Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هفته دوم از نخستین ماه فصل تابستان با برنامه‌ها و رویدادهای قرآنی متنوعی همراه بود که نگاهی مختصر به برخی از آنها مانند اعلام نتایج مرحله دوازدهم آزمون اعطای مدرک به حفاظ، تصویب سند توسعه فعالیت‌های تبلیغی ـ ترویجی، دیدار مسئولان قرآنی ارتش جمهوری اسلامی ایران از خبرگزاری بین‌المللی قرآن و تجلیل از سفیران نور در ایکنا خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اعلام نتایج اولین مرحله دوازدهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ
نخستین روز هفته با خبر اعلام نتایج اولین مرحله دوازدهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ از سوی سازمان دارالقرآن‌ الکریم آغاز شد. علاقه‌مندان برای مشاهده نتایج این مرحله از دوازدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک به حفاظ قرآن‌ کریم می‌توانند به پایگاه ttp://hefz.telavat.com مراجعه کنند.
اولین مرحله دوازدهمین دوره آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم در روز جمعه، ۲۲ اردیبهشت‌ماه، مصادف با نیمه شعبان، برگزار ‌شد که تعداد ۷۴۰۰ نفر در سراسر کشور در این آزمون قرآنی شرکت کردند.
راه‌اندازی نخستین مدرسه تلفنی حفظ قرآن
پیرو مصوبه مرکز آموزش‌های غیر حضوری قرآن کریم، نخستین مدرسه تلفنی حفظ قرآن کریم توسط سازمان دارالقرآن خانه کارگر آغاز به کار کرد. فعالیت این مدرسه به گونه‌ای طراحی شده است که تمامی سنین می‌توانند به صورت کاملا غیر حضوری و تلفنی طی ۱۰ ماه و سه هفته حافظ کل قرآن کریم شوند. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و ثبت‌ نام می‌توانند عدد ۲ را به سامانه ۱۰۰۰۰۱۰۰۱۰۰ پیامک کنند و یا اینکه با شماره ۶۶۹۷۸۰۰۱-۰۲۱ تماس بگیرند.
تصویب سند توسعه فعالیت‌های تبلیغی ـ ترویجی
در دومین روز از هفته گذشته، سی و ششمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، روز شنبه دهم تیرماه به ریاست محمدرضا مخبردزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، مشکلات بیمه فعالان قرآنی کشور و مؤسسات قرآنی مطرح و تصمیم بر این گرفته شد که این موضوع در قالب کارگروهی و با مسئولیت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و گزارشی از اقدامات انجام شده و پیشنهادات و مشکلات پیش‌رو جهت طرح در جلسات آتی شورای توسعه ارائه شود.
همچنین در خارج از دستور موضوع بررسی و تصویب برخی طرح‌ها و قوانین قرآنی در مجلس شورای اسلامی، مطرح شد و مقرر شد دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با تشکیل جلسات و گروه‌های کاری مشترک با کمیسیون‌های تخصصی و مرتبط مجلس شورای اسلامی ضمن تقویت ارتباطات با مجلس از موازی کاری‌ها پرهیز و شأن تخصصی شورا در ورود به مباحث تخصصی قرآنی لحاظ شود.
انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان دارالقرآن و دانشگاه پیام نور
یکی دیگر از رویدادهای قرآنی که در تاریخ 11 تیرماه رخ داد، انعقاد تفاهم نامه بین سازمان دارالقرآن الکریم و دانشگاه پیام نور بود. انعقاد این تفاهم‌نامه از قبل در دستور کار قرار داشته و در یک کارگروه این مسئله و عملیاتی کردن آن پیگیری شده بود، همچنان که در سال گذشته نیز پیگیری‌ها ادامه یافت، اما شاهد انجام کار به صورت جدی نبودیم.
با توجه به عدم پیشبرد کارها به صورت جدی در جلسه روز یکشنبه، بنا شد تا کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی برای گروه‌های هدف دانشگاه پیام نور برگزار شود، علاوه بر این در نیمه دوم سال جاری نیز شاهد برگزاری دوره تربیت مربی سبک زنگی قرآنی خواهیم بود.
علاوه بر موارد فوق از جمله مصوبات دیگر این جلسه می‌توان به همکاری در حوزه آموزش مجازی اشاره کرد که در این حوزه و تولید محتوا، دانشگاه پیام نور و سازمان دارالقرآن همکاری خواهند داشت.
تجلیل مدیر شبکه قرآن از دست‌اندرکاران برنامه‌های ماه رمضان
در جلسه‌ای با حضور محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و دست‌اندرکاران تولید برنامه‌های رمضان از زحمات آنها قدردانی شد. برنامه‌های خلوت انس، ضیافت، ماه نشان، ترتیل‌خوانی، پرسمان، رصد، یاد خدا و بشارت ۱۴۵۱ از جمله برنامه‌هایی بودند که مورد تقدیر محمدزاده قرار گرفتند.
بازدید مسئولان دارالقرآن ارتش از خبرگزاری ایکنا
روز سه شنبه، 13 تیرماه، مسئولان قرآنی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در محل سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و تحریریه خبرگزاری ایکنا از بخش‌های مختلف سازمان و خبرگزاری بازدید کردند.
همچنین، این مراسم بازدید با حضور سرهنگ مهدی میدانی، مدیر دارالقرآن عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سروان مصطفی تاج، جانشین دارالقرآن عقیدتی ـ سیاسی ارتش، سروان رضا کشتگر، مدیر دارالقرآن نیروی زمینی ارتش، سروان مهدی حسینی، مدیر دارالقرآن نیروی هوایی ارتش، ناخدادوم حامد حسین‌پور، مدیر دارالقرآن نیروی دریایی ارتش، سروان محمد توفیقی، مدیر دارالقرآن پدافند هوایی خاتم‌ا‌لانبیاء(ص) ارتش و کوروش بوستانی، مدیر خبر و اطلاع‌رسانی ارتش برگزار شد. در ادامه این دیدار، نشست صمیمی با حضور مسئولان قرآنی ارتش جمهوری اسلامی ایران و حمید صابرفرزام، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا در محل سالن کنفرانس برگزار شد که هر دو نهاد بر تعامل و همکاری گسترده تاکید کردند.
«سفیران نور» تجلیل شدند
یکی از مهمترین رویدادهایی که طی هفته جاری در روز سه‌شنبه 13 تیر ماه رخ داد، برگزاری مراسم تجلیل از اعضای کاروان قرآنی «سفیران نور» به میزبانی خبرگزاری ایکنا و با حضور زهرا سعیدی مبارکه، نماینده مردم شهرستان مبارکه و عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، مهدی قره‌ شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم، حمید صابرفرزام، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و تنی چند از قاریان و حافظان و مجریان شرکت‌کننده در این طرح بود.
قدردانی اعضای گروه تواشیح «محمد رسول‌الله(ص)» از سردار «کاظمینی»
همچنین، اعضای گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص) بسیج تهران بزرگ که از جمله دستاوردهای زمان مسئولیت سردار «محسن کاظمینی» فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ بود، با اهدای لوح تقدیر، از این فرمانده سپاه، تجلیل کردند.
مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه محمد‌ رسول‌الله(ص) تهران بزرگ روز 13 تیرماه با حضور جمعی از فرمانده سپاه پاسداران در حسینیه فاطمه الزهرا(س) سپاه تهران بزرگ برگزار شد.
تجلیل از 20 حافظ و مربی قرآنی پایگاه دریایی بوشهر
در هفته‌ای که گذشت، مراسم تجلیل از حافظان و مربیان قرآنی پایگاه دریایی بوشهر، با حضور امیردریادار دوم عباسی، فرماندهی منطقه دوم ولایت در پایگاه دریایی بوشهر و همچنین سایر مسئولان این پایگاه تشکیل شد.
در پایان این مراسم از 20 نفر از حافظان بالای ۲۰ جزء، حافظان ۱۵ جزء و حافظان سه جزء تا ۱۰جزء و تعدادی از مربیان آنها تجلیل به عمل آمد.
طنین تلاوت قرآن در عرشه ناو دماوند
بنابر این گزارش، در نخستین روز رزمایش امنیت پایدار در خلیج فارس، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و به ویژه شهدای دریادل نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در آغازین ساعات این برنامه، یکشنبه ۱۱ تیرماه، محفل انس با قرآن روی عرشه ناو دماوند برگزار شد که طی این برنامه ابراهیم تبسم‌چهره، قاری بین‌المللی کشورمان، مهدی نگهدار از قاریان ممتاز نیروهای مسلح و اسماعیل عباسی از قاریان نداجا به تلاوت آیاتی از قرآن پرداختند.
مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در هفته جاری آغاز شد
همچنین، براساس آنچه که در دستورالعمل اجرایی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، ابلاغی در بهمن ماه سال گذشته آمده است، مرحله استانی این دوره از مسابقات از روز ۱۰ تیرماه در استان‌های مختلف آغاز شده و طی یک بازه زمانی حدوداً یک ماهه یعنی تا ۱۲ مردادماه ادامه خواهد داشت.
چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، بخش معارفی شامل حفظ موضوعی قرآن،‌ حفظ و معارف احادیث، تفسیر قرآن کریم، رشته‌های جشنواره‌ای شامل دعاخوانی، همسرایی و همخوانی قرآن کریم، اذان، مقطع‌خوانی گروهی قرآن کریم، همسرایی دو یا چند زبانه، آثار کوتاه رسانه‌ای و انشاد انفرادی برگزار که چهار رشته آخر به صورت ارسال اثر برپا می‌شود.
مرحله تلاوت و مصاحبه ششمین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان
مرحله دوم ششمین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار شد. آزمون مختص قاریان درجات یک تا چهار بود که در آزمون ورودی، این درجات را احراز کرده‌ بودند که باید به صورت حضوری در استودیوی شورای عالی قرآن تلاوت می‌کردند که آزمون در چهار بخش ترتیل، تحقیق، حفظ و تفسیر قرآن بود، طی هفته بعد نیز آزمون مدرسان قرآن در شورای عالی قرآن برگزار می‌شود. برای مشاهده تصاویر این آزمون اینجا کلیک شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۳۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، بزرگترین محفل قرآنی استان توسط سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دنا در روستای تمنک برگزار شد. عمویی نسب رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دنا گفت: این محفل نورانی انس با قرآن باحضور قاریان بین المللی و استانی مسیحیان و محسن رضایی با حضور مردم شهید پرور روستای تمنک همراه با برنامه‌های متنوع برگزار شد. عمویی نسب از تلاش‌های مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی، امام جمعه شهرستان دنا، صدا وسیمای استان، دارالقران استان، هیئت‌های مذهبی و مردم شریف روستای تمنک وهمه عوامل اجرایی این برنامه تشکر کرد.

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند