Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در این خصوص معتقد است: «داخل خودرو جزو حریم شخصی است و دیگری حق ندارد به آن تجاوز کند، ولی جهات شرعی مانند حجاب و امثال آن باید در داخل اتومبیل رعایت شود.» آیت‌الله نوری همدانی نیز داخل خودرو را حریم خصوصی قلمداد کرده و معتقد است در این باره باید بر اساس مقررات اسلامی عمل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسأله اینجاست که اختلاف نظر مسئولین درباره حریم خصوصی تنها به خودرو محدود نمی‌شود.

در گزارشی که 3 تیرماه سال جاری از سوی داتیکان منتشر شد، دکتر علی‌نجفی توانا پاسخ به این سؤال که آیا ورود به پلاژهای خصوصی نیازمند مجوز است اظهار داشت: «به نظر می‌رسد ما در خصوص رستوران‌ها، هتل‌ها، پلاژهای عمومی باید قائل به این باشیم که نوع اماکن حریم خصوصی تلقی نمی‌شوند. ولی بدون تردید اتاق‌های هتل، پلاژهای خصوصی و شرکت‌ها مسلما حریم خصوص هستند. جدای از تمامی این مباحث باید متذکر شد که قانونگذار معیاری برای حریم خصوصی تعیین نکرده ولی در عرف، حریم خصوصی جایی است که شخص در آنجا دارای خلوت و زندگی خصوصی است و ورود به آنجا جز از طریق مجوز قانونی، چنانچه بیم وقوع جرم در آنجا وجود نداشته باشد، ممکن نیست.

ناگفته نماند که برای اخذ مجوز باید دلایل منطقی و مستدل ارائه شود. از این رو به نظر می‌رسد ورود به پلاژهای خصوصی حریم خصوصی محسوب شده و باید برای ورود به این اماکن مجوز قانونی وجود داشته یا دلایل کافی برای وقوع جرم در آنجا وجود داشته باشد.»

گفتنی است حجت‌الاسلام غلام‌حیدر حیدری رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی در سخنان روز 31 خرداد خود صراحتا اعلام کرده بود که مأمورین نیروی انتظامی می‌توانند بدون مجوز به پلاژهای خصوصی ورود کنند.

به نظر می‌رسد برای حل این مناقشه باید قانونگذار ورود کند و حدود و ثغور یا مصادیق حریم خصوصی را برای جلوگیری از اعمال سلیقه مشخص کند.

منبع: داتیکان

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۸۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند

سید احمد موالی زاده فرماندار اهواز با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت سد دز و رهاسازی آب، بر بالا آمدن آب رودخانه دز هشدار داد.

او ادامه داد: شهروندان به ویژه اهالی روستاها از تردد و توقف در حاشیه و حریم رودخانه های دز و کارون خودداری کنند.

فرماندار اهواز گفت: با توجه به رهاسازی آب سد دز، به روستاهای حاشیه رودخانه ها اطلاع رسانی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • مجوز راه‌اندازی پارک آبی در ابهر دریافت شد
  • یک جنگ سرد جدید؟ جنگ جهانی سوم؟ / چگونه می توانیم در این «عصر سردرگمی» حرکت کنیم؟
  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • پیک موتوری برقی در راه بازار تهران
  • چالش کلاس‌های پرتراکم؛ از سردرگمی تا توقعات نابجا از معلمان
  • چالش کلاس‌های پرتراکم؛ از سردرگمی تا توقعات نابه‌جا از معلمان
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند