Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر روز سه‌شنبه مدرسه فوتبالي در شهرک شهيد محلاتي تهران افتتاح شد که نظر بسياري را به خود جلب کرد؛ مدرسه‌اي با نام شهيد ابراهيم هادي و مديريت محمد انصاري، بازيکن بااخلاق پرسپوليس و با هدف تربيت فوتباليست‌هاي اخلاق‌مدار و البته فني. گروه فرهنگی جهان نيوز، دنيا حيدري: در روزهايي که اخبار خوشايندي در خصوص مدارس فوتبال به گوش نمي‌رسد، بازيکن اخلاق‌مدار پرسپوليس تصميم به افتتاح مدرسه فوتبالي مي‌گيرد که قرار نيست در آن تنها فوتبال به بچه‌هاي مردم آموزش داده شود و قرار است در آن با تأکيد به مسائل اخلاقي، کار فرهنگي نيز انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



انصاري براي پياده کردن اهدافش از نام شهيدي استفاده مي‌کند که چند سال قبل از طريق يک کتاب با او آشنا شده و مي‌خواهد با استفاده از نام و خصايص اخلاقي او، گامي بلند در فوتبال ايران بردارد. فوتبالي که سال‌هاست اخلاق را جا گذاشته و بدون آن مي‌تازد!
انصاري در اولين گام سراغ مربي سابق خود، کوليوند مي‌رود؛ مربي که فوتبال و اخلاق را از او آموخته و در اين‌باره مي‌گويد: «پيوند اخلاق و ورزش شايد اين روزها حلقه مفقوده ورزش ما باشد و ايجاد مدرسه فوتبالي در رده سني پايه و به نام شهيد هادي مي‌تواند گشايشي در حل اين مشکل باشد. بايد فضاي ورزش و تفريح را در کودکان و نوجوانان به وجود آورد.

مدرسه فوتبال شهيد ابراهيم هادي اين فرصت را به کودکان و نوجوانان مي‌دهد که علاوه بر ورزش قهرماني، به ورزش پهلواني نيز بپردازند و چه الگويي بهتر از شهيد هادي. بچه‌هاي ما بايد بدانند که شهيد ابراهيم هادي مي‌تواند سرلوحه‌اي براي ورزش پهلواني آنها باشد.

اميدوارم بتوانيم راه او را ادامه دهيم و در مسيرش قدم برداريم. براي استفاده خانواده معظم شهدا از اين مدرسه فوتبال تسهيلات ويژه‌اي در نظر گرفته شده و همچنين کودکان شهداي مدافع حرم به صورت کاملاً رايگان مي‌توانند در مدرسه فوتبال شهيد هادي ثبت‌نام کنند.»

در حالي که اين روزها شاهد رشد قارچ‌گونه مدارس فوتبال با نام بازيکنان مشهور و شناخته شده‌ايم، اما حالا شاهد نوع مديريت ديگري هستيم، انصاري خود قرار است مديريت اين مدرسه فوتبال را که هنوز فعاليتش را شروع نکرده خاص شده، به عهده بگيرد.

او حتي براي آموزش نيز از کوليوند، مربي سابق خود که مي‌گويد اخلاق را نيز در کنار فوتبال از او ياد گرفته، استفاده مي‌کند؛ مربي که مي‌گويد قصد ورود به مدارس فوتبال را نداشت. تجربه‌اي که هرگز علاقه‌اي به داشتن آن نداشته، اما نتوانسته به شاگردش نه بگويد.

کوليوند در گفت‌وگو با «جوان» در اين باره بيشتر توضيح مي‌دهد: «يک روز محمد آمد و گفت که مي‌خواهد مدرسه فوتبال راه بيندازد، گفتم تمايلي به اين کارها ندارم، تأکيد کرد که کمکش کنم، گفت مي‌خواهم مدرسه‌اي باز کنم که فقط به فوتبال نمي‌پردازد، مي‌خواهم به مسائل فرهنگي نيز توجه کنم و حتي گفت که قصد دارد از چند روحاني براي آموزش مسائل فرهنگي استفاده کند. قبول کردم مسائل فني را به دست بگيرم. براي من اخلاق در زمين خيلي مهم است.

من فوتبال آموزش مي‌دهم، اما به مسائل اخلاقي هم تأکيد دارم اما مي‌دانم که اول خودم بايد به آنچه که قرار است ياد بدهم، عمل کنم. تيم‌هاي من هميشه کمترين کارت زرد را مي‌گيرند. قرار نيست يکسري بازيکن تربيت کنيم که فقط بااخلاق باشند و فوتبال ندانند. مي‌خواهيم بازيکنان فني و اخلاق‌مداري تربيت کنيم که همه چيز را در کنار هم داشته باشند. هم بار فني و هم احترام به حريف، داور، مربي، بزرگ‌تر و حتي مردم و اميدوارم موفق باشيم.»

خودش هم با اطرافيانش تفاوت‌هاي زيادي دارد. کمتر پيش مي‌آيد که فوتباليستي بعد از رسيدن به پيراهن تيم ملي يا يکي از تيم‌هاي مطرح پايتخت، تغييرات قابل توجهي نداشته باشد. از سر و شکل و ظاهر گرفته تا تيپ و نوع اتومبيل و حتي برخوردهايش.

محمد انصاري اما تفاوت را به گونه‌اي ديگر معنا کرد. جواني که هنوز اعتقاداتش برايش حرف اول را مي‌زند. اين را نه فقط از ظاهر او بلکه رفتار و حتي تصميماتي که مي‌گيرد مي‌توان به خوبي دريافت. صفحه اينستاگرامش را اگر ببينيد، بدون شک تعجب مي‌کنيد که اينها پست‌هاي يک فوتباليست باشد، اما تفکرات او متفاوت از سايرين است. تفکري که اين‌بار پا را فراتر گذاشته و مي‌خواهد دست نونهالاني که رؤياي فوتباليست شدن را دارند، بگيرد.

افتتاح مدرسه فوتبال شهيد هادي، مي‌تواند گامي بلند در راستاي بازگشت اخلاق به فوتبال باشد. همان اخلاقي که حسين کلاني مي‌گويد به فوتباليست‌هاي امروز ياد داده نشده و نمي‌شود و حالا انصاري قصد آن را دارد. اين را از نامي که براي مدرسه فوتبالش گذاشته مي‌توان فهميد.

وام گرفتن نام شهيدي که چند سال پيش با خواندن کتاب زندگينامه‌اش، چنان مجذوب او و مرامش شد که حالا مي‌خواهد دينش را به او و امثال او ادا کند، آن هم با زنده نگه داشتن هرچه بيشتر نام او والبته ياد دادن مرام و معرفتش به نونهالان و جواناني که نه فقط آينده فوتبال، که آينده اين کشور پهناورند.

هنوز هم براي بسياري «داش ابرام» است. براي آنهايي که انگار نه انگار 36 سال از آخرين روزهايي که در کوچه و پس‌کوچه‌هاي تهران قدم زده مي‌گذرد و هنوز به گونه‌اي از او سخن مي‌گويند که گويي هنوز نفس مي‌کشد.

بسياري اما او را از روي سطر‌هاي کتاب «سلام بر ابراهيم» عمادي مي‌شناسند، اما هر دو گروه، هنوز هم گير مرام و معرفتش هستند. مرامي که تقريباً شش سال پيش بود که پسر محجوب پرسپوليس را نمک‌گير خود کرد و او را به جايي رساند که حالا مي‌خواهد دينش را به او و کشورش، ‌با تربيت نونهالان فوتباليستي ادا کند که مي‌توانند ستاره‌هاي آينده فوتبال اين مرز و بوم يا پهلوانان نامدار آن باشند.

*فوتبال پاک «محمد انصاري»‌ها را مي‌خواهد
در همین حال،سعيد احمديان نیز طی یادداشتی در روزنام جوان نوشت:در فوتبالي که از سر و کول آن بي‌اخلاقي و هزار اتفاق ريز و درشت ضدفرهنگي بالا مي‌رود، بايد قدر فوتباليست‌هايي مانند محمد انصاري را بيشتر از هميشه دانست؛ بازيکني که مي‌آيد و يک مدرسه فوتبال را با نام يک شهيد افتتاح مي‌کند و هدفش را تربيت بازيکنان مؤمن و اخلاق‌مدار عنوان مي‌کند. محمد انصاري‌ها و حرکت‌هايي از اين دست گمشده اين روزهاي فوتبال ايران هستند، فوتبالي که در چند سال اخير با قراردادهاي ميلياردي و بي‌ضابطه‌اي که از جيب بيت‌المال بسته مي‌شود، با سرعتي باور نکردني به سمت سقوط اخلاقي در حال حرکت است و متوليان و تصميم‌گيرندگان اين ورزش هم تماشاگر اين اتفاق هستند و تلاشي براي جلوگيري از انحطاطي که فوتبال ايران را دربر گرفته، انجام نمي‌دهند. هرچند برخي از آنها هم در رسيدن فوتبال به شرايط اخلاقي اسفباري که اين روزها دارد، دستي بر آتش دارند! در اين شرايط بايد محمد انصاري و مدرسه فوتبالي را که به نام شهيد مزين شده، پاسداشت و براي تکرار حرکت‌هاي از اين دست تلاش کرد تا روزگار فوتبال بيشتر از اين سياه‌تر نشود، فوتبالي که بازيکنان آن الگوهاي خيلي از نوجوانان و جوانان هستند، اما بازيکنان آن پرونده‌هاي پربار از فساد در راهروهاي دادگاه‌ها و کلانتري‌ها دارند، فوتباليست‌هايي که درس بزرگي و اخلاق را از مربيان و مديران نگرفته‌اند و وقتي با يک قرارداد ميلياردي روبه‌رو مي‌شوند و حساب بانکي‌شان پر از پول مي‌شود، تنها چيزي كه از آنها باقي نمي‌ماند اخلاق و پشت نکردن به فرهنگ و اعتقاداتي است که با آن بزرگ شده‌اند. ورزش فوتبال پر مي‌شود از بداخلاقي‌ها و فسادي كه در بين بازيکنان، مربيان و مديران بيداد مي‌کند و بازيکناني مانند محمد انصاري در چنين فوتبالي آنقدر ناياب مي‌شوند که در هياهوهاي ستاره‌هاي پوشالي فوتبال که در شبکه‌هاي اجتماعي به دنبال لايک خريدن جنس مخالف هستند و غرق در فساد، گم مي‌شود.

در چنين فوتبالي شايد عجيب است بازيکناني مانند محمد انصاري رشد کنند و برخلاف اکثريت جامعه فوتبال، نمونه‌اي از اخلاق و فرهنگ ديني کشورمان باشند و رسيدن به شهرت و پول نتوانسته باشد آنها را از اعتقاداتي که دارند، دور کند.

مدرسه فوتبالي را تأسيس مي‌کند تا نونهالان و نوجواناني که تازه مي‌خواهند فوتبال را شروع کنند، علاوه بر فراگرفتن درس فوتبال، از نظر اخلاقي و فرهنگي هم همان بازيکناني شوند که «محمد انصاري»‌هاي آينده فوتبال باشند.
حرکت مدافع پرسپوليس خودجوش و از جنس دغدغه‌هايش است، اما در اين بين نبايد از نقش فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش و البته باشگاه‌ها گذشت که دست روي دست گذاشته‌اند و با فراموشي کار فرهنگي، زمينه‌ساز انحطاط تدريجي فوتبال شده‌اند.

شايد بتوان در نگاه بدبينانه گفت که مديران اين فوتبال اعتقادي به کار فرهنگي و اخلاقي ندارند، مسئله‌اي که سبب شده مديران و مربيان اين فوتبال که بايد سازنده و مهار‌کننده بي‌اخلاقي‌ها باشند، نام خودشان در بين متهمان پرونده‌هاي مختلف فسادهاي اخلاقي و اقتصادي ديده مي‌شود، پرونده قطوري که مجلس گذشته دو سال براي جمع کردن آن وقت گذاشت و هزاران ادله و مدرک جور کرد، اما اهمال دستگاه‌هاي نظارتي و قضايي براي برخورد با متهمان پرونده فساد در فوتبال کار را به جايي رسانده تا امروز فوتبال با مکيدن سالانه چندصد ميليارد تومان و گردش مالي که به هزار ميليارد مي‌رسد، بيشتر از قبل غرق در فساد شود. حالا وقتي «محمد انصاري»‌ها در اين فوتبال انگشت‌شمار باشند و در اقليت، آن وقت است که صداي بازيکنان، مديران و مربياني که فسادشان در فوتبال بيداد مي‌کند، بلندتر است و همين سبب مي‌شود فوتبال هر روز که مي‌گذرد از اخلاق و فرهنگ و مسائل اعتقادي تهي‌تر شود و فساد اخلاقي و اقتصادي در مقابل گسترش پيدا کند.

فوتبال اين روزها کمتر مديري در فدراسيون و باشگاه‌ها به خودش مي‌بيند که دغدغه و درد مسائل اعتقادي و اخلاقي داشته باشد و براي سالم‌سازي فضاي فوتبال آستين‌هايش را بالا بزند.

براي بازگشت اخلاق و فرهنگ، فوتبال به بازيکنان، مربيان و مديراني از جنس محمد انصاري احتياج دارد، کساني که به ترويج اخلاق و معنويات که مي‌تواند باطل‌کننده سحر فساد اين روزهاي فوتبال باشد، اعتقاد قلبي و عملي داشته باشند. با حضور مديراني از جنس «محمد انصاري»‌ در رأس اين ورزش مي‌توان اميد داشت تا لکه‌هاي سياه فوتبال که روز به روز بيشتر مي‌شود، از دامن اين ورزش پاک شود.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۲۹۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد محبی؛ نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه شد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ سازمان لیگ برتر فوتبال روسیه پس از قرار دادن نام محمد محبی، مهاجم تیم روستوف در فهرست نهایی نامزدهای کسب جایزه بهترین بازیکن فصل ۲۰۲۴ - ۲۰۲۳ اکنون او را نامزد دریافت یک جایزه دیگر نیز کرده است.

بیشتر بخوانید؛ سردار آزمون، غایب رمی‌ها برای یوونتوس؟

محمد محبی که نخستین فصل حضورش را در تیم روستوف سپری می‌کند، از سوی سازمان لیگ برتر روسیه نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن تازه‌وارد این فصل شده است.

فهرست نهایی نامزدهای بهترین بازیکن تازه‌وارد فصل جاری لیگ برتر فوتبال روسیه شامل محمد محبی (روستوف)، بیتلو (دینامو)، تامرلان موسیف (بالتیکا/زسکا)، نیکیتا سالتیکوف (کریلیا)، میرلیند داکو (روبین‌کازان) و آببوسبک فیضولایف (زسکا) هستند.

انتهای پیام/

فاطمه نورنژاد کد خبر: 1229397 برچسب‌ها فوتبال دنیا

دیگر خبرها

  • ویژگی‌های معلم خوب در مدرسه شهید کاظمی اردبیل
  • محمد محبی؛ نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه شد
  • ایران خودرو دوباره فوتبالی شد
  • عمو پورنگ به «لالایی» نزدیک شد و تلویزیون به سریالی فوتبالی!
  • شهید مطهری اخلاق مداری در سیاست را به ما آموخت
  • چشم امید خوزستانی‌ها به درخشش کاپیتان
  • یادداشت: پیغامی برای هاشم بیگ‌زاده!
  • به صدا درآمدن زنگ روز معلم در مدرسه دخترانه شهید امام بخش + تصاویر
  • آسمانی شدن پدر شهید در شاندرمن ماسال
  • اصلاح کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد