Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی غفوری مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعیت صنفی خراسان رضوی 9 درصد جمعیت صنفی کشور است و برای حمایت از آنان امسال چند برنامه در اولویت حوزه بازرگانی این استان قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: اولویت نخست در این حوزه توسعه تجارت الکترونیک می باشد زیرا این بخش به سرعت در بازار های خرده فروشی استان نفوذ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه توسعه کسب و کارهای اینترنتی اولویت دوم بخش بازرگانی خراسان رضوی است، گفت: در سال گذشته این استان از نظر تعداد نمادهای اعتماد صادر شده برای فروشگاه های دارای کسب و کارهای اینترنتی، بعد از تهران در جایگاه دوم کشور قرار گرفت.
غفوری مقدم افزود: با توجه به ابلاغ آیین نامه صدور پروانه کسب و توسعه فروشگاه های مجازی، افزایش این فروشگاه ها از هفت درصد واحدهای صنفی استان به 9 درصد در برنامه های امسال این سازمان است.
وی اظهار کرد: به همین منظور یکی از ساز و کارهای اصلاح شبکه توزیع در این استان، توسعه فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای و افزایش سهم آن به 12 درصد بازارهای خرده فروشی است.
وی گفت: توسعه فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای از سال 94 در خراسان رضوی آغاز شده به طوری که سهم این فروشگاه ها از بخش خرده فروشی از هفت درصد در سال 94 به 9 درصد در سال گذشته رسید.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، ساماندهی واحدهای بدون پروانه کسب و غیرمجاز را از دیگر اولویت های این سازمان ذکر کرد و افزود: این ساماندهی از واحدهای کوچکتر مانند نانوایی ها آغاز شده و هم اکنون ساماندهی واحدهای مشابه دیگر در دست انجام است.
وی اظهار کرد: در حوزه سازماندهی ساختار اتحادیه ها و تشکل های صنفی نیز طی 2 سال گذشته 300 برنامه انتخابات برای اتحادیه های صنفی خراسان رضوی و بیش از 90 برنامه انتخابات برای این اتحادیه ها در مشهد برگزار شد و امسال نیز برگزاری 50 انتخابات اتحادیه صنفی در دستور کار قرار گرفته است که با این اقدام بیش از 90 درصد اتحادیه ها فعالیت و عمر قانونی خواهند داشت.
وی الکترونیکی کردن فرآیند انتخابات اتحادیه های صنفی را از دیگر اولویت های حوزه بازرگانی این استان ذکر کرد و گفت: سال قبل سه مورد انتخابات الکترونیکی مربوط به اتحادیه های صنفی به صورت آزمایشی انجام شد و از امسال کل انتخابات اتحادیه های صنفی به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.
غفوری مقدم افزود: هم اکنون حدود 100 شرکت مجاز پخش کالای استانی و کشوری در خراسان رضوی فعالیت دارند که شناسایی شرکت های پخش فاقد مجوز و ساماندهی آنها در اولویت قرار گرفته است.
وی ادامه داد: پارسال ساماندهی عوامل عمده و خرده دخانی انجام شد که در این راستا حدود 2 هزار عامل شناسایی و ساماندهی شد.
وی اظهار کرد: سهم صنوف تولیدی استان از بازار کشور نیز 22 درصد است که از ابتدای سال گذشته افزایش این سهم در دستور کار قرار گرفت و در این راستا سهم مزبور از 16.5 درصد به 18 درصد افزایش یافت و امسال نیز تلاش می شود این سهم به 22 درصد برسد.
غفوری مقدم گفت: با توجه به فعالیت گسترده شرکت های بازاریابی در این استان کارگروه نظارت بر این شرکتها با عضویت چندین نهاد شکل گرفته و به صورت مستمر بر فعالیت آنها نظارت دارد.
وی افزود: هدف کلی از حمایت شبکه های الکترونیکی توزیع کالا، فروشگاه های مجازی، صنوف تولیدی، فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ و شرکتهای سراسری پخش کالا، کوچک کردن شبکه توزیع و کاهش سودهای مجاز است.
وی اظهار کرد: هدف کلی از ساماندهی شبکه توزیع، کاهش هزینه توزیع است تا تولید داخلی به شکل رقابت پذیر به دست مردم برسد و از نظر قیمت با کالاهای وارداتی رقابت کند.
هم اکنون 165 هزار و 807 واحد صنفی دارای پروانه کسب در بخش های تولیدی، توزیعی، خدماتی و فنی خراسان رضوی فعالیت می کنند.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۰۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حوادث کار در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: حوادث ناشی از کار پارسال در این استان ۶ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش داشته است.

  محمد امین بابایی امروز در نشست خبری با خبرنگاران افزود: تعداد حوادث ناشی از کار  خراسان رضوی ۷۲۹ حادثه در سال ۱۴۰۱ بود که این تعداد پارسال به ۶۸۶ حادثه کاهش یافت.   وی بیان کرد: بیشترین کاهش حوادث ناشی از کار در خراسان رضوی مربوط به بخش معدن با ۱۷ درصد بوده است اما بروز حوادث در بخش صنعت ساختمان، ۲ درصد افزایش داشته است.   مدیر کل تعاون گفت: این نهاد امسال تلاش خواهد کرد تا به منظور کاهش حوادث در صنعت ساختمان، توانمندسازی نیروی انسانی را در دستور کار قرار دهد و باعث کاهش بروز حوادث در این بخش شود، همچنین افزایش ایمنی محیط کار و توانمندسازی کارگران و کارفرمایان بویژه در کارگاه‌ های کوچک از طریق ارایه آموزشهای لازم به آنها از سال گذشته در استان آغاز شده است.   وی با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر از کارگران در استان بیمه هستند، ادامه داد: آمار جامعه کارگری فقط به کارگران بیمه شده تعلق دارد و با توجه به وجود واحدهای کارگری فاقد مجوز در استان، آمار رسمی از جمعیت کارگران استان در دست نیست.   بابایی اظهار کرد: به منظور گرامیداشت هفته کار و کارگر در خراسان رضوی ۵۶۳ برنامه تدوین شده که ۱۰۴ برنامه در مرکز استان و ۴۵۹ برنامه در سطح شهرستانهای استان برگزار می شود که عمده برنامه ها در حوزه فرهنگی است.   وی با بیان اینکه ۶۵ درصد از واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی خراسان رضوی مشمول طرح طبق ه‌بندی مشاغل هستند، افزود: طرح طبقه‌ بندی مشاغل در واحدهایی اجرا می شود که کمتر از ۵۰ نفر نیروی کار دارند، پارسال ۴۸ واحد به مجموع واحدهای مجری این طرح اضافه شدند.   کاهش ۳.۲ درصدی نرخ بیکاری در خراسان رضوی   مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در این استان گفت: نرخ بیکاری استان در زمستان پارسال به ۶.۳ درصد رسید که نسبت به زمستان سال ۱۴۰۱ به میزان ۳.۲ درصد کاهش داشته است.   وی تاکید کرد: خراسان رضوی جزو چهار استان اول کشور در پایین بودن نرخ بیکاری است، نرخ مشارکت اقتصادی در استان نیز ۴۴ درصد بود که ۶ درصد از نرخ مشارکت اقتصادی کشور بیشتر بود.   بابایی در پاسخ به سوالی در خصوص تعطیلی پنجشنبه ها و تاثیر آن بر کاهش حقوق و دستمزد کارگران افزود: برخی اوقات نیروی کار به خواست خود ساعت کاری را کاهش می‌ دهد اما اگر به درخواست کارفرما باشد باید حقوق کارگر به طور کامل پرداخت شود.   وی اضافه کرد: اگر تعطیلات هفته به ۲ روز افزایش یابد، در صورت در نظر گرفتن شیفت کاری برای کارگران در روز تعطیل، به طور قطع مشمول دریافت دستمزد اضافه کار خواهند بود.

دیگر خبرها

  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • معرفی ۴ فروشگاه لوازم کشاورزی متخلف به تعزیرات حکومتی در جیرفت