقتصادی مقاومتی در کشور گفت: خوشبختانه در برنامه ششم توجه خوبی به مسئله اقتصاد مقاومتی شد و در شرایط کنونی مجلس و دولت باید وقت خود را برای تحقق آن صرف کنند از طرف دیگر با توجه به نزدیک بودن آغاز به کار دولت دوازدهم، نیروهای عملیاتی برای انجام امور در دولت انتخاب شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط کنونی همگرایی خوبی میان مجلس و دولت برای انجام امور وجود دارد، ادامه داد: از طرف دیگر استان گیلان از نمایندگان خوبی برخوردار است که می‌توان از ظرفیت‌های آنها برای توسعه استان استفاده کرد.

فرهنگ کار و کارآفرینیبا قانون‌گذاری و تصویب بخشنامه صورت نمی‌گیرد

وی افزود: در شرایط کنونی مهمترین مسئله برای کشور این است که فرهنگ کار و کارآفرینی در نهان مردم ایجاد شود و قطعاً این مسئله با قانون‌گذاری و تصویب بخشنامه صورت نمی‌گیرد از این رو زمانی که فرهنگ کار در بطن جامعه به وجود بیاید آن وقت قانون‌ها و مصوبات اثرگذار خواهند شد.

از دستگاه‌های دولتی تولید ایجاد نمی‌شود

لاریجانی با اشاره به رویکرد دیگر کشورها در حوزه کار و کارآفرینی گفت: به طور مثال در کشور ژاپن مردم افتخار می کنند که بیش از حد مجاز کار کرده و آنها بازنشستگی را برای خود یک غصه می‌دانند که قطعاً ما از این رویکرد بسیار فاصله داریم به طوری که جوانان ما تنها به دنبال استخدام و پست در دستگاه‌های دولتی هستند که این مسئله بسیار روشن است که از دستگاه‌های دولتی تولید ایجاد نمی‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به فرهنگ تولید و کار برای کشور ثروت ایجاد می‌کند و با اشاره به جایگاه آیت‌الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان افزود: قلم و نفوذ کلام شما روی مردم و روحانیت تأثیرگذار است و قطعاً شما می‌توانید که یک حرکت فرهنگی در این حوزه ایجاد کنید زیرا در شرایط کنونی حرکت فرهنگی در رسانه ملی صبغهسیاسی دارد.

توجه به حوزه کارآفرینی باعثتوسعه و تحول کشورمی‌شود

وی تصریح کرد: به طور حتم باید با پشتوانه دینی برای جوانان روشن کنیم که وظایف درست آنها برای استفاده مفید از عمر، توجه به حوزه کارآفرینی است در آن زمان است که کشور توسعه و تحول پیدا می‌کند.

تحول نظام تولید و صادرات، رمز توسعه اقتصادی کشورها

لاریجانی گفت: اکثر کشورهایی که در ۲۰ سال اخیر به توسعه اقتصادی دست یافته‌اند در گام نخست نظام تولید و صادرات خود را متحول کرده‌اند به طور مثال کشور کره جنوبی مساحتی به اندازه دو استان گیلان و مازندران دارد، این کشور در ۴۰ سال پیش دچار وضع فرسوده اقتصادی بود و ۵۰ درصد از مردم آن در فقر مطلق بودند اما امروز این کشور سالانه حدود ۵۵۰ میلیارد دلار محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کند؛ بنابراین در شرایط کنونی کلید توسعه کشور ترویج فرهنگ کار است و مردم باید برای تولید و کارآفرینی ترغیب شوند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۶۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود

ممتاز زهرا امروز در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد با اشاره به اهداف سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان گفت: دو کشور در این بازدید طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم دوجانبه، همکاری در حوزه‌های تجاری، اقتصادی انرژی و همچنین همفکری پیرامون مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند.

وی تاکید کرد که توسعه روابط با همسایگان از جمله جمهوری اسلامی ایران در راستای منافع ملی پاکستان است و هر دو کشور عزم قوی برای تبدیل مرز‌های مشترک به مرز صلح، دوستی و رفاه دارند.

ممتاز زهرا در واکنش به مواضع آمریکا پیرامون گسترش همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد از جمله کارشکنی واشنگتن در بحث پروژه مشترک گازی ایران و پاکستان، گفت: اسلام‌آباد معتقد است که توسعه روابط با کشور‌ها هرگز به قیمت روابط موجود با سایر کشور‌ها نیست و ما این مواضع خود را به واشنگتن منتقل کرده‌ایم.

وی اظهار داشت که در جریان سفر آیت‌الله رئیسی دو کشور تمامی گزینه‌های انرژی از جمله درباره خط لوله گاز گفتگو کردند و پاکستان مصمم است که از تمامی گزینه‌های موجود برای تامین نیاز‌های گسترده خود به انرژی استفاده کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت که تجارت دوجانبه با ایران در قالب توافق تجارت ترجیحی، مراودات در مرز‌های مشترک به ویژه بهره‌برداری از ظرفیت‌های بازارچه‌های مرزی ادامه دارد و همزمان دو کشور به مذاکرات درباره توافق تجارت آزاد ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد: پاکستان از طریق کانال‌های مختلف به آمریکا منتقل کرده است که تقویت روابط با همسایگان برای ما اهمیت بالایی دارد و در این زمینه ایران و پاکستان مشتاق به همکاری نزدیک برای تثبیت صلح و دوستی در مرز‌های مشترک هستند.

ممتاز زهرا افزود که تهران و اسلام‌آباد بر همکاری میان بنادر چابهار و گوادر، مقابله با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و انسان و نیز مقابله با پولشویی به توافقات مطلوبی دست یافته‌اند.

وی با اشاره به همسویی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان درخصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: هر دو کشور با حمایت قوی از فلسطین و آتش‌بس در غزه خواستار توقف جنایات اسرائیل و همچنین ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه هستند.

براساس این گزارش، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در اولین سفر خارجی خود در سال جدید، روز دوشنبه سوم اردیبهشت وارد اسلام‌آباد شد. رئیس جمهور ایران همچنین از شهر‌های لاهور و کراچی نیز بازدید کرد.

وی در اسلام‌آباد روز پرکار و فشرده‌ای داشت. وزیر خارجه پاکستان با حضور در هتل محل اقامت رئیس جمهور، با وی دیدار و سپس آیت‌الله رئیسی راهی کاخ نخست وزیری شد؛ جایی که محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان رسما از وی استقبال کرد. پس از آن دیدار‌های دوجانبه و سپس رایزنی میان هیات‌های بلندپایه به ریاست سران دو کشور برگزار شد.

مقامات ایران و پاکستان همچنین در حضور آیت الله رئیسی و شهباز شریف ۸ تفاهم نامه همکاری نیز امضا کردند.

آیت الله رئیسی سپس با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود دیدار کرد و طرفین طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم دوجانبه، تحولات منطقه و بین المللی به ویژه جنایات رژیم غاصب اسرائیل علیه نوار غزه و فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد