Web Analytics Made Easy - Statcounter

چنانچه برنامه ریزی دقیقی برای اوقات فراغت جوانان صورت گیرد جوانان کمتر به سراغ فضای مجازی پیش می روند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازبام ایران خبر؛ اوقات فراغت به معنای رهایی موقت از کار و اشتغال رسمی زندگی و انجام فعالیت‌هایی است که مورد نظر و به دلخواه فرد باشند.


برنامه‌ی اوقات فراغت در مورد هر کس متفاوت است و به سلیقه، نیازهای روحی، سن و توان مالی فرد بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امروزه قشر جوان جامعه که بیشتر تحت تأثیر تهاجم فرهنگى دشمن قرار دارد، باید مورد توجه قرار گیرد تا از رواج تفریحات انحرافى در این قشر بتوان پیش‌گیرى به عمل آورد.

بنابراین ایجاد زمینه‌ی مناسب براى محیطى نشاط ‌آور و تفریحات لذت‌بخش متناسب با الگوهاى فرهنگى جامعه ایجاب مى‌نماید که به مسئله اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بیش از پیش توجه شود.




حذف فضای مجازی از اوقات فراغت همت مسئولین را می طلبد

یکی از والدین شهرکردی در مصاحبه با خبرنگار بام ایران خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه الان تعطیلات تابستان شروع شده نیاز است مسئولین یک فکری برای برگزاری اوقات فراغت بچه ها به نحو مطلوب داشته باشند .

وی تصریح کرد: برگزاری کلاس ها به نحوی باشد که هم دسترسی بچه ها به کلاس آسان باشد و هزینه ها نیز به گونه ای باشد که به خانواده ها فشار مالی وارد نشود.

وی با اشاره به اینکه این روزها تمامی بچه ها با گوشی و تبلت وقت خود را می گذرانند اذعان داشت: اگر کلاس ها آنقدر متنوع و جذاب باشد که بتواند جایگزین فضای مجازی شود خانواده ها با مشکلات حاشیه ای مواجه نخواهند شد.



نبود فضای سبز در محله غرب شهرکرد کودکان ما را از پرکردن اوقات فراغت محروم می کند

مادر نوجوان ۱۰ ساله ساکن غرب شهرکرد در گفتگو با خبرنگار بام ایران خبر اظهار کرد: هیچ گونه فضای سبز و پارکی در محله ما برای گذاران اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ما وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه وقتی بچه ما برای بازی به بیرون از خانه می رود دلهره های ما نیز بیشتر می شود بیان داشت: محیط بازی بچه های این محله خیابان است و خطرات زیادی کودکان ما را تهدید می کند.

این مادر یاداور شد: بچه های ما تنها مشغولیاتی که این روزها دارند وارد شدن در فضای مجازی می باشد که مطمئنا به آینده آن ها لطمه می زند.

وی بیان داشت: اگر مسئولین فضای کتاب خانه، فضاهای سبز, محیط های شاد و جذاب در ان منطقه پیش بینی کنند که به نوعی برای کودکان ما فضای امن باشد ما دیگر با این مشکلات مواجه نخواهیم شد.

مساجد محلی با نشاط و جذاب برای گذراندن اوقات فراغت

جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: کانون های فرهنگی و هنری یکی از متولیان اصلی برگزاری برنامه های اوقات فراغت است که هرساله با اجرای برنامه های جذاب و بانشاط در جوار مساجد جوانان و نوجوانان بسیاری را جذب خود می کنند.

وی با اشاره به اینکه در حدود ۴۱۰ کانون فرهنگی هنری مسجد در استان فعال است اظهار کرد: امسال بیش از نیمی از این کانون ها متولی برگزاری طرح آسمانی ها هستند و تلاش شده با اجرای برنامه های ابتکاری و جذاب زمینه بیش از پیش کودکان و نوجوانان را برای شرکت در دوره ها فراهم کرد.

کارگران با اشاره به نقش سازنده و مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد در روستاها، تصریح کرد: از آنجا که مساجد محوری ترین مرکز دینی و فرهنگی در روستاها به شمار می رود با اجرای برنامه های دینی و فرهنگی می توان بخش زیادی از جوانان و کودکان روستایی را به مسجد و فضای معنوی و انسان ساز آن جذب کرد.

اجرای طرح اوقات فراغت آسمانی ها در چهارمحال و بختیاری

کارگران خاطرنشان کرد: اجرای طرح اوقات فراغت «آسمانی ها» در کانون های فرهنگی هنری مساجد فرصت مناسبی است تا روح و تفکر ارزشی و انقلابی را در جوانان نهادینه کرد و تاکنون کانون های فرهنگی هنری مساجد رسالت خود را در این حوزه به خوبی ایفا کرده اند.

استقبال پر شکوه جوانان و نوجوانان از طرح آسمانی ها

حجت الاسلام مراد یوسفی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری نیز عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد را در غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: طرح آسمانی ها تابستان هرسال میزبان جمعیت زیادی از علاقمندان به رشته های فرهنگی و هنری است و این امر در هدایت جوانان به سمت مسجد و فضای معنوی آن اثرگذار بوده است.

وی افزود: طرح اوقات فراغت «آسمانی ها» امسال در ۳۸۰ کانون فرهنگی هنری مساجد اجرا می شود که این فعالیت ها در روستاها پررنگ تر است و کودکان و نوجوانان روستایی می توانند با شرکت در این طرح از امکانات کانونها بهره مند شوند

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه بیش از ۲۵۰ عنوان برنامه در کانون ها ارائه می شود، تصریح کرد: این کلاس ها با هدف جذب جوانان و نوجوانان به مساجد در رشته های قرآنی، اعتقادی، ورزشی، فضای مجازی، فرهنگی، هنری، اردویی و مذهبی ارائه می شود.

حجت الاسلام یوسفی همچنین از وجود ۱۶۱ کتابخانه مخزن دار و ۹۰ کتابخانه باز در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد و گفت: مطالعه کتاب های مختلف در تابستان می تواند در افزایش بینش و اطلاعات کودکان و نوجوانان موثر باشد.

وی با اشاره به شرکت یک هزار و ۵۰۰ نفر در طرح آسمانی های سال گذشته پیش بینی کرد امسال بیش از ۲ هزار نفر در این طرح شرکت کنند.

وقت زنان برای فعالیت های اوقات فراغت محدود است

یکی از استاد های دانشگاه های استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار بام ایران خبر در این خصوص اظهار داشت: امروزه زندگی افراد به یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده نیاز دارد.

مهرداد صادقی تصریح کرد: استاندارد اوقات فراغت در این استان ۹۰ روز در سال است و میانگین فراغت روزانه به شش ساعت می رسد.

وی با اشاره به اینکه زمان، فعالیت و فضا سه عامل کلیدی در گذراندن اوقات فراغت است، اذعان داشت: زنان در هر سه مورد یاد شده وضعیت نامساعدی برای فراغت دارند.

صادقی ادامه داد: وقت زنان برای فعالیت های اوقات فراغت محدود است، فضا های فیزیکی و اجتماعی که زنان می توانند در آنجا به فعالیت های فراغتی بپردازند محدود و در واقع همین گزینه های اوقات فراغت آنها دچار مشکل کرده است.

وی با بیان اینکه نخستین مسئولیت زنان این استان و دیگر استان های دیگر ساماندهی امور خانه و انجام کار های خانه است، عنوان کرد: مسئولیت های خانگی به گونه ای است که تنظیم وقت و مشخص کردن مرز کار و اوقات فراغت را دشوار می سازد و از این رو باعث تکه تکه شدن زمان اوقات فراغت می شود

دختران بهتر می توانند برای فراغت خود برنامه ریزی کنند

استاد دانشگاه گفت: دخترانی که هنوز تشکیل زندگی نداده اند از زمان بیشتری برخوردارند و بهتر می توانند برای فراغت خود برنامه ریزی کنند.

صادقی اظهار داشت: مهم ترین عامل در نحوه گذراندن اوقات فراغت شرایط اقتصادی، فردی و خانوادگی است.

وی یکی از مسائل مهم در چگونگی گذران اوقات فراغت را نداشتن آزادی در انتخابات برنامه های تفریحی دانست و یادآور شد: این امر بیشتر ناشی از نظارت خانواده و جامعه است.

صادقی تصریح کرد: معاشرت های خانوادگی می تواند بخش بزرگی از گذران اوقات فراغت را به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه خانواده نقش و مقام مهمی در چگونگی و نحوه گذران اوقات فراغت افراد دارند، اذعان داشت: با فعالیت هایی همچون ورزش، مسائل مذهبی، سیر و سفر، فعالیت های هنری، خواندن روزنامه، کتاب، مجله، دیدن تلویزیون، گوش دادن موسیقی و ... از جمله مواردی است که فرد می تواند در گذران اوقات فراغت خود از آنها استفاده کند.



به گزارشبام ایران خبر؛ اغلب جوانان ونوجوانان به ویژه دانش آموزان درایام تعطیلات تابستان با مشکل نحوه گذراندن اوقات فراغت روبرو هستند واز طرفی دیگر به دلیل نقش و تاثیر بالای فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی در زندگی آحاد جامعه،این فضاها به اشتباه جای زمان فراغت واستراحت جوانان راگرفته و این امر هم تهدید و هم فرصتی بزرگ محسوب می شود.


میزان حضور دانش آموزان در فضای مجازی و پرسه زدن آنها در شبکه های اجتماعی؛ یکی از موضوعاتی است که می توان آن را به لیست دغدغه های والدین اضافه کرد. چرا که کمتر مادری را می توان سراغ داشت که از وقت تلف کردن های فراوان فرزندش در فضای مجازی شکایتی نداشته باشد. موضوعی که شاید بتوان نام اعتیاد اینترنتی را هم برآن گذاشت.

چنانچه مسئولین این امر بتوانند برنامه ریزی دقیقی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان داشته باشند که کمتر به سراغ فضای مجازی پیش بروند شاید بتوان گفت مشکل عمده والدین نیز در این خصوص حل شود اما متاسفانه آن طور که باید و شاید مسئولین نتوانسته اند همت خود را بکار گیرند و کودکان را از این فضای سراسر تهدید جدا کنند .

گزارش مرضیه عالی پور هفشجانی

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۲۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد

صبا آذرپیک با شکایت مجلس و برخی نمایندگان به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد.

به گزارش مشرق، صبا آذرپیک که اخیراً تهمت‌هایی دروغ نسبت به رئیس مجلس و برخی نمایندگان مطرح کرده بود، به ۲ سال حبس، عذرخواهی و اعاده‌حیثیت از شکّات، جزای نقدی و ممنوعیت از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت قطعی محکوم شد.

به گزارش خانه ملت، در پی شکایت‌های جداگانه از صبا آذرپیک از سوی مجلس شورای اسلامی، محسن دهنوی و زهرا شیخی نمایندگان تهران و اصفهان و دو شاکی دیگر به اتهام نشر اکاذیب، افترا و تهدید، وی به ۲ سال حبس تعزیری و جزای نقدی و اعاده‌حیثیت از شکّات از طریق عذرخواهی در یک روزنامه رسمی به انتخاب قاضی به دلیل ۵ فقره نشر اکاذیب، یک سال حبس تعزیری به اتهام تهدید و جزای نقدی به دلیل ۵ فقره اتهام و ۲ سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی به‌صورت قطعی محکوم شد.

براین‌اساس صبا آذرپیک که در سال‌های گذشته در پوشش افشاگری اقدام به تهمت پراکنی دروغ علیه برخی نمایندگان، رئیس مجلس و نیز کلیت مجلس شورای اسلامی کرده بود، به دلیل نشر اکاذیب، افترا و تهدید به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی و پرداخت جزای نقدی محکوم شد و این حکم لازم‌الاجراست.

دیگر خبرها

  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • زبان طنز نیشدار است
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • برگزاری همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه