Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخ «عکرمه صبری» معتقد است که درگیری کشورهای عربی با هم موجب شده اولویت نخست جهان اسلام تغییر کند و مسائل دیگری جایگزین آرمان آزادسازی قدس شریف شوند.

به گزارش بی‌باک، برخی از رژیم‌های عربی منطقه در صدد هستند تا مسأله فلسطین به فراموشی سپرده شود و با از بین بردن وحدت میان مسلمانان، منافع صهیونیست‌ها و آمریکا را تأمین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خطر اخیراً در سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز عید فطر مورد اشاره قرار گرفت و ایشان خواستار موضع‌گیری صریح علمای اسلامی در قبال مسائل جهان اسلام مانند فلسطین، یمن، بحرین و وحدت میان مسلمانان شدند. بر همین اساس نیز خبرنگار گروه بین الملل بی‌باک با شیخ «عکرمه صبری» رئیس کمیته اسلامی اعلای قدس و خطیب مسجد الاقصی گفتگو کرده است.

شیخ عکرمه صبری در خصوص تلاش برخی رژیم‌های عربی برای فراموشی قدس و به حاشیه رفتن فلسطین بیان داشت: کشورهای عربی آن‌قدر به مشکلات خود مشغول و با آن درگیر شده‌اند که مسأله قدس را مورد اهتمام قرار نمی‌دهند و این مایه تأسف بسیار است. در چنین شرایطی اولویت نخست تغییر کرده و به‌سوی مسائل دیگری منحرف شده است.

شیخ عکرمه صبری ادامه داد: ما همچنین نسبت به وجود برخی اختلافات میان کشورهای عربی نیز تأسف می‌خوریم، این در حالی است که دین مبین اسلام به وحدت و عدم درگیری میان مسلمانان دعوت می‌کند. موضوع دیگر این است که برخی از کشورهای عربی عادی‌سازی روابط خود با اشغالگران اسرائیل را کلید زده و آغاز کرده‌اند؛ این اقدام با اصول و مبانی اسلامی در تضاد و تناقض است.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع وحدت میان مسلمانان و تلاش برخی برای فتنه‌افکنی در جوامع اسلامی اشاره کرد و گفت: بنده معتقد هستم که کشورهای بزرگ استعمارگر همانند آمریکا عامل بروز اختلافات میان کشورهای عربی هستند، این در حالی است که اشغالگران اسرائیلی به جوامع اسلامی حمله و مسلمانان را از اقامه نماز در مسجدالاقصی محروم کرده‌اند.

امام جماعت مسجدالاقصی افزود: مسلمانان در تمام جهان خواهان پایان اشغال قدس توسط اسرائیل هستند، زیرا شأن قدس در طراز شهرهای مکه و مدینه است و مسجدالاقصی نیز در جایگاهی مشابه مسجدالحرام و مسجد نبوی(ص) قرار دارد، بنابراین مسلمانان حق ندارند از این موضوع منحرف شوند و باید وظایفشان در قبال فلسطین را انجام دهند.

شیخ عکرمه صبری در پایان در خصوص تجاوز سعودی‌ها به مردم یمن نیز تأکید کرد: من تمام اعراب و مسلمانان را به وحدت و عدم جنگ با هم دعوت می‌کنم.

*


منبع: تسنیم

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند

رادیوی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه ترکیه در 2 ماه ابتدایی جنگ، به چند کشور عربی پیشنهاد تدوین طرحی برای حل‌وفصل مسائل امنیتی غزه را داده بود، گزارش داد این کشورها تلاش ترکیه برای اثرگذاری بر تحولات جاری در نوار غزه و تبدیل آنکارا به بازیگر اصلی این عرصه را ناکام گذاشتند.

به گزارش ایسنا، رادیوی عبری زبان «کان» به نقل از یک دیپلمات عرب که نامش را فاش نکرد، خبر داد ترکیه در 2 ماه ابتدایی جنگ، به چند کشور عربی پیشنهاد تدوین طرحی جهت حل‌وفصل مسائل امنیتی را داد که شامل ایجاد نیروهای مشترکی در غزه تحت عنوان «روز پس از جنگ» بود.

به گفته این منبع، ترکیه طرح خود را به آمریکا و رژیم صهیونیستی ارائه کرد اما این ابتکارعمل با واکنش مثبت کشورهای عربی از جمله مصر روبه‌رو نشد.

این رسانه عبری زبان در ادامه افشا کرد در همین مرحله از جنگ برخی کشورهای عربی به شدت تاکید کردند که هیچ چیزی در خصوص حل‌وفصل اوضاع شامل نیروهایی از طرف آنها در نوار غزه نشنیدند، با این وجود در دوره اخیر اقدامات ویژه‌ای در این مورد انجام شد، از جمله اینکه برخی کشورهای عربی از جمله مصر پیشنهاد اعزام نیروهایی از طرف خود به نوار غزه و کرانه باختری را دادند، این پیشنهاد به عنوان بخشی از حل‌وفصل مساله فلسطین مطابق راه‌حل ۲ دولتی از سوی کشورهای عربی به آمریکا عرضه شد.

دیپلمات یاد شده در ادامه گفت: ترکیه سعی دارد بر اتفاقات جاری در نوار غزه تاثیر بگذارد و خود را به بازیگر اصلی آن به ویژه در مقابل آمریکا تبدیل کند اما برخی کشورهای عربی به هرگونه تلاش از سوی آنکارا برای قدم گذاشتن در عرصه فلسطین با تردید نگاه می‌کنند.

این منبع افزود: به نظر می‌رسد ترکیه با توجه به ناکامی مذاکرات فعلی برای رسیدن به قراردادی میان جنبش حماس و اسرائیل تلاش می‌کند نقش برجسته‌ای را به زیان دیگر کشورها ایفا کند و دیدارها میان سران ترکیه و سران حماس ممکن است تاثیر ترکیه بر تمام مسایل مرتبط با نوار غزه را بیشتر ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند