Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم استان خوزستان با حضور در آیین بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت بسیجی شهید سید مهدی موسوی نخستین شهید مدافع حرم اهواز را گرامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیین بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت دلیرمرد خوزستانی شهید سید مهدی موسوینخستین شهید مدافع حرم خوزستان امروز پنج‌شنبه پانزدهم تیرماه مقارن با یازدهم شوال سال 1438 هجری قمری با حضور اقشار مختلف مردم خوزستان به ویژه اهالی شهیدپرور اهواز و کوت عبدالله برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیین بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت دلیرمرد خوزستانی شهید سید مهدی موسوی در قطعه 2 گلزار شهدای اهواز،در کنار مزار مطهرش و مزار چند تن از دیگر از شهدای مدافع حرم اهواز از جمله شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر (حمید ممبینی)، شهید جبار عراقی، شهید حسن حزباوی، شهید حبیب جنت‌مکان، شهید عبدالکریم اصل‌غوابش، شهید فرشاد حسونی‌زاده، شهید سید جاسم نوری و یادبود شهید جاویدالاثر روزبه هلیسایی برگزار شد و مردم استان خوزستان یاد و خاطره این شهید مدافع حرم را گرامی داشتند.

همچنین جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در آیین بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت دلیرمرد خوزستانی شهید سید مهدی موسوی حضور یافتند و به مقام شامخ این شهید ادای احترام کردند.

در حاشیه این مراسم، سید حسن موسویپدر نخستین شهید مدافع حرم خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: شهید سید مهدی موسوی سفارشات زیادی داشت ولی مهمترین آنها تاکید بر پیروی از ولایت بود و همیشه می‌گفت که در راه ولایت باشید و در این مسیر حرکت کنید.

وی عنوان کرد: سید مهدی می‌گفت که حتی اگر زمانی خدای ناکرده من نیز از راه ولایت منحرف شدم و در مسیر دیگری رفتم شما راه ولایت را ادامه دهید و این مسیر را رها نکنید که سعادت در این راه است.

پدر نخستین شهید مدافع حرم خوزستان با اشاره به سخنان فرزندش قبل از شهادت گفت: پسر شهیدم همیشه بر پیروی از منویات حضرت امام خامنه‌ای تاکید داشت و می‌گفت که هر چه رهبر و مقتدای ما گفتند و یا حتی به آن اشاره‌ای داشتند همان است و باید اجرا شود.

به گزارش تسنیمشهید سید مهدی موسوینخستین شهید مدافع حرم اهواز و خوزستان و جانشین حوزه مقاومت بسیج 10 شهری اهواز در پانزدهمین روز از مهرماه سال 1363 در کوی انقلاب اهواز (کمپلو) دیده به جهان گشود که با تولد خود نشاط و شادی را برای خانواده خود به ارمغان آورد.

این جوان برومند اهوازی پس از هجوم تکفیری‌ها به سوریه برای دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه خاتون (س) به این کشور اعزام شد و در تاریخ دهم تیرماه سال 1392 هجری خورشیدی در نبرد با دشمنان اسلام به فیض عظیم شهادت نائل شد.

پیکر این شهید در عصر روز یکشنبه شانزدهم تیرماه از طریق فرودگاه بین‌المللی اهواز به خاک خوزستان منتقل شد و مردم استقبال کم نظیر مردم شهیدپرور اهواز قرار گرفت.

آیین تشییع پیکر پاک و مطهر شهید موسوی در صبح روز دوشنبه هفدهم تیرماه سال 1392 با حضور کم نظیر اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان دوران دفاع مقدس و جوانان و نوجوانان خوزستانی از حسینیه ثارالله اهواز تا چهار راه سلمان فارسی (نادری) برگزار شد.

پس از برگزاری باشکوه مراسم تشییع، پیکر مطهر شهید سید موسوی به بهشت آباد اهواز منتقل شد و به عنوان نخستین شهید مدافع حرم خوزستان در قطعه 2 گلزار شهدا و در پایین مزار جانباز شهید سید احمد موسوی کربلایی و شهید غلامرضا بازاری آرام گرفت.

انتهای پیام/

R41468/P1357/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۳۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مسؤل مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گفت: رشادت‌ها و از خودگذشتگی شهدا برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسن رستگار پناه افزود: خدمات ارزشمند شهدای گرانقدر در دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی خدماتی ارزشمند و بزرگ است که ما باید همواره قدردان نقش بی بدیل شهیدان در امنیت روز افزون جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی با اشاره به فتنه‌های دشمنان در ضربه زدن به انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمنان این نظام با طراحی‌ها و توطئه‌های مختلف یک روز با داعش و گروه‌های تروریستی تکفیری و روز دیگر با ایجاد فتنه، اغتشاش و ترویج فرهنگ بی حجابی و بد حجابی در داخل کشور را می‌آوردند و باید مردم ولایتمدار کشورمان بویژه جوانان و نوجوانان مومن ایران اسلامی هوشیار و با بصیرت باشند تا توطئه‌های آنان خنثی و نابود شود.

سردار سرتیپ رستگار پناه با تاکید بر آمادگی و اقتدار نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، سپاه، بسیج و ارتش افزود: دشمنان در برابر قدرت نظامی ایران اسلامی ناتوان هستند و به همین سبب می‌کوشند از طریق جنگ نرم رسانه‌ای فرهنگی، بویژه فرهنگ ابتذال بی حجابی به کشور ضربه بزنند که باید در برابر آنان هوشیار باشیم.

وی ادامه داد: عملیات بزرگ و به یاد ماندنی وعده صادق در واقع پاسخ محکم و دندان شکن به تعرض رژیم کودک کش صهیونیستی به خاک ایران اسلامی بود.

دیگر خبرها

  • شهید عبدالرضا موسوی؛ از رتبه اول کنکور پزشکی تا شهادت برای فتح خرمشهر/ شهیدی که محل دفنش را مشخص کرده بود
  • آماده‌سازی مصلای وحدت گرگان برای برگزاری یادواره شهدای گلستانی مدافع حرم و امنیت + فیلم
  • ️پیکر شهید «غلامی» در گلزار شهدای گناوه آرام گرفت
  • برگزاری نمایشواره شهدای «خان‌طومان» در مازندران
  • برگزاری نمایشواره شهدای خان‌طومان در مازندران
  • آسمانی شدن مادر شهید آسوده در دزفول
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر
  • پیکر مطهر شهید «محمد رنجنوش» در گلزار شهدای همدان آرام گرفت
  • شهدای تازه تفحص شده در دزفول و اهواز تشییع شدند
  • شهدای تازه تفحص شده در دزفول و اهواز تشیع شدند