Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور معاون سیاسی استاندار کرمان از ۱۰ بچه‌خوان شرکت‌کننده در پنجمین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار کرمان تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، آئین تجلیل از بچه‌خوانان شرکت کننده در پنجمین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار کرمانبا حضور حمید ذکاء‌اسدی معاون سیاسی استاندار کرمان، محمدرضا علیزاده مدیر‌کل ارشاد استان کرمان، محمد‌حسین ملکی رئیس حوزه هنری استان کرمان، سیاوشی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان، توحیدی فرماندار کرمان و جمعی از مسئولان محلی منطقه چترود برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثارالله انکوتی دبیر اجرایی پنجمین سوگواره استانی تعزیه ده زیار کرمان در این مراسم با اشاره به اینکه همه ساله در سوگواره تعزیه ده‌زیار از بچه‌خوانان شرکت کننده تجلیل می‌شود گفت: تجربه ثابت کرده است افرادی که شبیه‌خوانی را از کودکی شروع کرده‌اند هیچ موقع این عرصه را ترک نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آئین تعزیه‌خوانی ظرفیت بسیار خوبی در جذب کودکان و قرار دادن آنها در مسیر معارف اسلامی دارد افزود: با این هنر، به صورت هنرمندانه می‌شود فرهنگ احترام به والدین و روحیه ایثار و شهادت را از همان کودکی آموزش داد.

دبیر اجرایی پنجمین سوگواره استانی تعزیه ده زیار کرمان با بیان اینکه در اجرای تعزیه آموزش نماز و اهمیت به نماز به راحتی و در قالب هنر داده می‌شود خاطر‌نشان کرد: پنجمین سوگواره استانی تعزیه ده زیار کرمان در بخش داوری با اجرای مجلس تعزیه شهادت حضرت حر بن یزید ریاحی(ع) برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این مجلس تعزیه، شبیه فرزند حر را بچه خوان تعزیه اجرا می‌کند گفت: شبیه‌خوان پسر حر، حس پشیمانی و توبه پذیری را به خوبی تمرین می‌کند و این موضوع شاید در سایر موارد نشود، به این راحتی به فرزندان آموزش داده شود.

انکوتی با بیان اینکه تشویق کودکان و نوجوانان شبیه‌خوان به ماندگاری آنها در عرصه تعزیه کمک می‌کند افزود: زمان آن رسیده که متولیان هنر آئینی در کشور و استان کرمان با اهمیت دادن به این ظرفیت عظیم هنری، بهره بیشتری در جهت ترویج خوبی‌ها و ارزشها در بین نسل جوان ببرند.

وی با اشاره به اینکه امروزه جامعه ما نیازمند فعالیت‌های هنری برای ترویج معارف اسلامی دارد تصریح کرد: اثر‌گذاری تعزیه بر روی کودکان بسیار زیاد است و به راحتی می‌توان از این طریق آنها را در مسیر سیره اهل بیت‌(ع) هدایت کرده و درس از خودگذشتگی، درس شجاعت و وفاداری را به آنها آموخت.

انتهای پیام/

R7860/P1357/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۵۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران

ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از چهارشنبه (بیست و نهم فروردین ۱۴۰۳ ) آغاز می شود و این ناشران می‌توانند تا پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با مراجعه به سامانه مورد نظر کتاب ثبت‌نام کنند.

شیوه حضور ناشران دیجیتال در نمایشگاه صرفا به صورت فیزیکی خواهد بود و ناشرانی که دارای مجوز از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی را دارا باشند امکان ثبت نام در این نمایشگاه را دارند.

کتاب‌های منتشرشده ناشران دیجیتال از سال ۱۳۹۹ به بعد در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل عرضه است و لازم است قبل از ثبت نام نسبت به ثبت آثار در سامانه اقدام شود.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه مورد نظر کتاب به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • اندیشکده تعزیه راه اندازی می‌شود/ اساسنامه منتظر تایید وزیر فرهنگ است
  • اندیشکده تعزیه راه اندازی می‌شود/اساسنامه منتظر تایید وزیر فرهنگ است
  • آرسنال و حذف شدن از لیگ قهرمانان اروپا توسط بایرن مونیخ برای پنجمین بار
  • برگزاری پنجمین اجلاسیه نماز دانش آموزی در بیرجند
  • سی و پنجمین اجلاس کنگره جهانی انجمن پیانک برگزار می شود
  • شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • مودی چگونه هند را از تله فقر نجات داد؟ | تبدیل هند به پنجمین قدرت اقتصادی جهان
  • پایان نشست کابینه جنگ اسرائیل
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران