Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر ندا، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از مجموع داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی سه هزار و 257نفر زن و بقیه مرد هستند که بیشترین تعداد داوطلبان این گروه آزمایشی با 2 هزار و 447 نفر مربوط به شهرستان بیرجند است.
وی اضافه کرد: پس از بیرجند، بیشترین تعداد داوطلبان مربوط به شهرستان های قاینات ، فردوس و طبس به ترتیب با 744 ، 553 و 332 نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: کمترین تعداد داوطلبان این گروه آزمابشی با 51 نفر مربوط به شهرستان خوسف است که از این تعداد ، 31 تن زن و بقیه مرد هستند.
این مسئول تام الاختیار دانشگاه بیرجند در برگزاری آزمون سراسری 1396 دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی، اظهار کرد: آزمون گروه زبان خارجه بعد از ظهر جمعه، 16 تیر ماه در استان برگزار می شود.
ندا بیان کرد: در این گروه هزار و 661 داوطلب برای راهیابی به مراکز آموزش عالی در شهرستان های بیرجند، سرایان، فردوس، بشرویه، طبس، زیرکوه ، قاینات، خوسف، نهبندان، درمیان و سربیشه با هم رقابت می کنند.
وی یادآور شد: از مجموع داوطلبان گروه آزمایشی زبان خارجی، هزار و 39 داوطلب زن و بقیه مرد هستند که بیشترین تعداد داوطلب با 767نفر مربوط به بیرجند است.
وی بیان کرد: پس از بیرجند، از قاینات، فردوس و طبس به ترتیب 251،175 و 160داوطلب در این گروه آزمایشی شرکت کردند.
وی اضافه کرد: کمترین تعداد داوطلبان در این گروه 16نفر هستند که مربوط به شهرستان خوسف است که از این تعداد 9 نفر مرد و بقیه زن هستند.
در نخستین روز آزمون سراسری دانشگاهها در خراسان جنوبی، آزمون گروه های علوم انسانی، هنر و علوم ریاضی به ترتیب با 2 هزار و 602، هزار و 82 و هزار و 64 داوطلب برگزار شد.
نماینده تام الاختیار دانشگاه بیرجند در برگزاری آزمون سراسری 1396 دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی در خراسان جنوبی سه شنبه این هفته به ایرنا گفته بود: در آزمون سراسری امسال 11 هزار و 907 داوطلب در پنج گروه آزمایشی به مدت 2روز برای راهیابی به تحصیلات عالی با هم رقابت می کنند.
به گفته وی از این تعداد 6 و 836 نفر زن و بقیه مرد هستند.
در آزمون سراسری سال 96 دانشگاه ها از خراسان جنوبی، در گروه علوم تجربی، پنج هزار و 347 داوطلب ، علوم انسانی، 2 هزار و 602 متقاضی، زبان خارجه هزار و 661داوطلب، هنر هزار و 82نفر و علوم ریاضی هزار و 64 تن شرکت کردند.
ندا در ادامه تعداد داوطلبان حوزه امتحانی بیرجند را پنج هزار و 312 نفر، قاینات هزار و 555 تن ، طبس، هزار و 62 نفر و فردوس را هزار و 31 داوطلب ذکر کرد.
وی همچنین تعداد داوطلبان شهرستان های زیرکوه را 592 نفر، سرایان 553 نفر، درمیان 534 نفر، نهبندان 484 تن، بشرویه 359 نفر، سربیشه 248 نفر و خوسف را 177 داوطلب برشمرد.
خراسان جنوبی بر اساس سرشماری آبان ماه 95، 769 هزار نفر جمعیت دارد.
در حال حاضر حدود 50 هزار دانشجو در 46 دانشگاه و مراکز آموزش عالی در دوره های کاردانی تا دکترای تخصصی در رشته های مختلف در این استان در حال تحصیل هستند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*2047*خبرنگار و انتشاردهنده - عباسقلی اشکورجیری*

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۳۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه پیکوه از توابع طبس با ۲۱ میلی متر بیشترین بارش را ثبت کرده است. 

او افزود: بعد از آن ایستگاه ابراهیمی ۱۴ میلی متر، قدمگاه و کهنو ۱۲ میلی متر، چاهداشی ۱۰ میلی متر، النگ ۸ میلی متر، حسین آباد و بغداده ۷ میلی متر، جنوب شهر بیرجند ۶ میلی متر، چاه دراز و حیدرآباد ۵ میلی متر بارش را ثبت کردند.

لطفی بیان کرد: برای امروز و فردا با توجه به تضعیف سامانه بارشی گاهی افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و بارش را به شکل پراکنده در استان می‌توانیم انتظار داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی