Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان سمنان گفت: نمایشگاه‌های تخصصی مد و لباس در استان سمنان از ۲۰ تیرماه به مدت ۸ روز بر پا می‌شود.

به گزارش خبرگزارى تسنیم از سمنان، محمدرضا سوقندى عصر امروز در حاشیه کارگروه مد و لباس اظهار داشت: نمایشگاه تخصصی مد و لباس در استان سمنان از بیستم تا بیست و هشتم تیرماه با محوریت پوشاک مدارس در استان سمنان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه عمده غرفه‌های این نمایشگاه با همکارى سازمان دانش‌آموزی بر پا می‌شود اذعان کرد: ساماندهی مد و لباس مهم‌ترین مشکل جامعه امروز است و این مهم یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان رصد جریان فرهنگی و اجتماعی مد و لباس در سطح عموم را از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه دانست و افزود: پوشش عمومی بر سبک نوع پوشش تأثیرگذار است و جهت‌گیری درصد شناخت و ارائه الگو مبتنی بر سبک ایرانی اسلامی را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه فرهنگ بیگانه با ابزار رسانه الگویی را که با فرهنگ ایرانی بیگانه است تهدید می‌کند تصریح کرد: فرهنگ بیگانگان نه‌تنها پوشش بلکه فرهنگ جامعه را مورد هدف قرار داده و این مهم یکی از دغدغه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می‌رود.

سوقندی با اشاره به یکی از دغدغه‌های مهم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: فرهنگی که پوشش فرهنگ و هویت ما را تحت تأثیر قرار داده و جاذبه‌های کاذبی هم دارد و این‌ها دلایل مختلفی ازجمله برند سازی شبکه‌های ماهواره‌ای را شامل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان مد و لباس، الگودهی و الگوسازی را از اولویت‌های برپایی این نمایشگاه عنوان کرد و یادآور شد: نمایشگاه تخصصی مد و لباس در این استان به‌صورت فصلی برگزار می‌شود و با این شرایط ما در سال 4 بار این نمایشگاه را با توجه به شرایط پوشش و آب و هوایی در استان برگزار می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه راه‌اندازی نهضت فکری و جریان فرهنگی در سطح استان ازجمله اولویت‌های ما به شمار می‌رود اظهار داشت: جریان مقابل ما با وسعت بیشتری قرار دارد و بازار آن در این کشور رونق دارد که با حمایت برخی رسانه‌ها این جریان جذاب شده است.

سوقندی با بیان اینکه جریان‌های ضد فرهنگی دشمنان هویت اسلامی و ایرانی ما را تحت تأثیر قرار داده گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و مراکز فرهنگی باید با کمک و همراهی مردم مقابل این اقدام فرهنگی دشمنان ایستادگی کنند.

وی با اشاره به اهمیت پیوست و تداوم کار فرهنگی در عملکرد سالانه خاطرنشان کرد: اندیشه و تفکر منجر به رفتار می‌شود و هم‌اکنون فضای مجازی در حال الگوسازی است و اصحاب فرهنگ باید چیزی را بگویید که مردم نمی‌بینند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: نسل امروز ما دچار خلأ هویتی شده و باید به میراث معنوی بپردازیم و بخشی از آن در پوشش مردم قرار دارد.

انتهای پیام/

R41366/P41362/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عصر روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ ماه نمایشگاه آثار هنر‌های تجسمی، نگارگری، خوشنویسی گرافیک و هنر‌های ایرانی اسلامی به مناسبت بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی، شاعر نامدار ایرانی افتتاح شد.

در این نمایشگاه که با حضور هنرمندان و هنردوستان افتتاح شد، بیش از ۱۸۰ اثر ارائه شده است.



محمدخراسانی‌زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی مذهبی مدیر عامل سازمان زیباسازی، محمد زرویی نصرآباد سرپرست مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری و تنی چند از مدیران شهری و اساتید به نام هنری و خوشنویسی در افتتاحیه شرکت کرده و نظاره‌گر آثار بی‌بدیل هنری در ستایش استاد سخن سعدی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برپا شد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی برپا می‌شود
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در داخل و خارج کشور برپا می‌شود
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است