Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:32:19 GMT

27 واحد قصابی متخلف در شهر کاج شهرستان اردل پلمپ شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۲۶۷۷۰

27 واحد قصابی متخلف در شهر کاج شهرستان اردل پلمپ شد

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی دامپزشکی چهار محال وبختیاری، عبدالمحمد نجاتی اظهار کرد: این اقدام بمنظور جلوگیری و کنترل بیماری های مشترک از جمله تب کریمه کنگو و حفظ سلامتی مردم جامعه با حکم قضایی انجام شد.
وی تصریح کرد: متخلفان، کشتار دام سنگین و سبک را بصورت سنتی و به دور از چرخه نظارت شبکه دامپزشکی کشتار و بدون مهر روی لاشه، آن را به فروش می رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نجاتی، شیوع بیماری ویروسی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در سطح کشور طی چند ماه اخیر را یادآور شد و گفت: این بیماری خطرناک و مشترک بین انسان و دام در دام زنده هیچ گونه علائمی ندارد و از طریق ترشحات دام آلوده و گزش کنه آلوده به انسان منتقل می شود.
مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: یکی از راه های پیشگیری از این بیماری، نگهداری لاشه های استحصالی در سالن پیش سرد و کشتارگاه به مدت حداقل 24 ساعت در دمای مناسب یخچال است.
نجاتی گفت: به منظور جلوگیری از کشتار دام خارج از کشتارگاه و ممانعت از انتشار خون و آلودگی در محیط زندگی مردم ، اکیپ های نظارتی شبکه های دامپزشکی استان طرح نظارت دقیق بر نحوه توزیع مواد پروتئینی خام از جمله گوشت قرمز را در دستور کار روزانه خود دارند.
شهر کاج از توابع بخش مرکزی شهرستان اردل با بیش از 5 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار: جهانبخش صفری
6199/6021

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۶۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا

ایسنا/گیلان سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان صومعه‌سرا از پلمب ۲ تالار پذیرایی متخلف به علت عدم رعایت قوانین مربوطه خبر داد.

سرهنگ جعفر عدلی‌مژدهی امروز، هشتم‌ اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس در راستای پیشگیری از وقوع جرائم، اظهار کرد: پلیس با تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی خود بر واحدهای صنفی، درصدد کاهش جرائم است.

وی با بیان اینکه با هدف ساماندهی و تحقق برنامه‌های پیشگیرانه در تالارهای پذیرایی، طرح کنترل و نظارت بر این اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی طی چهار روز گذشته در شهرستان صومعه‌سرا به مرحله اجرا درآمد، افزود: در این مدت شش تالار مورد بازدید قرار گرفت.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان صومعه‌سرا با اعلام اینکه در این راستا برای یک واحد اخطار پلمب صادر، به سه واحد تذکر داده و دو واحد صنفی متخلف نیز به علت عدم رعایت قوانین مربوطه پلمب شد و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل آمد، تصریح کرد: متصدیان واحدهای صنفی متخلف با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اصناف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد