Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@22:36:16 GMT

کمپ ترک اعتیاد جدید در اردستان افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۲۸۸۹۹

کمپ ترک اعتیاد جدید در اردستان افتتاح می شود

مطلب زاده تنها مرکز ترک اعتیاد در حال حاضر شهر اردستان را مرکز متادون درمانی ساحل سلامت، دانست که ۲۱۰ پرونده فعال دارد و همچنین اعلام کرد به زودی کمپ جدیدی در این منطقه تاسیس می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازصبح اردستان؛ رئیس اداره بهزیستی اردستان در گفت و گویی اظهار کرد: نمایشگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در محل بهزیستی اردستان برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی مطلب زاده گفت: نمایشگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در اردستان، همایش و نمایشگاه شهر زیبا و بدون دود در پارک شهید بهشتی زواره، مواردی است که برای پیشگیری از اعتیاد آماده استقبال والدین و جوانان است.

وی افزود: آموزش مبارزه با مواد مخدر برای دانش آموزان، کارمندان دولت و قشر کارگر در مراکز صنعتی اردستان با همکاری ارگانها، اداره کار و آموزش و پرورش اردستان انجام و ادامه دارد.

مطلب زاده با بیان اینکه موارد آموزشی می تواند در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی همچون مواد مخدر جلوگیری کند، تصریح کرد: به همین منظور با تهیه اطلاعیه های آموزشی و پخش در نماز جمعه شهرهای اردستان، زواره و مهاباد با همکاری ناجا و سپاه و ارسال پیامک اقدام شده است.

رئیس اداره بهزیستی اردستان تاکید کرد: گوش کردن به صحبتهای جوانان و نوجوانان قدم اول جلوگیری این افراد به مواد مخدر بوده و در خصوص درک و نیازهای جوانان می طلبد که والدین با آنها دوست بوده و ارتباط برقرار کنند و به نوعی از گرفتار شدن جوانان خود به آسیب های اجتماعی جلوگیری کنند.

وی همچنین خانواده ها را تشویق کرد تا مسائل پیشگیری از اعتیاد را آموزش دیده و بتوانند تعامل خوبی با فرزندان خود در پیشگیری از اعتیاد داشته باشند.

مطلب زاده خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهر اردستان به ریاست فرماندار و اداره هایی همچون آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هلال احمر توانسته اند در زمینه آموزشهای پیشگیری و جلوگیری از اعتیاد موثر باشند.

رئیس اداره بهزیستی اردستان تاکید کرد: آموزشهایی که در سطح شهرستان برگزار می شود بازخورد آن بعد مشخص می شود و در خصوص جلوگیری و پیشگیری می تواند موثر واقع و برآورد کار خوب بوده است.

وی تنها مرکز ترک اعتیاد در حال حاضر شهر اردستان را ( مرکز متادون درمانی ساحل سلامت) دانست که ۲۱۰ پرونده فعال دارد و همچنین اعلام کرد به زودی کمپ جدیدی تاسیس می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار لطف‌الله دارابی صبح پنجشنبه در جلسه شورای مواد مخدر کردستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۷۶ معتاد متجاهر در استان جمع آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد داده شدند.

وی بیان کرد: از تعداد معتادان متجاهر جمع‌آوری شده در استان طی سال جاری ۲۲ نفر آنها سابقه سرقت و ۱۰۰ نفر از این افراد نیز سابقه تکرار نگهداری دارند.

وی یادآور شد: در سال گذشته نیز ۲ هزار و ۵۶ معتاد متجاهر در استان جمع آوری به به کمپ‌های نگهداری و ترک اعتیاد استان تحویل داده شدند.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان به آماری از کشف مواد مخدر در سال جاری پرداخت و گفت: امسال ۱۹۸ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

دارابی اذعان کرد: سال گذشته هزار و ۲۶۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و سه هزار و ۸۶۱ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

وی همچنین از منهدم شدن هشت باند مواد مخدر در استان خبر داد و بیان کرد: در مجموع سال قبل سه هزار و ۹۴۶ پرونده تشکیل شد و ۱۵۹ دستگاه متخلف در رابط

وی از دستگیری ۵۲۳ توزیع کننده مواد مخدر در استان طی سالجاری خبر داد و بیان کرد: این رقم نسبت به سال قبل ۹ درصد رشد داشته است.

کد خبر 6094897

دیگر خبرها

  • از ساخت و ساز ساختمان ناایمن در کرمانشاه جلوگیری شد
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان