Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتشار مطالب انحرافی در فصل‌نامه استارباد در روزهای گذشته سبب اعتراضات زیادی توسط نیروهای انقلابی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، شاید باید منافقین را در نظام جمهوری اسلامی ایران جزء نخستین دشمنان انقلاب اسلامی دانست، منافقین حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با همراهی نیروهای اصیل انقلابی درصدد بدست گرفتن قدرت انقلاب اسلامی بودند و پس از آن اگر چه بسیاری ماهیت خود را به نمایش گذاشتند اما رگه‎هایی از آنها در جامعه باقی ماندند و برخی از این افراد در بزنگاه‎های تاریخی مانند سال 1388 با به خیابان‎ آمدن‎ها هر آنچه در توان داشتند برای براندازی انقلاب اسلامی هزینه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به رشد علمی، سیاسی و فرهنگی کشور امروز منافق از شکل انسانی خود گاهی خارج شده و به شکل متد علمی و یا یک روزنامه، هفته‎نامه و یا فصلنامه درآمده است.

در روزهای گذشته انحراف یکی از فصلنامه‎هایی که به دنبال بزک کردن گروهک منافقین و نشان دادند چهره انقلابی از بازماندگان آنان بود توسط نیروهای انقلابی در استان گلستان رونمایی شد.

بیانیه‎های مختلف و اعتراضات زیادی پس از انتشار مطلب انحرافی این فصل‌نامه از گوشه گوشه کشور اسلامی و استان گلستان شنیده شده و بر این اساس برآمدیم تا با یکی از فعالان فرهنگی و اجتماعی استان گلستان که نسبت به مطالب این فصلنامه معترض است هم کلام شویم.

سید رضا حسینی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم از گرگان با بیان اینکه پیش از این شماره‎های گذشته فصل‌نامه استارباد را دیده بودم و نسبت به آن بدگمان بودم اما در شماره جدید این فصل‌نامه دقیقا متوجه اهداف این فصل‌نامه شدم.

وی تصریح کرد: برخلاف آنچه که مسئولان این فصل‌نامه مدعی هستند که با محوریت فرهنگی، هنری، ادبی و تاریخی نوشته شده اما سیاسی‌بینی وسیاست‎زدگی این فصلنامه را می‎توان در همه شماره‎ها به نحو رندانه‎ای دید.

این فعال اجتماعی استان گلستان تاکید کرد: از تصاویر روی جلدهای شماره‎های مختلف، تیترها و عناوین و شخصیت‎های خاص این فصل‎نامه می‎توان به این نتیجه رسید که این نشریه برخلاف ادعای گردانندگان آن مسیر دیگری را دنبال می‎کند.

حسینی با بیان اینکه برای اثبات این مدعا می‎توان جلد آخرین شماره این فصل نامه را دید، تاکید کرد: عنوان فصل‌نامه، استارباد است که بنا بر صفحه نخست فصل‌نامه تصحیف استرآباد است اما این در حالی است که بنا بر گفته تاریخ‎نویسان محلی اسم حقیقی گرگان،که توسط رضا پهلوی به این نام خوانده شد استر آباد بود چرا که دراین منطقه استرکه به معنی قاطر یا الاغ است، تعداد زیادی پرورش داده می‎شد اما کلمه استارباد ذهن رابه سمت نام ستاره یا استرهمسر خشایار شاه می‎کشاند و این مهم را باید خود یک زمینه تحریف تاریخی دانست.

وی به تصاویر افراد روی مجله به عنوان صاحبان قلم و یا مصاحبه‎شوندگان اشاره کرد و تاکید کرد: 3 فرد از 16 نفری که عکسشان بر روی جلد این نشریه قرار دارد جزء بازداشت‎شدگان فتنه سال 88 هستند.

این فعال اجتماعی استان گلستان ادامه داد: تعدادی از این افرادی که عکسشان بر روی جلد این نشریه آورده شده جزء حزب توده یا مجاهدین و چند نفر از لیبرال‎ها و یا به اصطلاح امتی‎ها بودند.

حسینی با بیان اینکه تیتری تحت عنوان پرونده‎ای برای انقلاب بهمن 57 در گرگان بر روی صفحه نخست این نشریه آورده شده، افزود: این اقدام توسط مسئولان این فصل‎نامه همان مسیر جریان‎های لیبرال و اپوزوسیون‎های جمهوری اسلامی ایران است که درصدد حذف نام اسلام در کنار انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه در دهه‎های اخیر حتی در پایان‎نامه‎های مقطع دکتری برخی دانشجویان و پژوهشگران هنگام تبدیل شدن به کتاب اسم اسلام را حذف کردند، افزود: برای تائید این مهم می‎توان به سرمقاله مدیرمسئول در آخرین شماره این فصل نامه درسال 1395 اشاره کرد که با زبان بی‌زبانی اقراربه این رویکرد کرده است.

این فعال اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه در پایان این سرمقاله دوباره مدیرمسئول بر غیرسیاسی بودن این فصل‎نامه تاکید دارد، یادآور شد: در بخشی از این مقاله آمده است که «استارباد بی‎هیچ گرایش و رویکرد سیاسی-اجتماعی تنها در راستای اعتلای فرهنگ این دیار انتشار می‎یابد و بس!!!» جالب اینجاست این تاکید بر رویکرد متفاوت در انقلاب‎پژوهی در ابتدای پرونده انقلاب بهمن 57 نیز دوباره تکرار شده و بر آن تاکید شده است.

حسینی با بیان اینکه برخی نوشته‎های این فصل‎نامه درصدد این است که بگوید در تاریخ‎پژوهی انقلاب اسلامی اصل بی‎طرفی رعایت نشده است، افزود: در این نشریه فضای حاکم بر این گفتگوها نه به شکل نرم بلکه کاملا عینی روایتی لیبرالی از انقلاب ارائه می‎کند و به حذف شخصیت‎های بزرگ انقلاب مانند امام خمینی(ره) و روحانیت می‎پردازد.

وی با بیان اینکه نقش شخصیت‎هایی مانند شریعتی و بازرگان و گروه‎های دیگر را نباید در انقلاب نادیده گرفت اما اینکه یک اقلیت را اصل انقلاب معرفی کنیم یک خیانت فرهنگی است، افزود: در ابتدای فصل‌نامه قید شده که مطالب این مجله به عهده نویسندگان آن است و بیانگر دیدگاه استارباد نیست و کسی نیست بگوید آیا مصاحبه با این همه ادم با گرایشات یکسان بیانگر رویکرد سیاسی از طرف نشریه نیست؟

این فعال اجتماعی استان گلستان تاکید کرد: این فصل نامه را با هرعینک و از هر زاویه ای ببینی رویکرد ایدئولوژیکی با گرایشات سکولاریستی ولیبرالیستی را در تمام وجوهش مشاهده می‌کنید!حتی شعر!

حسینی تاکید کرد: این رویکرد لیبرالیستی و سکولاریستی که کاملا بیانگر ایدئولوژیک بودن این فصل‎نامه است از طرح جلد تا آخرین صفحه وجود دارد به شکلی که در آخرین صفحه نامه‎ای از محمد رضا سرگلزایی خطاب به مدیرمسئول فصل‌نامه چاپ شده که در آن بابت پرداختن به پروژه شوم قتل‎های زنجیره ای درشماره قبل این نشریه تقدیر به عمل آورده است.

وی با بیان اینکه فصل‎نامه موسوم به فرهنگی، هنری، ادبی و تاریخی به اصطلاح استارباد، مانیفست ایدئولوژیکی لیبرال‌های استان است، افزود: اعتقاد من این است که شبکه روشنفکری و تئوریک جریان اپوزسیون جمهوری اسلامی در استارباد کار فرهنگی می‎کنند و اکنون باید پرسید نهادهای فرهنگی و دولتی و ادارات پاسخگو در حوزه فرهنگی چه پاسخی برای تحریفات تاریخی انقلاب توسط متولیان این فصلنامه دارند.

گفتنی است که در شماره 8 این فصل‌نامه ذکر شده که اقتصاد دوره پهلوی بهتر از جمهوری اسلامی است و تضاد طبقاتی کمتر بوده و یا در مصاحبه‎ها به این مهم اشاره شده که در دوره شاه پادگان‎ها و دانشگاه‎ها به اندازه انگشت دست معتاد پیدا می‎شد و در حال حاضر دانشگاه‎ها و پادگان‎های ما پر از معتاد شدند و پیش از این در شماره‎های دیگر نیز از اقدامات عمرانی رضاخان در مصاحبه‎ها قدردانی شده بود.

انتهای پیام/

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۰۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است

سرلشکر پاسدار حسین سلامی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ اردیبهشت ماه روز بسیج سازندگی نوشت: ۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام «بسیج سازندگی» از نهاد‌های روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیرقابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیات‌بخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب‌العین قرار دادن منویات و رهنمود‌های حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از شاخصه‌های برجسته «سازمان بسیج سازندگی» است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

وی تاکید کرد: اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ‌تر از گذشته تداوم یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • اعتراض برخی از اعضای رزما به ائتلاف با امنا
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است