Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، پایگاه تابستانی سیره رضوی ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، صبح امروز، 15 تیرماه در مشهد افتتاح شد.
در این مراسم محمدرضا کمالی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه هفت گفت: تربیت دینی و اخلاقی یکی از ساحت‌های ششگانه تربیتی در آموزش و پرورش است.
وی بیان کرد: طرح پایگاه تابستانی سیره رضوی یکی از برنامه‌های اجرا شده توسط آموزش و پرورش در این راستا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین علیرضا کاظمی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن اشاره به اشکال اساسی نظام آموزشی که تمرکز اصلی آن بر آموزش است و رویکرد تربیتی وجود ندارد، گفت: فرصت تابستان فرصتی برای تداوم فعالیت‌های تربیتی در بخش‌های مختلف است.
وی با بیان اینکه فرصت تابستان فرصتی برای تداوم فعالیت های تربیتی در بخش‌های مختلف است، اظهار کرد: رویکرد توسعه و ترویج فرهنگ رضوی جزو اساسی‌ترین اولویت‌ها است؛ این رویکرد مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش با محوریت بومی است.
وی، ساحت تربیت اعتقادی و دینی را یک تکلیف و اولویت عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به این اهداف یک سلسله عملیات و برنامه‌هایی برای خودمان تعریف کردیم.
کاظمی افزود: در این راستا طرح‌هایی از جمله زیارت ایتام، گام‌های عاشقی و توسعه و ترویج زیارت اولی‌ها اجرا شده است که در طرح گام‌های عاشقی شاهد حضور عاشقانه دانش‌آموزان در اربعین حسینی برای خدمت به زائران پیاده بودیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 17 هزار دانش‌آموز زیارت اولی داریم، بیان کرد: همچنین هزار و 600 دانش‌آموز یتیم شناسایی شده و به زیارت امام رضا(ع) مشرف شده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از آمادگی این اداره برای تدوین درسنامه رضوی برای دانش‌آموزان پیش دبستانی سطح کشور خبر داد.
در ادامه رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کودکی کردن حق بچه‌هاست، ابراز کرد: ما بزرگ‌ترها باید هدایت کنیم تا این شادی و نشاط ارزشمند باشد؛ اجرای طرح پایگاه تابستانی سیره رضوی، یکی از بهترین استفاده‌هایی است که می‌تواند فضای شادی و نشاط را با هنر، خلاقیت و معنویت برای دانش‌آموزان تلفیق کند تا هدفمند باشد.
وی بیان کرد: انسان قرار نیست هیچ لحظه از زندگی‌اش را به بیهودگی بگذراند و این بهترین راه گذراندن وقت است لذا باید بر اساس ویژگی‌های هر منطقه، برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شود.
وی معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش پایگاه تابستانی سیره رضوی از سه پایگاه به 20 پایگاه، افزود: امیدواریم که این حرکت ادامه پیدا کند.
وی اظهار کرد: اگر دانش‌آموز ما قرار هست به شناخت امام رضا(ع) نائل شود، باید بداند آن امام چگونه زندگی می‌کرد، توصیه‌هایش برای زندگی انسان چه بوده و چه دلالت‌هایی برای زندگی روزمره ما داشته‌اند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۰۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان آمار مدارس تخریبی این استان را اعلام کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید جمال وزیری محبوب عصر امروز در نشست مدیران و معاونان آموزش و پرورش استان سمنان در سالن جلسات این اداره کل اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود بین 33 تا 35 درصد مجموع مدارس استان سمنان تخریبی است.

وی با اشاره به اهمیت نوسازی مدارس تخریبی استان سمنان تصریح کرد: در حال حاضر مهم‌ترین چالش فعلی این‌مجموعه مدارس و فضاهای آموزشی تخریبی و فرسوده در غرب استان سمنان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای شناسایی و اولویت‌بندی نوسازی مدارس این استان عنوان کرد: بیش‌تر عمده مدارس تخریبی استان سمنان مربوط به حاشیه شهرها است.

وزیری محبوب با بیان اینکه در سال گذشته، مبلغ اعتبارات ویژه بهسازی فضاهای آموزشی استان سمنان حدود 2 هزار میلیارد ریال بوده است تصریح کرد: میزان اعتبارات این بخش امسال به 10 هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی با اشاره به سفر وزیر آموزش و پرورش به استان سمنان در حاشیه حضور رئیس‌جمهور در این استان خاطرنشان کرد:‌ در جریان این سفر، مشکلات و دغدغه‌های موجود در حوزه آموزش و پرورش به مسئولان مربوطه، ارائه و در آینده‌ای نزدیک با مساعدت لازم، برخی از این مسائل، رفع و حل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه بیش از 375 هزار میلیارد تومان اعتبارات از محل اجرای مولدسازی اموال و دارایی‌های مازاد آموزش و پرورش استان سمنان جذب شده است گفت: در تلاشیم تا نهضت مدرسه‌سازی را با کمک دولت، مجمع خیران در استان راه‌اندازی و محقق سازیم.

وزیری محبوب به آخرین وضعیت نیروی انسانی در نظام تعلیم و تربیت استان سمنان اشاره و بیان کرد: در سال تحصیلی آینده با استخدام جدید و تأمین نیروی انسانی، مشکلی در بحث ساماندهی نیروها نخواهیم داشت، اما سازماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش و فرایند پروژه مهر تابستان امسال انجام می‌شود.

وی  ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره 124 شهید فرهنگی و 622 شهید دانش‌آموز و شهید استاد مرتضی مطهری، در توصیف جایگاه معلم اظهار داشت: واژه معلم، ماندگارترین واژه در هستی و نام معلم قرین با علم‌آموزی است.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان به درپیش بودن روز و هفته گرامیداشت مقام معلم اشاره و با تأکید بر این‌که معلم باید دانش‌آموزان خود را بر مبنای استعدادهای ذاتی به شکوفایی برساند افزود: مدرسه، دالان دانشگاه نیست؛ بلکه محلی برای کارآفرینی است و کار معلم در واقع تحویل دادن انسان توانمند به جامعه است

وزیری محبوب تصریح کرد: معتقدیم نجات یک دانش‌آموز در مسیر رشد طبیعی خود نجات یک جامعه است و از نگاه ما هر دانش‌آموزی که در مدرسه شکوفا می‌شود تحول‌گر یک جهان خواهد بود.

وی نقش معلم در جامعه را به‌عنوان یک تسهیل‌گر دانست و افزود: معلم تنها نقش یاددهی را ندارد و سیاست اصلی آموزش و پرورش هم آموزش علم نافع و رساندن فرد به بلوغ شخصیتی است.

وزیری یادآور شد: کار معلم این است که انگیزه را در وجود دانش‌آموزان بی‌انگیزه، شعله‌ور کند و علاوه بر نیاز  علمی به نیازهای اخلاقی و معنوی آن‌ها توجه ویژه داشته باشد.

وی هم‌چنین با اشاره به عملکرد و اقدامات اجرایی آموزش و پرورش استان در یک‌سال اخیر، حفظ آرامش، گسترش هم‌دلی و هم‌افزایی بین کارکنان و انسجام درون‌سازمانی را مهم‌ترین دستاورد این‌مجموعه، عنوان کرد و اظهار داشت: احساس رضایت معلم برای حضور در سر کلاس ازجمله موضوعاتی است که در نتیجه آرامش و هم‌دلی بین کارکنان این حوزه به دست آمده است.

انتهای پیام/363/.

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد