Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، میخائیل اولیانف در نشست خبری ویژه موضوع بررسی دیدگاه روسیه در باره گزارش کمیسیون ویژه تحقیقات سازمان منع تسلیحات شیمیایی در باره حادثه خان شیخون گفت: طرف روسی گزارش ارائه شده را آن گونه که برخی کشورها بسیار حرفه ای می خوانند، چنین نمی داند.
پایگاه اینترنتی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه به نقل از سخنان اولیانوف نوشت: در تحقیقات انجام گرفته پیرامون حادثه شیمیایی خان شیخون سوریه چند نقص اساسی می بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نخست اینکه در حفظ و نگهداری شواهد حادثه، اصول اساسی رعایت نشده است و همچنین در مورد موضوع اصلی یعنی شیوه کاربرد گاز خردل نتیجه گیری نشده است.
اولیانوف نقص مهم دیگر گزارش کمیسیون ویژه سازمان منع تسلیحات شیمیایی را تحقیق از راه دور در باره حادثه خان شیخون خواند و گفت که هیچ کارشناسی از این سازمان به محل حادثه و پایگاه هوایی الشعیرات سوریه که ادعا شده محل نگهداری گاز خردل بوده، اعزام نشد.
رئیس اداره کنترل تسلیحات و منع گسترش تسلیحات وزارت خارجه روسیه افزود: انتظار داشتیم در طول سه ماه تحقیقات سازمان منع تسلیحات شیمیایی، گزارشی وزین، معتبر و متقاعد کننده تهیه شود که به شناسایی عاملان کاربرد گاز خردل کمک کند.
وی تاکید کرد که روسیه همچنان برای انجام تحقیقات حرفه ای و بی طرفانه پیرامون حادثه خان شیخون ازطریق ساز و کار مشترک سازمان منع تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل با اعزام الزامی کارشناسان به خان شیخون و پایگاه الشعیرات به منظور روشن شدن حقیقت تلاش خواهد کرد.
15 فروردین منابع وابسته به گروههای مسلح و تروریستی از انفجار شیمیایی در شهر خان شیخون در جنوب استان ادلب خبر دادند وهمسو با آمریکا و چند کشور غربی ضدسوری دیگر بدون ارائه دلیل و مدرک، دمشق را متهم به ارتکاب این اقدام کردند.
رسانه ها به استناد منابع خبری ضد دولتی سوریه، شمار قربانیان حادثه شیمیایی خان شیخون را 100 کشته و 400 زخمی اعلام کردند.
مقام های روس بارها خواستار انجام تحقیقات بین المللی در خان شیخون و الشعیرات شده و تاکید کرده اند سازمان منع تسلیحات شیمیایی باید عهده دار این ماموریت شود.
وزیر امور خارجه روسیه به تازگی با انتقاد از عملکرد سازمان منع تسلیحات شیمیایی در قبال حوادث سوریه اعلام کرد که این سازمان در حادثه شیمیایی خان شیخون واکنش مناسبی نداشت.
سرگئی لاوروف گفت: سازمان منع تسلیحات شیمیایی از اعزام بازرسان به سوریه برای تحقیق در باره حادثه شیمیایی خان شیخون خودداری کرد.
وزارت خارجه روسیه در پایگاه اینترنتی خود به نقل از سخنان لاوروف نوشت: سازمان منع تسلیحات شیمیایی در گزارش خود اعلام کرده که اطمینان ندارد گاز خردل بکار گرفته شده در خان شیخون با بمب از هواپیما پرتاب شده باشد.
وی افزود: آنها (مقام های سازمان منع تسلیحات شیمیایی) اطلاع ندارند که گاز خردل چگونه در خان شیخون بکار گرفته شده اما در چند ماه اخیر بر اثر این حادثه شرایط به شدت متشنج شد.
وزیر خارجه روسیه گفت: در ماههای اخیر بارها در دیدار با مقام های کشورهای اروپایی در باره حادثه خان شیخون گفت وگو و استدلال های خود را در این مورد تشریح کردیم.
وی ادامه داد: شرکای اروپایی یا مقام های سازمان های بین المللی بارها به ما یادآوری کردند که در این مورد باید با آمریکا به توافق برسیم و در آن صورت وضعیت به سادگی حل و فصل می شود.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۱۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در سوریه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در صحرای استان حمص منهدم کرد.

به گزارش مشرق، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیماهای اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه های تروریستی در منطقه استفاده می کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو