Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-05@17:04:48 GMT

بگو بخندهای زن نابینا و مرد آب رسان!

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۳۳۲۸۹

بگو بخندهای زن نابینا و مرد آب رسان!

رقیه خانم نابیناست ولی هر روز در انتظار همسر آبرسانش می ماند تا پس از بگو بخندهای همیشگی با هم غذا بخورند. به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما ؛ قصه «رقیه خانم» و «آقا ابراهیم» شکار شبکه های مجازی شده است. هر دو ناتوانند ولی یکدیگر را رها نمی کنند.«رقیه خانم» سفره را پهن کرده و همین‌طور منتظر نشسته تا «آقا ابراهیم» کَندال آب را بیاورد و بنشینند، کنار هم «هواری مرغ» بخورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان غذای خوش‌عطر و طعم جنوبی. آقا ابراهیم از راه می‌رسد و آب تازه را می‌گذارد،‌ سر سفره و بگو بخندهای دونفری شان از همین‌جا شروع می‌شود.از کوچه‌ پس کوچه‌های تنگ و باریک «لافت» بگذر. از درختان سبز گرمسیری و نخل‌های بلند هم عبور کن. خیره شو به آدم‌ها. به اهالی لافت که چطور روز و روزگارشان را بنا می‌کنند.«آقا ابراهیم» یکی از اهالی قدیمی روستای «لافت» قشم است. 50 سال از عمرش را آبرسان بوده. یعنی «کندال» سنگین و بزرگ را بر می‌داشته و برای خانه‌های اهالی آب می‌برده است. می‌گویند وزن هر کندال به اضافه آبی که درونش قرار می‌گیرد، 20 کیلویی می‌شود و آقا ابراهیم سال‌های سال با پای برهنه کندال جا به جا می‌کرده است. دلیل پا برهنه بودنش هم این است که هنگام آبرسانی روی زمین سر نخورد. برای همین حالا شکل و فرم پای آقای ابراهیم تغییر کرده و تا حدی در راه رفتنش تاثیر گذاشته است. این اواخر اهالی روستا دیگر نیازی به او ندارند و همه‌شان آب مورد نیاز خود را از طریق تانکر آب تامین می‌کنند. آقا ابراهیم خودش توانایی خرید آب ندارد و این روزها فقط آبرسان خانه خودش است.«رقیه خانم» همسر «آقا ابراهیم» نابینا است. با این حال تمام کارهای خانه را تنهایی انجام می‌دهد. «رقیه خانم» و «آقا ابراهیم» هیچ درآمدی ندارند و فقط با یارانه دولت زندگی می‌گذارنند. زندگی‌شان دونفری و شاد است و خداوند بچه‌ای به آن‌ها نداده است. «رقیه خانم» عاشق آقا ابراهیم است و می‌گوید، تمام خواسته‌اش از زندگی این است که در کنار شوهرش باشد و سفره بیندازد و غذای مورد علاقه «آقا ابراهیم» را برایش بپزد.برای همین، سر ظهر که گذرت به خانه آن‌ها بیفتد، «رقیه خانم» را می‌بینی که سفره را پهن کرده و همین‌طور منتظر نشسته تا «آقا ابراهیم» کَندال آب را بیاورد و بنشینند، کنار هم «هواری مرغ» بخورند. همان غذای خوش‌عطر و طعم جنوبی. آقا ابراهیم از راه می‌رسد و آب تازه را می‌گذارد،‌ سر سفره و بگوبخندهای دونفریشان از همین‌جا شروع می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۳۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی نهرهای کشاورزی روستای آق قلعه به همت اهالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اردبیل اهالی روستای آق قلعه سرعین با کانال کشی و بهسازی نهرهای کشاورزی این روستا در افزایش تولیدات محصولات کشاورزی مشارکت کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاثیر مردمی‌سازی صندوق‌های بازنشستگی بر سفره بازنشستگان
  • بهسازی نهرهای کشاورزی روستای آق قلعه به همت اهالی
  • اعلام آماده‌باش دستگاه‌های خدماتی البرز در پی اعلام هشدار هواشناسی
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • بر سر سفره بزرگ فقهی، کلامی و عقلی امام صادق (ع)نشسته‌ایم
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • اسکان اضطراری در پی بارندگی در سنندج
  • حادثه آتش‌سوزی امامزاده‌ابراهیم شفت؛ علت و نقص‌ها
  • آماده‌باش گروه های خدمت رسان شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی‌ها