Web Analytics Made Easy - Statcounter

داور بخش انیمیشن جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان معتقدست باید فیلم هایی مختص بچه ها در سینمای ایران ساخته شود و این امر مستلزم اعتماد سفارش دهندگان و دولت به هنرمندان است.

علیرضا گلپایگانی داور بخش انیمیشن سی امین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان درباره آثار این جشنواره به خبرنگار مهر گفت: چیزی که امسال در داوری آثار جشنواره مدنظر ما بود این بود که به فیلم هایی امتیاز دهیم که برای کودکان باشد نه درباره کودکان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم هایی که درباره کودک هستند برای بزرگترها ساخته می‌شود و در آنها به موضوعاتی مانند رفتار با کودکان و روانشناسی آنها توجه می‌شود در حالی که بچه ها از این موضوعات سر در می آورند و علاقمندی کودکان، فیلم های شاد، مفرح و موزیکال است.

وی افزود: ما باید توجه داشته باشیم فیلم هایی تولید کنیم که هم برای کودکان و هم بزرگترها قابل لمس باشد. برای مثال انیمیشن هایی که در آن سوی مرزها تولید می‌شوند آثاری هستند که حتی تا ساعت ۱۱ شب اکران دارند و بزرگترها به تماشای آنها می نشینند و کوچکترها هم آنها را دوست دارند بنابراین فکر می کنم همین موضوع می تواند فرمول نجات برای سینمای کودک باشد.

این نویسنده و کارگردان با تاکید بر اینکه داستان فیلم ها باید به گونه ای طراحی شود که برای هر دو گروه جذاب باشد، تصریح کرد: مسایل فرهنگی و بومی ما باید به گونه ای در آثار به نمایش در بیاید که هم بزرگترها و هم کوچکترها قادر به برقراری ارتباط با آنها باشند. در انیمیشن انجام این کار سخت تر است زیرا در کشور ما به گونه ای جا افتاده که انیمیشن برای بچه ها تولید می‌شود برای مثال بسیار کم پیش می آید که افراد ساعت ۹ شب به تماشای چنین آثاری در سینماها بنشینند.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره فیلم های بلند انیمیشنی را دیدیم که می توانستند با نوجوانان و بزرگترها ارتباط برقرار کنند اما درباره گروه سنی کودکان آنچنان که باید اثری وجود نداشت زیرا به طور کلی وارد شدن به این حیطه سخت است. هر چند ما به شناخت کافی در این موضوع رسیده ایم اما لزوما دانستن قواعد کافی نیست و ما نیاز داریم برخی از مقولات را تجربه کنیم.

گلپایگانی در پایان عنوان کرد: من فکر می کنم شاید سفارش دهندگان ما آثار شسته و رفته ای را می خواهند و مقداری حساسیت دارند اما به نظرم باید به هنرمندان اعتماد کنند. با این وجود چون اغلب سفارش دهندگان مدیران هستند و حساسیت دارند که مبادا آثار با شرایط جامعه ما وفق نداشته باشد آثار ما تنوع کافی ندارد. به طور کلی قوانین نانوشته ای وجود دارد که فیلمسازان هم از این هراس دارند که دچار ممیزی شوند. به نظرم اگر به هنرمندان اعتماد و از برخی خطاها چشم پوشی کنیم فیلم هایی با اشکال های کمتری خواهیم داشت و تعامل بیشتری ایجاد می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۴۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، داود منافی پور اظهار کرد: نخستین سوگواره با موضوع انعکاس شکوه پیراهن معظّم سیدالشهدا (ع) در آینه هنر، ادب و علم و با شعار عطر ظهور در سوگواره بین المللی سفینة النجاه برگزار خواهد شد.

دبیر نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة گفت: نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه با موضوع «پیراهن معظم حضرت سیّدالشهدا علیه السلام» و با هدف تبیین و آشکارسازی نیروهای نجات بخش در کربلا و در راستای نیاز کنونی شیعه در برافراشتن نمادی برای معرفی کربلا، برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این سوگواره در بخش‌های ادبی و هنری شعر (کهن و نو)، نوحه، ترانه، داستان، داستان کوتاه و داستانک، هنرهای نمایشی شامل نقایی، پرده خوانی، تعزیه، تئاتر تک نفره، موسیقی، قطعه با کلام و قطعه بی کلام برگزار خواهد شد.

منافی پور با اشاره به سایر بخش‌های این سوگواره گفت: در این سوگواره پذیرای آثار هنرمندان در عرصه‌های پادکست و سرود، پوستر، تایپوگرافی و کتیبه و پرچم نیز خواهیم بود.

دبیر نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة تصریح کرد: هنرمندان عزیز حسینی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پیراهن معظم سید الشهدا(علیه السلام) به نشانی www.atigh.org مراجعه کنند.

وی گفت: مهلت ارسال آثار تا شب اول محرم سال جاری ۱۴۰۳ هجری شمسی و اختتامیه سوگواره نیز در ۱۲ محرم امسال برگزار خواهد شد.

کد خبر 6096636

دیگر خبرها

  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • ده هزار نفر «شازده کوچولو» را دیدند
  • ذره‌بین در دست هنرمندان: خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین (فیلم)
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود
  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • پلیر موسیقی Winamp باز می‌گردد!