Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@07:20:29 GMT

شگرد عجيب باند 7نفره راهزنان تهران

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۳۲۱۶۹

خبرگزاري آريا - اعضاي باند راهزني و سرقت تهران که با خونسردي به سرقت محموله کاميون‌ها و مغازه‌ها دست مي‌زدند در اقدامات تخصصي پليس‌آگاهي شناسايي و دستگيرشدند.

به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز به نقل از پليس آگاهي تهران بزرگ، يازدهم ارديبهشت امسال فردي با مراجعه به کلانتري 154 چيتگر اعلام کرد که محمولهٔ خودرو خاورش در حالي که او در داخل ماشين در حال استراحت بوده، به صورت شبانه مورد سرقت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اعلام اين سرقت مرموز کارگاهان پليس پايتخت براس دستگيري عوامل اين سرقت دست به کارشدند.

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع سرقت محموله و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسراي ناحيه 10 تهران، پرونده براي رسيدگي در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

راننده خاور با حضور در پايگاه پنجم پليس آگاهي به کارآگاهان گفت: ساعت 02:30 روز يازدهم ارديبشهت به مقابل انبار شرکت، در کيلومتر 15 جاده مخصوص رسيدم؛ محمولهٔ خاور شامل پيچ و مهره بود اما بايد تا باز شدن انبار شرکت منتظر مي‌ماندم؛ به همين علت داخل خاور مشغول استراحت شدم؛ حدوداً ساعت 6 صبح بود که از خواب بيدار شدم اما زمانيکه از خاور پياده شدم، در کمال تعجب متوجه شدم که روکش خاور کاملاً پاره شده و دزدان بدون آنکه من متوجه شوم اقدام به سرقت محموله پيچ و مهرهٔ خاور کردند.

همزمان با آغاز تحقيقات جهت شناسايي سارقان محمولهٔ پيچ و مهره در کيلومتر 15 جاده مخصوص، سرقت‌هاي مشابه ديگري به پايگاه پنجم پليس آگاهي اطلاع داده شد که طي آن‌ها، سارقان به شيوه‌اي مشابه اقدام به سرقت محموله‌هاي مختلف همچون پارچه، روغن نباتي، تجهيزات رايانه‌اي، لوازم يدکي خودرو و… در جاده قديم، جاده مخصوص و جاده ساوه کرده بودند؛ در بررسي اظهارات تمامي رانندگان خودروهاي بارکشي، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که تمامي سرقت‌ها زماني انجام شده که راننده‌هاي خودروهاي بارکش پس از رسيدن به مقصد خود (انبار شرکت‌هاي مختلف) مشغول به استراحت در داخل خودروهاي خود بوده‌اند.

کارآگاهان پايگاه پنجم آگاهي با مراجعه به محل‌هاي سرقت و بررسي‌هاي ميداني اطلاع پيدا کردند که تعدادي از سرقت‌ها در زمان پارک خودروهاي بارکشي در محوطه پارکينگ متعلق به شرکت‌هاي صاحب محموله انجام شده؛ بلافاصله تصاوير مربوط به زمان سرقت مورد بررسي قرار گرفت و با جمع‌بندي اطلاعات بدست آمده مشخص شد که سارقان بيشتر سرقت‌هاي خود را در پيک ساعتي 3 الي 5 بامداد انجام داده و در سرقت‌هاي خود نيز از خودروهاي سواري سمند، پژو 405 و خودرو وانت پيکان سفيد رنگ استفاده مي‌کنند.

با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص محدوده و زمان سرقت‌ها و همچنين خودروهاي استفاده شده در سرقت‌ها، هماهنگي‌هاي لازم به کلانتري‌هاي محدوده جنوب غرب تهران انجام و اجراي گشت‌هاي انتظامي جهت شناسايي و دستگيري سارقان در دستور کار قرار گرفت.

ساعت 04:00 صبح 24 ارديبهشت ماه مأمورين کلانتري 154 چيتگر در حين گشت زني در جاده مخصوص و کنترل پارکينگ يکي از شرکت‌هاي خودروسازي مشاهده کردند که چند نفر بالاي يک کاميون پارک شده در پارکينگ رفته و به آرامي در حال انتقال محمولهٔ عقب کاميون به داخل يک پيکان وانت سفيد رنگ هستند؛ بلافاصله مأمورين با توجه به آموزش‌هاي ارائه شده اقدام به شناسايي سارقين کرده و چهار سارق حاضر در محل نيز با مشاهده مأمورين با خودرو وانت اقدام به فرارکردند.

با اقدام سارقان براي فرار، عمليات تعقيب و گريز در جاده مخصوص آغاز و سارقين در حاليکه دو نفر از سارقين در عقب خودرو قرار داشته و شروع به پرتاب سنگ و آهن به سمت خودروي پليس و ديگر خودروهاي عبوري مي‌کردند، به سمت منطقه شهريار – منطقه خادم آباد متواري شدند.

با کشف خودرو رها شده متعلق به سارقين در خادم آباد شهريار، کارآگاهان پايگاه پنجم آگاهي اقدام به شناسايي مالک پيکان وانت سارقين در منطقه خليج کردند؛ مالک خودرو پيکان وانت ، صاحب يک نمايشگاه خودرو در منطقه خليج بود که پس از حضور در پايگاه پنجم آگاهي اعلام کرد که خودرو پيکان وانت را روز هفتم فروردين ماه امسال، به صورت قولنامه‌اي و با شرايط اقساطي به جواني افاغنه به نام عزيز فروخته است.

کارآگاهان پايگاه پنجم آگاهي با شناسايي «عزيز. خ» (35 ساله) اقدام به شناسايي مخفيگاه وي در منطقه خليج کرده و در تحقيقات پليسي، برابر پيش بيني قبلي اطمينان پيدا کردند که او همزمان با شب تعقيب و گريز با مأمورين کلانتري 154 چيتگر و رها کردن خودرو پيکان وانتش متواري شده و هيچ‌کس از وي اطلاع ندارد.

در شرايطي که «عزيز. خ» به عنوان يکي از اعضاي گروه سارقين از مخفيگاهش متواري شده و هيچگونه اطلاعات ديگري از وي وجود نداشت، اقدامات ويژه پليسي در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با اقدامات شبانه‌روزي سرانجام مخفيگاه وي در جنوب غرب تهران شناسايي شد.

با وجود شناسايي دقيق مخفيگاه عزيز و اطمينان از حضور وي در مخفيگاهش، کارآگاهان اقدام به دستگيري او نکرده و اين بار تعقيب و مراقبت و کنترل نامحسوس عزيز در دستور کار تيم‌هاي تخصصي پليس آگاهي قرار گرفت تا ديگر اعضاي گروه سارقان حرفه‌اي محموله نيز شناسايي شوند.

سرانجام با انجام اقدامات پليسي، کارآگاهان موفق به شناسايي يکي از مجرمان سابقه دار و حرفه‌اي در زمينه ارتکاب جرايم سرقت مسلحانه و سرقت داخل خودرو با شش فقره سابقه دستگيري به نام کمال 37 ساله به عنوان عضو اصلي گروه و همچنين برادرش به نام امير 40 ساله با 10 سابقه دستگيري شدند که بهمراه عزيز و چهار نفر ديگر به نام‌هاي عبدالله 40 ساله، هوشنگ 40 ساله، تبعه افغاني، علي 44 ساله و سابقه دار پرويز 42 ساله، سابقه دار، اقدام به تشکيل گروه هفت نفره سارقين حرفه‌اي کرده بودند.

با شناسايي مخفيگاه تمامي اعضاي گروه سارقين حرفه‌اي و سابقه دار در مناطق نصيرآباد، شهريار و خليج، هماهنگي‌هاي لازم با دستگاه قضايي انجام و کليه اعضاي اين گروه از سارقين بسيار حرفه‌اي و سابقه دار، در 5 عمليات همزمان دستگير و در همان بازرسي اوليه از مخفيگاه‌هاي آنها مقادير متنابهي از اموال سرقت شده به شيوه سرقت محموله (برنج، مواد شوينده، پارچه، روغن نباتي، مواد غذايي، پيچ و مهره، لوازم يدکي خودرو و …) کشف و توقيف شد.

کارآگاهان پايگاه پنجم آگاهي علاوه بر کشف و توقيف مقادير متنابهي از اموال مسروقه به شيوه سرقت محموله، موفق به کشف اموال ديگري همچون ساعت، فرش، گوشي‌هاي تلفن همراه، شيرآلات و … شدند که متهمين صراحتاً به مسروقه بودن آنها اعتراف و عنوان داشتند که در ده‌ها فقره سرقت مغازه در مناطق مختلف شهر تهران و همچنين شهرهاي حاشيه‌اي تهران اقدام به سرقت آنها کردند.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفي، رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به ارزش دو ميليارد توماني اموال مسروقهٔ بدست آمده از متهمان، افزود: همزمان با دستگيري اين گروه از سارقين حرفه‌اي، شاهد کاهش چشم گيري در وقوع سرقت‌هاي محموله به‌ويژه در مناطق جنوب‌غرب تهران و همچنين سرقت‌هاي مغازه در سطح تهران هستيم؛ لذا برابر هماهنگي‌هاي لازم با دستگاه و مقام محترم قضايي، هر هفت متهم جهت انجام تحقيقات تکميلي در اختيار پايگاه پنجم آگاهي تهران بزرگ قرار گرفتند و در حال حاضر شناسايي محل‌هاي سرقت در سطح شهر تهران در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است.
جام جم
110


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۲۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متلاشی شدن باند ۵ نفره سارقان موتورسیکلت و داخل خودرو در اندیمشک

 سرهنگ علیرضا میررضایی فرمانده انتظامی اندیمشک گفت : در پی وقوع چند فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان ، بلافاصله مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱قرار گرفت.

او  ادامه داد: با مراقبت ، اشراف و تلاش شبانه روزی پس از انجام اقدامات فنی مخفیگاه سارقان شناسایی ، پس از هماهنگی قضایی در ساعت ۴ بامداد مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ در دو اقدام عملیاتی منسجم و حساب شده هر پنج متهم در مخفیگاه دستگیر و یک دستگاه موتورسیکلت که در شهرستان همجوار به سرقت رفته بود کشف شد.

 فرمانده انتظامی اندیمشک سرهنگ افزود: متهمان در تحقیقات تخصصی و مواجهه با مستندات و ادله مربوطه به ۱۵ فقره انواع سرقت از قبیل : ۳ دستگاه موتورسیکلت ، ۱۰ فقره سرقت داخل خودرو ، ۲ مورد سرقت از مدارس اعتراف کردند.

سرهنگ میررضایی گفت : سارقان دستگیر شده جهت تحقیقات تکمیلی و بازسازی صحنه سرقتها در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد
  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد
  • متلاشی شدن باند قاچاق دختران
  • انهدام باند سارقان در خرم‌آباد
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • متلاشی شدن باند ۵ نفره سارقان موتورسیکلت و داخل خودرو در اندیمشک
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی