Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@03:32:36 GMT

تولید توت فرنگی در بزرگترین گلخانه جنوب کشور

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۲۷۵۰۴

تولید توت فرنگی در بزرگترین گلخانه جنوب کشور

مدیرجهادکشاورزی شهرستان سپیدان گفت :کشاورزان سپیدانی با تولید سالانه ۱۷۰ تن توت فرنگی به عنوان عمده‌ترین تولید کننده این محصول در جنوب کشور شناخته شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارگون ؛بوستانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان در گفتگو با خبرنگار ماگفت:در شهرستان سپیدان یک هکتار مزرعه کشت توت فرنگی دارد که بیشترین سطح زیر کشت مربوط به واحد گلخانه‌ای با ۷ هزار ۵۰۰ متر مربع در بخش همایجان با روش هیدروپونیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بوستانی گفت: این واحد گلخانه‌ای ۴ سالن تولید دارد و با تولید سالانه ۱۷۰ تن توت فرنگی یکی از بزرگترین تولید کنندگان این محصول در جنوب کشور است.


در این واحد تولیدی سالانه دو دوره محصول توت فرنگی کشت می‌شود که در هر دوره ۸۵ تن محصول توت فرنگی تولید می‌شود.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: در این واحد گلخانه‌ای ۱۷ نفر تمام وقت و ۳۶ نفر پاره وقت مشغول کار هستند.

وی افزود: شهرستان سپیدان به لحاظ برخورداری مستعد خاک و شرایط مناسب آب و هوایی از مناطق حاصلخیز برای تولیدات گیاهی ازجمله توت فرنگی است.

بوستانی بیان کرد: توت فرنگی از جمله میوه هایی بوده که از حدود نیم قرن گذشته پرورش اقتصادی و تجاری آن به عنوان میوه نوبرانه دراین کشور آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: توت فرنگی سرشار از پتاسیم ، ویتامین ث ، و فولیک اسید است و برای تقویت حافظه، رشد استخوان، استحکام دندان، بیماران قلبی و روماتیسم بسیارمفید است.

مدیرجهاد کشاورزی سپیدان گفت: کشاورزان سپیدانی با تولید سالانه ۱۷۰ تن توت فرنگی به عنوان عمده‌ترین تولید کننده این محصول در جنوب کشور شناخته شده اند.

وی با بیان اینکه کشت و عرضه توت‌فرنگی در افزایش درآمد کشاورزان و ایجاد اشتغال مؤثر است گفت: نیاز به حمایت دارد افزود: رشد بی‌رویه علف‌های هرز در باغات به دلیل کوهستانی بودن منطقه ازجمله مشکلات کشت این محصول است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۷۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد امین دهقان در نشستی خبری با اشاره به بازار صادراتی روانکار، اظهار کرد: محصولات روانکار تاکنون به ۱۱ کشور شامل هند، چین، کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی، عرضه شده و با استقبال خوبی روبرو شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید، بیش از ۷۶۰ هزار تن انواع روانکار صنعتی در این شرکت تولید و افزون بر ۵۰۰ هزار تن آن، راهی بازارهای صادراتی شد، اظهار کرد: این مساله ۴۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه داشت و صددرصد ارزها وارد سامانه ارزی کشور شد.

به گفته وی با توجه به ظرفیت‌های صادراتی، در همکاری با گروه‌های دانش‌بنیان درصدد افزایش کیفیت محصولات تولیدی و تولید محصولات خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهی‌نامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران به عرضه محصول روغن موتور مگلوب شرکت نفت سپاهان به کشور امارات متحده عربی اشاره کرد و گفت: این محصول که با برخورداری از استاندارد روز اروپا برای خودروهای لوکس طراحی و تولید شده است، حضور نسبتاً موفقی در این بازار داشت و تلاش داریم امسال حضور خود را با قدرت بیشتری در این بازار ادامه دهیم.

دهقان از تولید روغن موتور سفارشی در این شرکت خبر داد و گفت: در قرارداد با شرکت ایران خودرو، هم‌اکنون روغن موتور ویژه موتور مورد نظر را تولید و به این خودروساز عرضه می‌کنیم.

وی با اشاره به ۱۵ برنامه در طرح توسعه، از تولید محصول گریس کلسیم برای نخستین بار خبر داد و افزود: ۹ محصول جدید در برنامه تولید بوده که سه مورد آن ویژه خودروهای سنگین و دیزل است.

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران با بیان اینکه پروژه F.R.W هم‌اکنون با ۹۰ درصد پیشرفت با هدف افزایش کیفیت محصولات، امسال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: پروژه دوم TDAE تولید محصول Green RPO ضمن برخورداری از قابلیت ویژه صادراتی، کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز می‌کند

کد خبر 6092333 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد