Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي عصر امروز در حاشيه سي امين جشنواره بين المللي فيلم هاي کودکان و نوجوانان گفت: سرمايه گذاري جديدي براي حوزه سينماي کودک و نوجوان آغاز کرديم به طوري که رئيس سازمان سينمايي در برنامه جامع سينمايي فصل جديدي را براي توسعه اين حوزه قرار داده است.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي؛ سيدرضا صالحي اميري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي امروز 15 تيرماه در جريان سفر به اصفهان در سي امين جشنواره بين المللي فيلم هاي کودکان و نوجوانان حضور يافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي جايزه ويژه شهيد بهنام محمدي را به فيلم سلام به کارگرداني محمدرضا حاجي غلامي تقديم نمود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حاشيه حضور در سي امين جشنواره بين المللي فيلم هاي کودکان و نوجوانان پيرامون پيام برگزاري اين جشنواره در اصفهان گفت: برگزاري جشنواره کودک و نوجوان در اصفهان يک پيام روشني دارد و آن اين است که کودکان ما با مهد فرهنگ و تمدن آشنا شوند چرا که در اين جغرافيا رمز و رازي وجود دارد. آينده ايران زمين با فرهنگ؛ ادب و اخلاق تعريف مي شود و اگر بناست در آينده نزديک جامعه اي با فضيلت و اخلاق داشته باشيم بايد امروز در جامعه مقدمات آن را فراهم کنيم تا محصول آن را در دهه آينده ببينيم.
صالحي اميري با بيان اينکه کودکان سرمايه هاي ما هستند و هويت کودکان ما مهم ترين رکن براي بقاي جامعه است؛ خاطرنشان کرد: سرمايه گذاري جديدي براي حوزه سينماي کودک و نوجوان آغاز کرديم به طوري که رئيس سازمان سينمايي دربرنامه جامع سينمايي فصل جديدي را براي توسعه اين حوزه قرار داده است.
وي افزود: راجع به حوزه کودکان و نوجوانان متني را براي سخنراني در اين مراسم آماده کرده بودم اما به دليل اينکه فضاي مراسم را فضاي کودکان و نشاط ديدم نخواستم سخنراني داشته باشم اما خلاصه صحبتم اين است که اگر بناست آينده هويت ايراني را در جهان و آينده ايران را در اين سرزمين تبيين کنيم بايد روي کودک و نوجوان سرمايه گذاري کنيم و اين سرمايه گذاري در چند حوزه تخصصي از جمله آموزش و پرورش؛ هنر و سينما است. در حوزه سينما؛ انيميشن و بازي هاي رايانه اي مي توانيم با کودکان و نوجوانان ارتباط برقرار نماييم.
خاطرنشان م يشود؛ حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در سي امين جشنواره بين المللي فيلم هاي کودکان و نوجوانان با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان؛ محمد مهدي حيدريان رئيس سازمان سينمايي؛ امين عارف نيا مديرکل حوزه وزارتي و مهرداد آگاهي رئيس مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي؛ مهدي جمالي نژاد شهردار اصفهان، حجت الاسلام و المسلمين ارزاني مديرکل و حجت الاسلام و المسلمين معتمدي معاون اداري مالي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان 15 تيرماه انجام شد.



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۲۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است

مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری آنا، ۴۰ درصد شرکت‌های حوزه صنایع خلاق را درارتباط با مقطع سنی کودک و نوجوان دانست و گفت: حوزه کودک و نوجوان حوزه عامی است؛ زیرا حوزه آموزش و یادگیری، حوزه اسباب بازی، پلتفرم‌ها، انمیشین و به طور کلی حدود ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند. 

وی با اشاره به ظرفیت خوب کشورمان در زمینه انیمیشن سازی افزود: در حوزه انمیشن سازی شرکت‌های خوبی داریم که محصولات آن را علاوه بر اینکه روی پرده‌ی سینما می‌رود؛ ظرفیت صادرات به کشور‌های دیگر را نیز دارد و برخی از این صادرت گرفته است. 

حسنلو ادامه داد: در حوزه اسباب بازی جریان تولیدی خوبی در کشور شکل گرفته است، اما به دلیل نقل و انتقالات مالی آمار شفافی در این زمینه وجود ندارد. انمیشن پسر دلفینی در بازار روسیه و ترکیه نزیک به ۲ میلیون دلار فروش داشته است که اینها اعداد قابل توجهی هستند. 

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به صادرات اسباب بازی افزود: در حوزه اسباب بازی ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار صادرات در سال انجام می‌گیرد که این عدد در اقتصاد اسباب بازی بسیار کم است ولی ظرفیت کشور بیشتر است. 

وی با اشاره به نقص در زیرساخت حوزه بازی‌های رایانه‌ای گفت: در حوزه گیم نیز صادرات خوبی داشتیم، اما مسئله اصلی این است که در حوزه صنایع خلاق هنوز زیر ساخت کافی برای جهش وجود ندارد. ما وقتی می‌توانیم از صادرات صحبت کنیم که زیر ساخت تولید در کشور به خوبی فراهم شده باشد و شرکت‌ها سرریز تولیدات را صادر کنند تا بتوانند در ادامه برای کشور ارز آوری داشته باشند. 

حسنلو در آخر صادرات را یکی از زنجیره‌های مهم صنایع خلاق دانست و گفت: در حوزه صنایع خلاق سرمایه گذاری جدی حاکمیتی نداشتیم، این مسیر در حال شکل گیری است. هدف جدی ما در این حوزه صادرات است، زیرا اقتضای صنایع خلق همین است و بدون صادرات زنجیره این صنعت کامل نمی‌شود؛ صادرات باید در اولویت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود
  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان