Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای هرمزگان اظهار کرد:با اعمال نتیجه بازشماری ۲۶ صندوق و تغییرات حاصل از آن ، انتخابات شهر بندرعباس از سوی هیئت نظارت مرکزی کشور تایید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛احمد مرادی،رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای هرمزگان درجمع اصحاب رسانه با اشاره به جزئیات برگزاری انتخابات و نتیجه نهایی انتخابات شورای شهر بندرعباس گفت: بعد از اعلام نهایی تایید صلاحیت شدگان کار هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا آغاز شد و با اعتراضات افراد در چارچوب قانون رسیدگی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در زمان تایید صلاحیت نامزدها برخی خلاف قانون را در پیش گرفتند که به این دلیل استعفای خود را به هیئت نظارت مرکزی کشور اعلام کردم.

مرادی یادآور شد: در ابتدای برگزاری انتخابات اعلام کردم در صورت بروزتخلف در روند انتخابات استعفا خواهم داد اما استعفای بنده از سوی هیئت نظارت مرکزی بر انتخابات شوراها مورد قبول نشد و خواستار ادامه فعالیت بنده شدند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با اشاره به اعتراض ۴۷ نفر از ۱۸۷ کاندید انتخابات در بندرعباس تاکید کرد: برخی از نامزدها به نظم در شعب، اعلام به تفکیک آرا در صندوق ها معترض بودند وتعدادی نیز دست کاری در شمارش آرا را مطرح کردند.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای هرمزگان ادامه داد: با اعلام اسامی از سوی کاندیدای معترض، بر اساس فراوانی اعتراضات صندوق های مورد نظر مشخص و قرار شد که از تعداد 155 صندق اخذ رای ۲۶ صندوق مورد بازشماری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: طبق عرف انتخابات باید 10 درصداز صندق های رای بازشماری می شد و اعلام بازشماری ۲۶ صندوق گلایه هیئت نظارت مرکزی کشور را نسبت به تصمیم ما بهمراه داشت.

مرادی تاکید کرد: نظر بنده بر این بود که شمارش ۲۶ صندوق در یک روز رقم بخورد اما با اعلام فرمانداری مبنی بر اینکه بیرون بردن صندوق ها از فرمانداری امکان پذیر نیست صندوق های رای ظرف مدت سه روز بازشماری شد.

وی اظهارکرد: با توجه به اختیاراتم اعلام شد که هر کاندیدا می تواند در زمان بازشماری صندوق ها حضور داشته باشد که در نهایت سه کاندید به نمایندگی از کاندیداهای معترض حاضر شدند همچنین یک خبرنگار در صحنه بازشماری اراء حضور داشت.

نماینده هرمزگان در مجلس ادامه داد: هیئت اجرایی اعلام کرد که در دو صندوق 107 و 117 مربوط به مسجد قدس و مسجد ابوالفضل بازشماری شود که این عمل مجددا انجام شد و ابهامات این دو صندوق نیز مرتفع شد.

مرادی گفت: در نتیجه بازشماری آرا نتایج انتخابات تغییراتی بهمراه داشت و میان اعضای اصلی و علی البدل تغییرات حاصل شد.

وی افزود: طبق قانون چنانچه اگر در بازشماری آرا تغییری حاصل شود نتیجه باید به مرکز اعلام می شد که با وجود بازشماری 26صندوق در خواست بازشماری مجدد داده شد.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای هرمزگان با اشاره به حضور سه بازرس هیئت نظارت مرکزی در بندرعباس یادآور شد:مجددا از 26صندوق بازشمازی شده هفت صندوق به صورت رندومی بازشماری شد که نتیجه نهایی با آمار اعلامی ما تفاوتی نداشت از این رو طبق قانون باید 15 درصد از کل صندوق ها مجددا بازشماری می شد که با حضور بازرسان بازشماری مجدد صندوق ها متوقف شد.

وی با بیان اینکه اصرار بر آن بود که نتیجه اولی انتخابات تایید شود و هیئت نظارت مرکزی و کارشناسان بر این امر فشار می آوردند،تصریح کرد:کار استان با خواهش و التماس حل نمی شود بلکه نیازمند مطالبه گری جدی است که در نتیجه پیگیری های هیئت نظارت استان و براساس صورت جلسه 26 صندوق صحت بازشماری آرا تایید شد.

مرادیبا بیان اینکه عملکرد هیئت مرکزی در بندرعباس را اصلا تایید نمی کنم، خاطرنشان کرد: بالاترین رای کاندید شورای شهر بندرعباس 515 رای بود همچنین در صندوقی 200 رای برای یک نفر اضافه نوشته شده بود و در مرحله بازشماری آرا سه نفر کاهش داشتند لیست علی البدل تغییراتی حاصل شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۸۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر

به گزارش خبرگزاری مهر، انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر برگزار شد. عباسعلی محمدزاده رئیس اداره دانشجویی سازمان جوانان در خصوص نحوه گزینش این افراد گفت: اعضا پس از مرحله شهرستان وارد مرحله استانی شدند که پس از انتخاب به عنوان برگزیدگان شورای مرکزی معرفی شدند.

محمدزاده شعار کنگره را جوانان، مشارکت، مسئولیت پذیری بیان کرد و افزود: این برنامه بر اساس اهداف جمعیت هلال احمر در راستای ارتقای مشارکت جوانان و مشارکت دادن آن‌ها در تصمیمات مربوط به فعالیت‌های این عزیزان اجرا شد تا با تصمیم‌گیری مناسب در خصوص فعالیت‌های جوانان بتوانیم از آنها به عنوان افرادی تصمیم ساز و مؤثر در امور مربوطه بهره مند شویم تا در آینده نیز جامعه‌ای مسئولیت پذیر و مؤثر را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: با برگزاری انتخابات در ششمین کنگره سراسری اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر که به مدت ۳ روز در مجموعه فرهنگی ورزشی دشت بهشت محمد شهر (استان البرز) برگزار شد، طی آن دبیران شاخه جوانان، روستایی و خانه‌های هلال، دانشجویی پیشنهادات، دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی بیان کردند.

رئیس اداره دانشجویی سازمان جوانان افزود: در هر شاخه ۵ نفر به عنوان اعضای منتخب اصلی و ۲ نفر به عنوان عضو علی‌البدل با آرای حاضران جهت تشکیل شورای مرکزی انتخاب شدند

بر اساس این گزارش؛ وریا فلاحی (کردستان)، آکو مرادی (کرمانشاه)، امجد خیاط (آذربایجان غربی)، پیام زمانی (همدان)، مهدی اکبری (فارس) اعضای اصلی شاخه جوانان و ابراهیم ممتاز (اصفهان) و سید مهدی حسنی (زنجان) به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

در شاخه دانشجویی کامکار متین (تهران)، مهدی مجدی زاده (خراسان رضوی)، محمدرضا سبکتکین (اصفهان)، سمانه رواز (هرمزگان)، محمد هادی جعفری (زنجان) و هادی الهیاری (خراسان جنوبی) و سارا مدملیلی وند (خوزستان) به عنوان عضو اصلی معرفی شدند.

در شاخه روستایی و خانه‌های هلال نیز محمدرضا فروتن (اردبیل)، مهدی رضایی (همدان)، نگار زینی وند (لرستان)، یعقوب، جنجال (چهارمحال بختیاری)، فاطمه علمشاهی (قزوین) اعضای اصلی و فاطمه ابراهیمی زاده (یزد) وکاثوم حسانی (کهگیلویه و بویراحمد) به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

کد خبر 6087689

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد