Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سعید محمد زاده پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران کل راه آهن سراسر کشور در سالن جلسات راه آهن جنوب در اهواز با اشاره به توجه و تاکید بر حمل و نقل ریلی در برنامه ششم توسعه و اهمیت آن در توسعه اقتصادی کشور اظهار کرد: پرچمدار و طلایه دار توسعه ریلی، سیاست های ابلاغی رهبری در تدوین برنامه های پنجساله توسعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه باید جلوی انحراف برنامه گرفته شود، خاطر نشان کرد: حمل بار و مسافر از طریق خطوط ریلی و راه آهن آنقدر بدیهی است که وقتی این بار از روی جاده به سمت ریل می آید مصرف سوخت آن یک هفتم می شود و حتی درصورت برقی شدن ریل مصرف سوخت آن کمتر از این هم خواهد شد.
به گزارش ایرنا، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه نقش ارتباطات به ویژه خطوط ریلی در دنیا بی بدیل است، گفت: با وجود اهمیت این شبکه، در سال های جنگ تحمیلی و در زمان تحریم ها توجه چندانی به این موضوع نشد.
وی با بیان اینکه پرداختن بیش از اندازه مسئولان به خطوط جاده ای باعث غفلت از خطوط ریلی شده است، ادامه داد: افزایش آلودگی هوا، افزایش هزینه سوخت، استهلاک جاده و تلفات جاده ای از پیامدهای تمرکز بر حمل و نقل جاده ای است.
شریعتی یادآور شد: در برنامه ششم توسعه توجه جدی به خطوط ریلی شده تا از این ظرفیت بیش از پیش استفاده شود.
وی با ابراز امیدواری از اینکه شاهد تحول در خطوط ریلی باشیم، یادآور شد: در این صورت است که توسعه صادرات غیرنفتی و حمل بارهای صنعتی بیشتر خواهد شد که همین امر زمینه رقابت پذیری کشور در سطح بین المللی را افزایش می دهد.
استاندار خوزستان با بیان اینکه توسعه صادرات غیرنفتی به خلق ثروت در کشور کمک می کند، گفت: هزینه حمل کالا در حوزه ریلی بسیار کمتر از خطوط هوایی و جاده ای است.
وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه مجلس یک درصد از درآمدهای نفتی به توسعه خطوط ریلی کشور اختصاص یافته است، توضیح داد: در حال حاضر خطوط ریلی در کشورهای اروپایی به دلیل سرعت، ایمنی و جاذبه های گردشگری مورد استقبال ویژه ای قرار گرفته است.
شریعتی با بیان اینکه خط راه آهن اهواز - اندیمشک مراحل نهایی خود را طی می کند، افزود: امیدواریم با ایجاد توجیه اقتصادی برای سرمایه گذاران زمینه بازسازی خط ریلی مسجد سلیمان نیز فراهم شود.
وی ساخت خط ریلی اهواز به اصفهان را یک اولویت دانست و گفت: از هفته آینده پیگیر اجرایی شدن این مصوبه خواهیم بود.
استاندار خوزستان در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: خوزستان در زمان هشت سال جنگ تحمیلی و درحال حاضر نیز با تولید نفت، دین خود را به کشور ادا کرده است و حال در شرایط اضطراری این استان تمام مدیران و کشور باید خوزستانی شوند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل راه آهن جنوب نیز در این نشست گفت: این اداره کل آمادگی خود را برای همکاری با کارخانجات در حمل و نقل بار اعلام کرده است و درحال حاضر با دو کارخانه به توافق رسیده ایم.
عبدالکریم درویش زاده با اشاره به اینکه این اداره کل رتبه هشتم را از حیث طول خطوط در نواحی 19 گانه دارد اظهار داشت: همچنین رتبه چهارم در جابجایی مسافر و کالا را داریم.
وی با بیان اینکه تعداد قطارهای ما به علت بازسازی محور اندیمشک کاهش یافته است، افزود: درحال حاضر روزانه 2 قطار به مقصد مشهد و سه قطار به مقصد تهران تردد دارند.
درویش زاده تصریح کرد: 14 قطار محلی نیز در استان فعال هستند که هشت قطار در مسیر بندر امام، جهار قطار در مسیر اندیمشک و دو قطار نیز در مسیر خرمشهر وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر درخواست افزایش تعداد واگن در مسیر بندر امام خمینی(ره) و خرمشهر داریم، گفت: با توجه به وجود منطقه پتروشیمی ماهشهر و ظرفیت موجود در آن به دنبال ایجاد یک راه اختصاصی هستیم.
وی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند نیز درخواست یک رام کرده است، یادآور شد: درحال حاضر سرعت قطار در مسیر خرمشهر 110 کیلومتر است اما با یک عملیات بهسازی قابلیت افزایش به 160 کیلومتر دارد.
درویش زاده تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال 95 حجم بار یک میلیون و 840هزار تن بوده اما در سه ماهه نخست امسال این رقم به دو میلیون و 890 هزار تن رسیده است.
وی با اشاره به اینکه شاهد رشد 23درصدی در این خصوص بوده ایم، یادآور شد: حجم جابجایی کالا در کارخانجات پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) 50 میلیون تن است اما سهم راه آهن کمتر از دو میلیون تن است.
مدیرکل راه آهن جنوب خاطر نشان کرد: اداره کل راه آهن جنوب آمادگی خود را برای همکاری با کارخانجات در حمل و نقل بار اعلام کرده است و درحال حاضر با دو کارخانه به توافق رسیده ایم.
وی اظهار داشت: سهم ما در جابجایی شمش و ورق های فولادی دو میلیون تن و سهم خطوط جاده ای 500 هزار تن است. درصدد هستیم تا تمام این کالا بر روی خطوط ریلی جابجا شود.
مدیرکل راه آهن جنوب با انتقاد از سهم کم راه آهن در صادرات کالا از مرز شلمچه تاکید کرد: در سال جاری با وجود رایزنی های صورت گرفته تنها چند دستگاه خودرو از مرز شلمچه توسط قطار منتقل شده است.
7158/6068/1772
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار: مجید ملازاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۰۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل راه آهن خراسان گفت:  این قطارهای فوق العاده به منظور تسهیل در سفر زائران حضرت رضا(ع) در تعطیلات پیش رو، از امروز تا ۱۵ اردیبهشت ماه برقرار شده است.

 مصطفی نصیری افزود: عرضه بلیت این قطارها نیز از امروز در سکوهای فروش اینترنتی و دفاتر فروش بلیت آژانس های مسافرتی آغاز شده و در مجموع در پنج روز ۶ هزار و ۷۰۰ نفر به ظرفیت جابجایی مسافر در این مسیر ریلی افزوده است.

رکورد سفرهای ریلی به مقصد مشهد در سال گذشته با ثبت ۱۶ میلیون و ۳۲۲ هزار مسافر ورودی و خروجی به ایستگاه راه آهن مشهد شکسته شد، پارسال این تعداد مسافر در مسیر مشهد از ۲۷ شهر و مرکز استان خراسان رضوی تردد داشته اند که از زمان آغاز فعالیت ایستگاه راه آهن مشهد یک رکورد محسوب می شود.

همچنین سال گذشته ۷۰ درصد از قطارهای مسافربری برون شهری کشور در مسیر مشهد و اداره کل راه آهن خراسان تردد داشته اند.

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • کنسرسیوم ریلی افغانستان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی نیست
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی